Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysyvästi 10-15 kiloa laihtunut: miten onnistuit?

Vierailija
11.11.2014 |

Ja millä aikavälillä? :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita laskemalla. Lakkasin syömästä enemmän kuin kulutan, söin puolen vuoden ajan vähemmän kuin kulutan ja lisäsin samalla kulutusta liikunnalla. Nykyään syön vain sen, minkä kulutan. En enempää, en vähempää. Jos jouluna, pääsiäisenä tai lomalla tulee syötyä vähän reippaammin, liikun sitten pari viikkoa hieman reippaammin myös. Tämä on silkkaa matikkaa!

Vierailija
2/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida laihtuneita mammoja olla AV:lla linjoilla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin syömään oikein ja viidesti päivässä. Minulla on syömishäiriötausta, joten jouduin ihan oikeasti opettelemaan, mikä on normaali aamupala, mikä on normaalin ihmiseen kaloritarve vuorokaudessa ja niin edelleen. 

Laihdutin puolet itsestäni noin puolessatoista vuodessa pois. Nyt olen normaalipainoinen ja pysyn tässä, kun edelleen lasken kaloreita. En vieläkään luota siihen, että osaisin ilman jonkinlaista kontrollia (iPhone app) syödä oikein. 

Vierailija
4/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 13:41"]Ei taida laihtuneita mammoja olla AV:lla linjoilla :D
[/quote] Tämä kannusti, kiitos siis viestistä.

Vierailija
5/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh:lla 10 kg kolmessa kuukaudessa, siitä tosin on jo 8 v aikaa, mutta pois on pysyneet. Tosin olen ollut siitä lähtien vhh:lla. Olen 171 cm ja 62 kg, ikää päälle 40 v.

Vierailija
6/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: osaatteko sanoa että onko haitallista laihdutuksen kannalta tehdä yhden sikailupäivän jälkeen korjausliike jossa syö tod vähän eli ei juuri mitään yhtenä päivänä, vai pitäisikö vaan pysyä ohjelmassa vaikka on yhden päivän possutellut?

Vierailija
7/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:02"]OT: osaatteko sanoa että onko haitallista laihdutuksen kannalta tehdä yhden sikailupäivän jälkeen korjausliike jossa syö tod vähän eli ei juuri mitään yhtenä päivänä, vai pitäisikö vaan pysyä ohjelmassa vaikka on yhden päivän possutellut?
[/quot

Paastopäivä kannattaa!

Vierailija
8/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa -18 kiloa avioeron takia. Ei ole vielä viidessä vuodessa tullut takaisin, en vain syö enää läheskään niin paljon. Ei tee mieli.

Vierailija
9/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen kuukautta meni. Söin vähemmän ja rajoitin herkkujakin vähemmälle. Ehkä vähän enemmän liikuin, mutta olin kyllä liikkunut aika paljon aiemminkin. En laskenut kaloreita vaan keskityin kuuntelemaan mitä mun kroppa kertoi mulle syömisen tarpeesta.

Vierailija
10/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kokonaisvaltaisella elämäntapa- ja asennemuutoksella. Laihduin 10kg 3-4 kuukaudessa (70kg->60kg, pituutta 173cm) pelkästään ruokavaliota muuttamalla, en lisännyt liikunnan määrää. Jätin pois kaikki einekset ja valmisruuat, sokerin, vehnän sekä lihan (viimeinen ei varmasti välttämätön, mutta kannattaisi ainakin vähentää ja panostaa laatuun). Myös maitotuotteiden käytön lopetin lähes kokonaan, ainoastaan raakamaitoa join. Lisäsin tosi paljon veden juontia ja kasvisten syöntiä. Paino on pysynyt tässä nyt pari vuotta, vaikka välillä onkin lipsunut syömään vehnä- ja sokerijuttuja.

Minun motivaationi elämäntapamuutokseen oli terveys. Halusin olla terveempi, voida paremmin, näyttää terveemmältä, jaksaa paremmin. En ole koskaan onnistunut laihduttamaan siksi, että haluaisin olla hoikempi. Mutta kun oma terveys ja hyvinvointi alkoi aidosti kiinnostaa, löysin ihan uudenlaisen motivaationkin huolehtia itsestäni. Ja pointtihan on se, että kun olet terve ja hyvinvoiva ja syöt optimaalisesti, olet myös normaalipainoinen.

Vierailija
11/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa meni 7 kiloa, toisessa kuukaudessa kolme... Viikolla syö noin 1500 kaloria per pvä ja käy salilla, vkonloppuna syö mitä tahtoo. Vielä on on 15 kiloa pudotettavana... Kauaahan tämä muutos ei ole ollut päällä, joten sen ylläpidosta en tiedä, tosin kovin kauaa enkä aiemmin elämässä ole ollut ylipainoinen...

Vierailija
12/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisen vuotta niin lähti toi 10kg, epäterveellisesti.. pussidieettiä, pepsimaxia ja paljon tupakkaa :( ja siis saatto olla neljän päivän jakso että menin pelkällä limsalla ja röökillä, sitten seuraava 10päivää meni pelkällä mäkkisafkalla ja suklaalla... jotenki tää kroppa meni shokkiin tosta kaikesta ja se 10kg lähti, siitä seuraavat 8kg lähti vähän terveellisemmin, rajotin vaan herkkuja ja noutoruokaa :) vielä pitäs 20kg saada pois

Vierailija
13/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laihtunut toukokuusta 10kg. Olen syönyt normaalisti annoksia vain pienentänyt,olen syönyt herkkuja myös viikottain. Liikuntaa en ole lisännyt tosin mulla keskiraskas työ jossa ollaan jaloilla koko päivä ja nostellaan raskaita asioita.

Vierailija
14/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti pysyvästi 15kg vajaassa vuodessa, 5v sitten. Laskin hiilarit vuorokausikohtaisesti, kalorinlaskennat jätin kokonaan.

Vierailija
15/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdun raskauskilot n20kg ihan vaan puolittamalla kaikki annokseni pienemmiksi, iltapalaksi 1 leipä, ennen söin 2. Päiväruokaa puolet vähemmän, vaikka se annos näytti alkuun masentavan pieneltä, kaikki puoliksi. Herkuista en luopunut nekin vaan puoliksi, eli silloin tällöin esim. 1 rivi suklaata tai kourallinen sipsiä, n. Kerran viikossa.

Nykyään syön edelleen samanlailla, enään annokset eivät näytä pieniltä vaikka annoskoko ei ole muuttunut.

Vinkki. Syö sen verran kuin ihminen jonka painoinen tahtoisit olla, tämähän ei varsinaisesti ole laihduttamista kun muutoksen täytyy olla pysyvä.

Vierailija
16/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko oma pudotukseni luokiteltavissa pysyväksi ajan perusteella, mutta laihdutin n. 10kg about vuodessa ja nyt ovat pysyneet puolisentoista vuotta pois.

Vaihdoin fokukseksi laihtumisen sijaan hyvän olon, ja tein muutoksia ruokavalioon ja liikkumisen pikkuhiljaa.

Aiemmin elämäntapani olivat ihan kamalat, söin ranskalaisia ja pakastepitsaa enkä liikkunut ikinä. Olin myös jatkuvasti kipeä. Nykyään syön oikeinkin terveellisesti (välillä toki herkutellen, en ole mikään supernainen) ja harrastan liikuntaa melkein joka päivä, enkä ole ikinä voinut näin hyvin tai ollut näin hyvässä kunnossa fyysisesti ja olen sen kymmenen kiloa kevyempi, joten koen muutoksen valtavaksi.

Mutta se miten onnistuin oli tuo ajattelutavan muutos, en yrittänyt mitään tiukkaa superdieettiä vaan yksinkertaisesti aloin pikkuhiljaa tehdä parempia valintoja ja kun takapakkia tuli, en ajatellut että nyt se oli siinä vaan osasin katsoa eteenpäin. Ei elämäntapamuutosta voi mokata, se on hidas prosessi ja aina on uusi päivä jolloin voi jatkaa hyvinvoinnin tavoittelua. En osaa sitä oikein tässä selittää, mutta kun tuo naksahti, jokin muuttui ja tiesin onnistuvani koska ei ollut mitään missä epäonnistua, vain uusia valintoja. Kuulostaapa huuhaalta noin kirjoitettuna :D Mutta tiivistettynä, laihduin pysyvästi kun en halunnut enää laihtua vaan vain voida paremmin. Toki kirjasin myös syömisiäni ja liikkumisiani ylös, koska se motivoi osaltaan ja tuntui mukavalta logata tunnin salilla käynti ja terveellinen ateria, mutta siinäkin pointti oli tarjota kropalle mitä se tarvisee voidakseen hyvin, eikä kaloreiden pitäminen mahdollisimman alhaalla.

Vierailija
17/33 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaamalla noin puolessa vuodessa -10kg ja viimeiset -6kg seuraavan parin vuoden aikana.

Vierailija
18/33 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/33 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin einekset ja huijauslaihdutustuotteet ja syön normaalisti ja säännöllisesti. Harrastan lenkkeilyä ja uimista, ei muuta liikuntaa sitten hyötyliikunnan lisäksi.

Vierailija
20/33 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida laihtuneita mammoja olla AV:lla linjoilla :D

Täällä yksi, terve vaan :D Ja saldo: Kaksi vuotta poissa pysyneet pudotetut 30 kg. Ruokailutottumukset ok, samoin liikunta. Koppa kunnossa niin sanotusti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi