Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole vielä ottanut yhtään rokotetta

Vierailija
24.09.2021 |

En vain ole ”uskaltanut” ottaa sitä. Vaikka kuinka ajattelen, että niin moni, lähes kaikki ovat sen ottaneet niin miksi minä en sitten ottaisi, kuitenkin tuntuu, että en vain pysty sitä ottamaan. Se on selvästi korvien välissä oleva ongelma nyt, että en kykene sitä ottamaan.

En ole rokotevastainen. Pelkoni on, että tuo rokote voisi laukaista elimistössä sairauksia. Ehkä sellaisia, joihin on perinnöllinen taipumus, mutta jotka eivät puhkeaisi ilman rokotetta. Eniten kait pelkään, että kerran sairastamani syöpä josta paranin aktivoituisi rokotteen vuoksi.

Joillakin on pahentuneet jonkin perussairauden oireet todella paljon tuosta rokotteesta. Tai ovat saaneet ihan uusia oireita.

En vain ole pystynyt näiden syiden ja pelon vuoksi ottamaan rokotetta. En suinkaan ole huoleton vaan minua mietityttää tosi paljon, että miten tulen pärjäämään ilman sitä ja tietysti pelottaa, että voin sairastua koronaan vakavasti jossain vaiheessa.

Kuitenkin eniten mietin sitä, että käykö niin, että rokote onkin haitallinen ja vaikka parin vuoden päästä ihmiset joutuvat katumaan sen ottamista (vrt. sikapiikki) ja sitten itse suurinpiirtein kiittää luojaa, että oli epäluuloinen, eikä ottanut sitä.

Ei voi tietää, mutta minusta tuntuu, että en ota rokotetta. Näin kauan olen jo ollut ottamatta niin ehkä vaan jatkan näin. En ole koskaan ottanut esim. influenssa-rokotteita. Silloinkaan, kun sairastin syöpää ja sain siihen hoitoja, jotka vei immuniteetin täysin ja influenssa olisi ollut todella vaarallinen. Jotenkin se vain jäi ottamatta siinä hötäkässä.

Onkohan ketään kaltaistani vielä rokottamatonta, joka miettii asiaa, mutta ei todennäköisesti ota rokotetta?

Tsemppiä kuitenkin kaikille meille rokotetuille ja rokottamattomille. Kaikki olemme kuitenkin samassa veneessä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varo, ettei polio tai kurkkumätä iske!!

Miten tämä nyt taas liittyy tähän ketjuun yhtään mitenkään?

Jotain tasoa trollaukseenkin, pliis.

Vierailija
22/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rokottamattomana luen huolestuneena juttuja, joiden mukaan vaikuttaa että suurimmat haittavaikutukset tai jopa kuoleman rokotuksen johdosta ovat kohdanneet juuri ne ihmiset, joilla on ollut hyvä vastustuskyky, jotka ovat selvinneet jo kohta kaksi vuotta ilman koronaoireita. Siitä oli jossain ihan tieteellinenkin artikkeli, että eniten haittavaikutuksia saavat ne joilla on korkein luonnollinen vastustuskyky, eniten antipodeja.

Sen takia vanhukset saavat vähiten haittoja rokotteesta koska heidän immuniteettinsa on heikompi. Lapset ja koronan aikaisemmin sairastaneet reagoivat rokotteeseen eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia täälläkin. Mulla on alttius autoimmuunisairauksiin, ja pelkään että rokote laukaisee oireita niihin liittyen. Ja just tuo sikapiikki jätti jonkinlaisen kammon. Varmaan jättäisin muuten vain ottamatta, mutta puoliso ja muut läheiset toivoo että ottaisin rokotteen. Ovat itse ottaneet. Mä nyt mietin vielä mitä teen. Juuri tuo ajatus että suo siellä ja vetelä täällä.

Possupiikistä suurin osa narkolepsioista puhkesi 4kk sisällä piikistä, joitakin 2 vuoden jälkeen, mutta ne ovat epäselviä (ei ehkä piikistä kuitenkaan). Näitä on annettu nyt kohta vuosi eikä samankaltaista ole ilmennyt. Koskaan ei toki voi tietää, mutta näistä on kyllä todella paljon jo dataa, toisin kuin sikapiikistä saatiin.

Vierailija
24/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan samat mietteet mulla!

Eikä asiaa auta yhtään, että lähipiirissäni on jo kaksi vakavaa haittavaikutusta ilmennyt.

Täälläkin olen niistä kertonut, ja vastaukseksi olen saanut vaan vähätteleviä kommentteja, ei voi muka johtua oireet rokotteista (vaikka lääkärit ne ovat todenneet ja olleet sitä mieltä että johtuneet rokotteesta. Mutta niin, täällähän tiedetään kaikki paremmin... Ja tokihan se huojentaa mieltäni kun satunnainen kommentoija kumoaa lääkärin tekstin, jonka olen nähnyt. Tämä oli sitten sarkasmia)

Ja nyt kun jo kaikesta huolimatta "päätin" ottaa ensi viikolla rokotteen, sai kolmas ystäväni juuri 2.rokotteesta rajut oireet. Päivystykseen joutui lähtemään ja sai viikon saikkua.

Että kiva... Toisaalta olen kuullut myös rokottamattomien kuolemista, eikä sekään kohtalo kiinnosta.

Suo siellä, vetelä täällä?

Mitäs nämä valavat haitat ja rajut oireet on olleet? Vko saikkua nyt ei kuulosta pahalta.

Tässä näkyy se mikä Fimean taulukoistakin. Ihmiset ilmoittaa kuumeen ja päänsäryn vakavaksi.

Vierailija
25/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin huvittavaa, että jos joutuisitte sairaalaan, esim. autokolarin johdosta tai oikeastaan minkä muun sairauden takia, niin teitä hoidettaisiin laitteilla ja lääkkeillä, joilla on kaikilla jotain potentiaalisia haittavaikutuksia.

Ette edes tietäisi, mitä lääkäri on teihin pistänyt yrittäessään pelastaa teidän henkeänne. Sama juttu esim. leikkauksissa, unen aikana laitetaan kaikennäkösiä lääkkeitä suoraan suoneen.

Kaikilla lääkkeillä ja toimenpiteillä on haittavaikutuksia, burana yksi pahimmista.

Sitten yksi rokote aiheuttaa valtavan keskustelun turvallisuudesta. Samaan aikaan sairaaloissassa käytetään tuhansia lääkkeitä ja ihmiset käyvät surutta myös plastiikkakirurgisissa operaatioissa.

Joskys täytyy vaan luottaa asiantuntijaan, tässä tapauksessa terveysviranomaiseen.

Osa rokotevastaisista on syrjäytyneitä, joille sana "viranomainen" on kirosana, olipa kyse oikeuslaitoksesta tai terveydestä.

Se riittää syyksi olla uskomatta viranomaisia. Uskomatonta mutta totta. Yhteiskunnan vastaisia on Suomessakin paljon, koska heillä on tunne etteivät ole saaneet mitä heille kuuluu. Ihan kuin yhteiskunta olisi jokin automaatti mikä jakaa onnellisuutta.

Vierailija
26/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä asiaa auta yhtään, että lähipiirissäni on jo kaksi vakavaa haittavaikutusta ilmennyt.

Täälläkin olen niistä kertonut, ja vastaukseksi olen saanut vaan vähätteleviä kommentteja, ei voi muka johtua oireet rokotteista (vaikka lääkärit ne ovat todenneet ja olleet sitä mieltä että johtuneet rokotteesta. Mutta niin, täällähän tiedetään kaikki paremmin... Ja tokihan se huojentaa mieltäni kun satunnainen kommentoija kumoaa lääkärin tekstin, jonka olen nähnyt. Tämä oli sitten sarkasmia)

Ja nyt kun jo kaikesta huolimatta "päätin" ottaa ensi viikolla rokotteen, sai kolmas ystäväni juuri 2.rokotteesta rajut oireet. Päivystykseen joutui lähtemään ja sai viikon saikkua.

Että kiva... Toisaalta olen kuullut myös rokottamattomien kuolemista, eikä sekään kohtalo kiinnosta.

Mitäs nämä valavat haitat ja rajut oireet on olleet? Vko saikkua nyt ei kuulosta pahalta.

Tässä näkyy se mikä Fimean taulukoistakin. Ihmiset ilmoittaa kuumeen ja päänsäryn vakavaksi.

Ei todellakaan ollut kyse mistään kuumeesta ja päänsärystä. Olen jo moneen kertaan kertonut, mutta kerrottakoon vielä että ekalla hermovaurio jaloissa, joka vaikuttanut liikkumiseen eikä edelleenkään usean kk jälkeen parantunut, lääkärit eivät tiedä parantuukokaan.

Toinen vakava haittavaikutus sydänlihastulehdus.

Ja tämä kolmas joka nyt sai viikon saikkua, tämä "ei niin vakava" mutta varmasti hänestä itsestään tuntuu kamalalta, kaikki imusolmukkeet ympäri kehoa niin kipeät ja turvonneet, ettei ole pystynyt esim kunnolla peseytymään, kun ei pysty nostamaan käsiä pestäkseen hiuksensa.

Vierailija
27/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin huvittavaa, että jos joutuisitte sairaalaan, esim. autokolarin johdosta tai oikeastaan minkä muun sairauden takia, niin teitä hoidettaisiin laitteilla ja lääkkeillä, joilla on kaikilla jotain potentiaalisia haittavaikutuksia.

Ette edes tietäisi, mitä lääkäri on teihin pistänyt yrittäessään pelastaa teidän henkeänne. Sama juttu esim. leikkauksissa, unen aikana laitetaan kaikennäkösiä lääkkeitä suoraan suoneen.

Kaikilla lääkkeillä ja toimenpiteillä on haittavaikutuksia, burana yksi pahimmista.

Sitten yksi rokote aiheuttaa valtavan keskustelun turvallisuudesta. Samaan aikaan sairaaloissassa käytetään tuhansia lääkkeitä ja ihmiset käyvät surutta myös plastiikkakirurgisissa operaatioissa.

Joskys täytyy vaan luottaa asiantuntijaan, tässä tapauksessa terveysviranomaiseen.

Osa rokotevastaisista on syrjäytyneitä, joille sana "viranomainen" on kirosana, olipa kyse oikeuslaitoksesta tai terveydestä.

Se riittää syyksi olla uskomatta viranomaisia. Uskomatonta mutta totta. Yhteiskunnan vastaisia on Suomessakin paljon, koska heillä on tunne etteivät ole saaneet mitä heille kuuluu. Ihan kuin yhteiskunta olisi jokin automaatti mikä jakaa onnellisuutta.

Joo, tää on valitettavasti näin. Mutta luottaisivat edes järkeen

Vierailija
28/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ollut kyse mistään kuumeesta ja päänsärystä. Olen jo moneen kertaan kertonut, mutta kerrottakoon vielä että ekalla hermovaurio jaloissa, joka vaikuttanut liikkumiseen eikä edelleenkään usean kk jälkeen parantunut, lääkärit eivät tiedä parantuukokaan.

Ja tämä kolmas joka nyt sai viikon saikkua, tämä "ei niin vakava" mutta varmasti hänestä itsestään tuntuu kamalalta, kaikki imusolmukkeet ympäri kehoa niin kipeät ja turvonneet, ettei ole pystynyt esim kunnolla peseytymään, kun ei pysty nostamaan käsiä pestäkseen hiuksensa.

Hermovaurio jalassa tuskin on käteen annettavan rokotteen haittavaikutus ja tuo imusolmukkeiden turpoaminen on oikein hyvä merkki immuunipuolustuksen aktivoitumisesta.

Vierailija
29/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään ottanut koronarokotetta.

Vierailija
30/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokolari tai vakava sairaus on eri juttu kun siinä ihminen on jo valmiiksi henkihieverissä. Koronarokotteita sen sijaan laitetaan terveisiin ihmisiin.

Vierailija
31/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeessä te rokotevastaiset uskallatte juoda alkoholia ja ottaa buranaa? Niillähän on tunnetusti valtavasti haittavaikutuksia.

Vierailija
32/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin huolen. Olen ottanut molemmat annokset, mutta en hyväksy sitä, että rokottamattomia painostetaan ja jopa uhkaillaan. Niin kauan kuin rokote on vapaaehtoinen, se on todella sitä.

Vierailija
33/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rokotevastainen mutta en aio ottaa koronarokotusta. Ihan siitä syystä, etten näe sitä tarpeelliseksi. Olen tähän ikään asti pärjännyt myös ilman influenssarokotuksia.  Muutoin toki pidän rokotuksen ajantasalla (jäykkäkouristus nyt lähinnä).

En edes tunne ketään, joka olisi sairastunut koronaan vaikka tuttavapiiri onkin aika liikkuvaista sorttia eikä ole jäänyt kotiin makoilemaan edes korona-aikana.

Vierailija
34/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autokolari tai vakava sairaus on eri juttu kun siinä ihminen on jo valmiiksi henkihieverissä. Koronarokotteita sen sijaan laitetaan terveisiin ihmisiin.

Mutta pointti on se, että te ette tiedä mitä lääkkeitä teihin laitetaan, myös terveisiin ihmisiin. Jo tavallisella röntgentutkimuksella on tiedossa olevia mahdollisia haittavaikutuksia, samoin verikokeen ottamisessa kädessä, siinä saattaa tulla infektio tai jopa tulppa huooimmassa tapauksessa. Myös tatuoinneista voi lähteä tulehdus liikkeelle.

Vierailija
35/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

varo, ettei polio tai kurkkumätä iske!!

Miten tämä nyt taas liittyy tähän ketjuun yhtään mitenkään?

Jotain tasoa trollaukseenkin, pliis.

Liittyy tietysti. Ap sanoi ettei ole ottanut _yhtään_ rokotetta, joten mikä tahansa pöpö saattaa iskeä.

Ja aloitushan ei ollut trollaus XD

Vierailija
36/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi olla ilman rokotetta koulussa töissä, mutta jokainen päättää itse. Otan myös influenssarokotteen joka vuosi. Kerran sairastanut ja se riitti.

Vierailija
37/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermovaurio jalassa tuskin on käteen annettavan rokotteen haittavaikutus ja tuo imusolmukkeiden turpoaminen on oikein hyvä merkki immuunipuolustuksen aktivoitumisesta.

Tästä juuri puhuin ekassa kommentissani! Että täällähän tiedetään paremmin. 🤦🏼‍♀️ Kyseinen ihminen kävi useammassa jatkotutkimuksessa, mm neurologilla, ja kaikkien asiantuntijoiden lopputulema oli että on rokotteesta johtuva haittavaikutus. Hyvin harvinainen kyllä, mutta silti olemassaoleva haittavaikutus jota ei muulla voi selittää. Läheinen on näyttänyt mulle epikriisit, olen ne nähnyt omin silmin. Eli mitä luulet kumpaa uskon enemmän, sinua vai näitä asiaa tutkineita lääkäreitä?

Ja joo, imusolmukkeet turpoaa varmasti kun immuunipuolustus aktivoituu, mutta ei kai kukaan voi kieltää etteikö näin rajusti oireilevat kivut ja turvotus ole ikävä oire, jota kukaan ei toivoisi?

Pakostikin käy mielessä ne koronaan sairastuneet, jotka itse taudistakaan eivät ole olleet noin kipeitä kuin nämä läheiseni rokotteesta.

Ja toisaalta, olen itse kuullut myös niistä tautiin kuolleista rokottamattomista nuorehkoista ihmisistä, ja sekin mahdollisuus huolestuttaa.

Että siis ei normaalilla tunneälyllä varustetun pitäisi mitenkään ihmetellä, miksi näiden näkemieni jälkeen olen hyvinkin kahden vaiheilla rokottaudunko vai en.

Vierailija
38/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ì

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä juuri puhuin ekassa kommentissani! Että täällähän tiedetään paremmin. 🤦🏼‍♀️ Kyseinen ihminen kävi useammassa jatkotutkimuksessa, mm neurologilla, ja kaikkien asiantuntijoiden lopputulema oli että on rokotteesta johtuva haittavaikutus. Hyvin harvinainen kyllä, mutta silti olemassaoleva haittavaikutus jota ei muulla voi selittää. Läheinen on näyttänyt mulle epikriisit, olen ne nähnyt omin silmin. Eli mitä luulet kumpaa uskon enemmän, sinua vai näitä asiaa tutkineita lääkäreitä?

Ja joo, imusolmukkeet turpoaa varmasti kun immuunipuolustus aktivoituu, mutta ei kai kukaan voi kieltää etteikö näin rajusti oireilevat kivut ja turvotus ole ikävä oire, jota kukaan ei toivoisi?

Pakostikin käy mielessä ne koronaan sairastuneet, jotka itse taudistakaan eivät ole olleet noin kipeitä kuin nämä läheiseni rokotteesta.

Ja toisaalta, olen itse kuullut myös niistä tautiin kuolleista rokottamattomista nuorehkoista ihmisistä, ja sekin mahdollisuus huolestuttaa.

Että siis ei normaalilla tunneälyllä varustetun pitäisi mitenkään ihmetellä, miksi näiden näkemieni jälkeen olen hyvinkin kahden vaiheilla rokottaudunko vai en.

Uskon, että joillekin on tullut ikäviä sivuoireita. Itse yrittäisin ajatella niin, että koronasta olisi tullut vielä pahemmat oireet. Esim. sydänlihastulehdus koronan jälkeen neljä kertaa yleisempi kuin rokotuksen jälkeen.

Vierailija
39/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointti on se, että te ette tiedä mitä lääkkeitä teihin laitetaan, myös terveisiin ihmisiin. Jo tavallisella röntgentutkimuksella on tiedossa olevia mahdollisia haittavaikutuksia, samoin verikokeen ottamisessa kädessä, siinä saattaa tulla infektio tai jopa tulppa huooimmassa tapauksessa. Myös tatuoinneista voi lähteä tulehdus liikkeelle.

Ei kai verikokeessa mitään lääkettä laiteta kehoon? Eikä kukaan perusterve varmaan usein ravaa röntgenissä sun muissa. Tulehdus nyt voi tulla vähän kaikesta normaaliin elämään kuuluvasta.

Vierailija
40/40 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai verikokeessa mitään lääkettä laiteta kehoon? Eikä kukaan perusterve varmaan usein ravaa röntgenissä sun muissa. Tulehdus nyt voi tulla vähän kaikesta normaaliin elämään kuuluvasta.

Kyse olikin haittavaikutuksesta, kun siitä tämän rokotteen kohdalla niin kovasti kohkataan. Tulehdus on lääkkeen tai toimenpiteen yksi mahdollisista haittavaikutuksista. Verikokeessa ei tietenkään laiteta mitään lääkettä, vaan jopa siinä on yllättäen monia vaaran paikkoja, mm. tulehdus.

Jos väheksytte tulehdusta "normaaliin elämään kuuluvana" asiana, silloin teidän täytyy hyväksyä muidenkin haittavaikutusten ilmaantuvuus, myös rokotteiden kohdalla. Hermovaurioita syntyy myöskin "normaalissa elämässä" ihan muutenkin.