Otin molemmat rokotteet, mutta teini-ikäiset (17-19 v) nuoret eivät aio ottaa rokotetta
Ainakaan vielä. Ehkä viiden vuoden päästä, jos vielä kokevat tarpeelliseksi. Kukaan kavereistaan ei ole rokotetta ottanut.
Kommentit (104)
Luulen että tuo 80% rokotekattavuus tuossa ikäryhmässä on kusetusta. 80% parikymppisistä on todennäköisemmin rokottamattomia, siksi paniikissa kyhäävät jotain rokotepassia.
Mun harrastava teini otti, koska ymmärtää että se on ainoa tapa turvata harrastukseen ja etenkin kilpailemaan pääsy jatkossa.
Fiksu nuori, vakavan taudin riski tuon ikäisenä on häviävän pieni ja rokotteesta ei tiedä. Varsinkin kun tuntuu että niitä pitää ottaa jatkuvasti uusia parin kk välein
Rokotehan on täysin vapaaehtoinen, miksi siitä vaahdotaan?
Vierailija kirjoitti:
Mun harrastava teini otti, koska ymmärtää että se on ainoa tapa turvata harrastukseen ja etenkin kilpailemaan pääsy jatkossa.
Onnee kilpailuihin. Meillä ei nuoret harrasta kilpailuja.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tuo 80% rokotekattavuus tuossa ikäryhmässä on kusetusta. 80% parikymppisistä on todennäköisemmin rokottamattomia, siksi paniikissa kyhäävät jotain rokotepassia.
Itse olen tuon ikäinen, ja suurin osa omanikäisistä tutuista on rokotteen ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoja edes mitkään kilpailut kiinnostavat.
Se on kokeellinen rokote, eli vasta testauksessa. Yleensä lääketieteen koekaniinina olosta maksetaan. Otan ehkä jos maksetaan parikymmentä tonttua.
Meillä kuulemma kaikki 18-23 lapset ja heidän kaverit ovat ottaneet, tai sairastaneet.
Aksili hki-espoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun maailmassa näin. Mun maailmassa kiinnostaa moniakin. Mun maailmassa myös suurin osa nuoristakin on ottanut rokotteen.
Mutta tuo on ainakin Suomessa laitonta, että terveysasioihin vedoten saisi jotain etuja. Terveystiedot on jokaisen oma asia ja perustuslaki kieltää syrjimisen. Koronpassila ei ainakaan Suomessa ole hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuon ikäinen, ja suurin osa omanikäisistä tutuista on rokotteen ottanut.
Tunnet vain lampaita?
Kiitos nuorillenne, saamme "nauttia" rajoituksista jatkossakin. Ja pitkään.
Mun 19v varasi ajan ensimmäiseen rokotukseen heti kun se oli mahdollista ja heti 8vkon päästä haki seuraavan. 16v teki saman, paitsi, että ei aikaistanut sitä tokaa annosta, menee hakemaan sen ensi viikolla. Ja 14v on yhden hakenut koululla ja uusi annetaan kuulemma parin viikon päästä.
Ei meilläkään rokotteet kiinnosta. Eivät koe koronaa minkäänlaiseksi riskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun 19v varasi ajan ensimmäiseen rokotukseen heti kun se oli mahdollista ja heti 8vkon päästä haki seuraavan. 16v teki saman, paitsi, että ei aikaistanut sitä tokaa annosta, menee hakemaan sen ensi viikolla. Ja 14v on yhden hakenut koululla ja uusi annetaan kuulemma parin viikon päästä.
Tuollainen alaikäisten koululaisten pakkorokotus olisi kyllä kriminalisoitava. Ihan järkyttävää! Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun maailmassa näin. Mun maailmassa kiinnostaa moniakin. Mun maailmassa myös suurin osa nuoristakin on ottanut rokotteen.
Sä elätkin pikku kuplassasi kilpailujesi kanssa. Maailma ympärilläsi elää omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnet vain lampaita?
Ei, vaan hän tuntee muitakin kuin persuja.
Tuon ikäiset eivät vain tajua.
Meidän uusperheessä on neljä nuorta. Varasimme matkan kreikkaan. Yhdelle, sille rokottamattomalle, tuli sitten vasta hätä.
Jos sulku tulee taas ensi talvena, niin ei nuori tajua, ettei sitten pääse kavereiden kanssa baariin tai leffaan.
Ei minunkaan lapset aio ottaa. Ovat 20v, 18v ja 16v. Itse olen ottanut.