Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoindeksi 20, vyötärönympärys riskirajoilla! Miten saan maharasvat pois?!

Vierailija
11.11.2014 |

(Niille, jotka eivät tiedä, vyötärönympäryksen riskiraja naisilla on 80 cm.)

En keksi enää muuta kuin että laihdutan itseni alipainoiseksi. Kun ei tuo maha vaan pienene. Vatsalihasten tekoa on turha ehdottaa, silloinhan vatsanympärys vaan kasvaa kun ne lihakset tulevat sinne rasvan alle.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vatsaliikkeet ole mitään auttaneet rasvanpoltossa, käyn salilla, teen kuulemma liikkeet teknisesti oikein - näitä on katsottu pt:n kanssa ja olen kysynyt asiaa ryhmäliikuntavetäjiltä, usealta ja kävin kuntosaliohjauksessa. Kaikki sanovat, että mulla on tosi hyvä tekniikka. Hiilarimääränikään eivät kovin isoja ole. Mulla on kyllä selvästi tuntuvat vatsalihakset - siellä läskin alla. En syö pillereitä. Geeneissä tämä on, äitini oli kyllä ylipainoinen, mutta se kaikki oli vatsan kohdalla. Itse normaalipainoinen, muualta hoikka, vatsan ympärys liian iso. 

Vierailija
2/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:09"]Lopeta homonit, eli pillerit, tai kierukka
[/quote]

Ei ole käytössä. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on, että kun moderni tekniikka mahdollistaisi melkoisen vaivattoman ja kustannustehokkaan biotietojen keräyksen ainakin länsimaissa, täysin terveitä ihmisiä pelotellaan näillä WHO:n ylimalkaisilla suosituksilla. Tuo 80 senttiä on siis WHO:n suositus, ja sen pitäisi koskea samalla tavalla jotain 152 senttistä aasialaista kuin 172 senttistä pohjoiseurooppalaista. Ja eihän se toimi näin! Vyötärön ja lantion suhde on jo parempi indikaatio, mutta tässäkin tullaan ruumiinrakenteellisiin kysymyksiin. Lääketieteellisissä ja antropologissa tutkimuksissa on todettu, että pohjoiseurooppalaisilla on keskimäärin huomattavasti leveämpi rintalasta kuin esim. eteläeurooppalaisilla. Tällöin luonnollisisesti myös vyörärö on leveämpi.

Diabeteksen syntymisestä sitä paitsi on viime vuosina tullut uutta, mullistavaa tietoa. Kakkostyypin diabetes ei enää näytäkkään yhtä voimakkaasti "elintasosairaudelta" kuin 10 vuotta sitten. 

Vierailija
4/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:45"]Mä olen 176cm ja sama ongelma. Mutta mielestäni ei voi olettaa että tämän pituisella ihmisellä on sama vyötärönympärys kuin vaikka 10cm lyhyemmällä. Onhan mulla kaikki muutkin mitat isompia, jos siis olisi suhteessa saman kokoinen keho.
[/quote]

Joo, no minulla on pituutta kyllä vielä tuotakin enemmän. AP

Vierailija
5/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 80 cm on tietenkin tuttu mitta, mutta juuri katselin jotain kotimaista terveysohjelmaa, jossa sanottiin, että olisi parempi verrata vyötärön ja pituuden suhdetta. Vyötärö saisi olla korkeintaa puolet pituudesta, eli 150 cm pitkällä korkeintaan 75 cm, 160 cm pitkällä 80 cm, 170 cm pitkällä 85 cm jne.

Vierailija
6/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vatsa iltaisin isompi? Silloin se on turvotusta.

Vierailija
7/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei läski, kuka syödä käski?

Vierailija
8/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tajuatte, että tuo 80 on ihmisen keksimä raja. Ihan yhtä lailla se voisi olla 79 tai 81. En ole lääkäri, mutta olen aivan varma, että pari liikasenttiä ei ole vaaraksi jos elämäntavat on terveelliset ja paino on normaalin rajoissa. Pitää katsoa kokonaisuutta, ei tuijotella senttejä. Paljon epäterveellisempää tuo asiasta stressaaminen on.

Vierailija
9/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas on ylipainoinen. Painoindeksi 28 mut vyötärö 73 cm.

Vierailija
10/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:45"]Mä olen 176cm ja sama ongelma. Mutta mielestäni ei voi olettaa että tämän pituisella ihmisellä on sama vyötärönympärys kuin vaikka 10cm lyhyemmällä. Onhan mulla kaikki muutkin mitat isompia, jos siis olisi suhteessa saman kokoinen keho.
[/quote]

Joo, no minulla on pituutta kyllä vielä tuotakin enemmän. AP
[/quote]

Jos ap on noin pitkä, niin mielestäni ei ole yhtään mitään syytä huoleen! Kuten muutkin ovat sanoneet, niin kyllähän vyötärönympäryksen "rajan" täytyy olla jossakin suhteessa ihmisen pituuteen, ei se voi olla kaikilla sama (ihan näin järjellä ajateltuna, vaikka tuosta vyötärönympäryksestä joskus sanotaankin, että se olisi mukamas objektiivinen mittari).

Vierailija
14/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne lihakset tee riskiä.

Vierailija
15/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se liikunta ja vhh. Tai hiilihydraattitietoinen ruokavalio.

Vierailija
16/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu, oon nyt 40v ja vyötärönympärys on viidessä vuodessa kasvanut 7 sentillä vaikka paino on about sama ja painoindeksi 21. En tiedä muuta kuin olla herkuttelematta, syödä järkevästi ja lisätä liikuntaa.

Vierailija
17/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh ja syvät vatsalihaliikkeet kuten lankku, vacuum. Ei kasva vatsanympärys.

Vierailija
18/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta vaan hanki lihaksia. Älä siis myöskään liho vaan muuta läski lihakseksi.

Vierailija
19/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen laihaläski. Olen 85kg mies 28BMIllä ja vyötärönympärykseni alkaa seiskalla. 

Vierailija
20/51 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:48"]Klassinen laihaläski. Olen 85kg mies 28BMIllä ja vyötärönympärykseni alkaa seiskalla. 
[/quote]

Ja tämä auttoi miten? Tiedän olevani pullukka. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän