Otin molemmat rokotteet, mutta teini-ikäiset (17-19 v) nuoret eivät aio ottaa rokotetta
Ainakaan vielä. Ehkä viiden vuoden päästä, jos vielä kokevat tarpeelliseksi. Kukaan kavereistaan ei ole rokotetta ottanut.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäiset eivät vain tajua.
Meidän uusperheessä on neljä nuorta. Varasimme matkan kreikkaan. Yhdelle, sille rokottamattomalle, tuli sitten vasta hätä.
Jos sulku tulee taas ensi talvena, niin ei nuori tajua, ettei sitten pääse kavereiden kanssa baariin tai leffaan.
Hyvin pieni hinta siihen kokeelliseen rokotteeseen verrattuna. Suorastaan mitätön.
Teidänkin perheestä yksi saattaa selviytyä tästä kurjimuksesta.Hän otti rokotteen saman tien, että pääsee mukaan.
Otan osaa. No, toisiin tehoaa manipulointi paremmin kun toisiin.
Ei tuo ollut mitään manipulointia, vaan faktaa. Olemme aina matkustaneet paljon. Ilman rokotetta ei vaan pääse muualle kuin Ruotsiin.
Elämä on valintoja.
Pääsee koronatestillä
Niin, yksityisellä. Yhteen suuntaan se maksaa 200-250 e, ja takaisin tullessa siis saman verran.
Höpö höpö. Pikatestin saa reilulla kuudellakympillä lentokentältä. Takaisin tullessa halvemmalla monessa maassa, ellei jopa ilmaiseksi.
Me olemme joutuneet matkaamaan töiden vuoksi kolmesti, ja joka kerta maksoi 500 e per hlö.
Mä olen käynyt työmatkoilla Finnairin testauspaikassa, maksaa 65 euroa. Paluumatkalla testausmaassa on ollut ilmainen testi. Kävin juuri Ranskassa hakemassa PCR-testin kokousta varten ja sekin oli ilmainen. Pikatestin olisi voinut käydä itse tekemässä apteekissa valvonnan alla.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nuori, vakavan taudin riski tuon ikäisenä on häviävän pieni ja rokotteesta ei tiedä. Varsinkin kun tuntuu että niitä pitää ottaa jatkuvasti uusia parin kk välein
Paitsi että.
-Norjalaistutkimuksen mukaan yli 50% lievänkin koronan sairastaneista kärsii Long Cocid oireista vielä puolen vuoden jälkeen itse taudin sairastamisesta.
-
-Saksalaisen virologin ja myös Asko Järvisen käsityksen mukaan kaikki rokottamattomat tulevat koronan saamaan jollain aikavälillä, koska virus ei tule häviämään mihinkään maapallolta.
-
-Ja rokotteesta tiedetään, että sitä on annettu jo kuusituhatta miljoonaa piikkiä ja haitat ovat olleet minimaalisen pieniä.
-
Kausi-influenssarokotteita annetaa vuosittain, itse olen saanut ainakin tusinan. Mikäs ongelma tehosterokotuksissa muka on, kun lähes kaikkiin rokotteisiin liittyy uusintarokotukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän uusperheessä on neljä nuorta. Varasimme matkan kreikkaan. Yhdelle, sille rokottamattomalle, tuli sitten vasta hätä.
Jos sulku tulee taas ensi talvena, niin ei nuori tajua, ettei sitten pääse kavereiden kanssa baariin tai leffaan.
Hyvin pieni hinta siihen kokeelliseen rokotteeseen verrattuna. Suorastaan mitätön.
Teidänkin perheestä yksi saattaa selviytyä tästä kurjimuksesta.Hän otti rokotteen saman tien, että pääsee mukaan.
Ei tuo ollut mitään manipulointia, vaan faktaa. Olemme aina matkustaneet paljon. Ilman rokotetta ei vaan pääse muualle kuin Ruotsiin.
Elämä on valintoja.
Pääsee koronatestillä
Niin, yksityisellä. Yhteen suuntaan se maksaa 200-250 e, ja takaisin tullessa siis saman verran.
Höpö höpö. Pikatestin saa reilulla kuudellakympillä lentokentältä. Takaisin tullessa halvemmalla monessa maassa, ellei jopa ilmaiseksi.
Tämä on minulle uutta tietoa. Saako pikatestista myös kirjallisen paperin?
Lentokoneeseen tarvitsee todistuksen, ja siihen pikatesti riittää. Sitten myös Kreikka haluaa todistuksen.
Kyllä saa kirjallisen todistuksen sähköpostiin. Finnairin testit tulevat kantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidänkin perheestä yksi saattaa selviytyä tästä kurjimuksesta.
- - -
Vieläkö löytyy joku tietämätön pölvästi, joka puhuu harhaanjohtavasti "kokeellisesta rokotteesta"?
Et vissiin tiennyt, että kaikki käytössä olevat rokotteet ovat saaneet normaalin ehdollisen myyntiluvan, kuten mikä hyvänsä uusi rokote tai lääke.
Sama täällä, eivät ota, eivät niin ole tehneet kaverinsakaan. Kampuksella (Yliopistolla) tuntuu olevan tällaista henkeä, että eivät katso aiheelliseksi hyödyt vs. riskit. Samoin rokotteiden runsaus (jatkuvat tehosteet tulevaisuudessa) jarruttavat intoa ja kuulostelevat ja rauhassa katsovat jos tulee parempia rokotteita tai lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Pääsee koronatestillä
Pieni hinta siihen verrattuna että olisi pakotettu ottamaan kokeellinen rokote. Mitätön hinta että välttää pysyvän haitan/vammautumisen.
Voit varmaan kertoa lisää näistä mainitsemistasi "pysyvistä vammoista"?
-Ai et sinäkään, enpä yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Se on kokeellinen rokote, eli vasta testauksessa.
Voitko vastata, mikä on motiivisi ja kannustimesi jakaa tarkoitushakuisia valheita solkenaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 19v varasi ajan ensimmäiseen rokotukseen heti kun se oli mahdollista ja heti 8vkon päästä haki seuraavan. 16v teki saman, paitsi, että ei aikaistanut sitä tokaa annosta, menee hakemaan sen ensi viikolla. Ja 14v on yhden hakenut koululla ja uusi annetaan kuulemma parin viikon päästä.
Tuollainen alaikäisten koululaisten pakkorokotus olisi kyllä kriminalisoitava. Ihan järkyttävää! Otan osaa.
Mitähän kielteistä näet nuorten rokotteen ottamisessa?
"Hätkähdyttävä tutkimustulos: Joka toisella lievän koronan sairastaneella 16–30-vuotiaalla long covid -oireita
”Onhan se merkittävä tulos”, toteaa anatomian professori Seppo Parkkila."
-
Meillä taas otti koko perhe. Myös teinin ystävät ottivat.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, eivät ota, eivät niin ole tehneet kaverinsakaan. Kampuksella (Yliopistolla) tuntuu olevan tällaista henkeä, että eivät katso aiheelliseksi hyödyt vs. riskit. Samoin rokotteiden runsaus (jatkuvat tehosteet tulevaisuudessa) jarruttavat intoa ja kuulostelevat ja rauhassa katsovat jos tulee parempia rokotteita tai lääkkeitä.
Ihan varmasti 🤣 ... kampuksella, olet ilmeisesti katsonut liikaa amerikkalaista elokuvia vai asutteko USA:ssa?
Vierailija kirjoitti:
Tuo nuoresi voi lähteä vierailemaan vaikka Ruotsiin, esimerkiksi käymään Tukholman baarissa, koska siellähän kohta poistuu kaikki koronarajoitukset. Ja eivät ota kuuluisaa koronapassiakaan käyttöön :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidänkin perheestä yksi saattaa selviytyä tästä kurjimuksesta.
Tämä ei liity ko. asiaan, mutta oikea sana olisi kurimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nuori, vakavan taudin riski tuon ikäisenä on häviävän pieni ja rokotteesta ei tiedä. Varsinkin kun tuntuu että niitä pitää ottaa jatkuvasti uusia parin kk välein
Paitsi että.
-Norjalaistutkimuksen mukaan yli 50% lievänkin koronan sairastaneista kärsii Long Cocid oireista vielä puolen vuoden jälkeen itse taudin sairastamisesta.
-
-Saksalaisen virologin ja myös Asko Järvisen käsityksen mukaan kaikki rokottamattomat tulevat koronan saamaan jollain aikavälillä, koska virus ei tule häviämään mihinkään maapallolta.
-
-Ja rokotteesta tiedetään, että sitä on annettu jo kuusituhatta miljoonaa piikkiä ja haitat ovat olleet minimaalisen pieniä.
-
Kausi-influenssarokotteita annetaa vuosittain, itse olen saanut ainakin tusinan. Mikäs ongelma tehosterokotuksissa muka on, kun lähes kaikkiin rokotteisiin liittyy uusintarokotukset?
Lisääntymisikäisiltä ja haluisilta nuorilta on fiksua odottaa sterilisaatiopiikkien ottamista aikaan perheenperustamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidänkin perheestä yksi saattaa selviytyä tästä kurjimuksesta.Tämä ei liity ko. asiaan, mutta oikea sana olisi kurimus.
Et ole ikinä itse typoa tehnyt? Urpo.
Mä en ole ottanut eikä 21v. lapsi ole ottanut.
Espoo
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas otti koko perhe. Myös teinin ystävät ottivat.
Jep, tietyille keski-ikäisille tanttamaisille utelijoille kyllä kerrotaan että otettu on. Pääsee vähemmällä.
Luin juuri jostain montako prosenttia älykkyys keskimäärin nykyään tippuu per sukupolvi, yllättävän iso se luku oli joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri jostain montako prosenttia älykkyys keskimäärin nykyään tippuu per sukupolvi, yllättävän iso se luku oli joka tapauksessa.
Niinkö, no älykkyys onkin kovin yliarvostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että.
-
-
-
Lisääntymisikäisiltä ja haluisilta nuorilta on fiksua odottaa sterilisaatiopiikkien ottamista aikaan perheenperustamisen jälkeen.
- - -
Koronarokotteilla ei ole todettu olevan minkäänlaista vaikutusta ihmisen lisääntymisterveyteen.
"THL suosittelee koronarokotusta kaikille raskaana oleville."
Näinhän se on. Kuten sanoin jo: elämä on valintoja.
Jos ei ole varaa maksaa testiä eikä halua ottaa rokotetta, niin sitten pysytään kotimaassa.
Tämä teini ei halunnut pysyä kotimaassa. Ja teki valinnan.