Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette koiranne?

Vierailija
26.11.2014 |

Koirallamme on pehmeä, huokoinen turkki ja siihen tarttuu kaikki mahdollinen lika. Kurakelillä pidän sillä haalaria ja joskus jopa tossuja, mutta turkkiin kertyy likaa käpäläpesuista ja pyyhkimisistä huolimatta. Viikon jälkeen koira haisee jo niin pahalta, ettei sitä halua päästää viereensä sohvalle. Hajun todellakin tuntee yli metrin päähän.

Olen siis ottanut tavaksi pestä koiran kerran viikossa. Käytän mietoja pesuaineita, koirashampoota tai hajutonta pesunestettä. Sen jälkeen kuivaan koiran pyyhkeellä ja kuivaajalla.

Muistelen, että joskus aikoinaan oli ohjeena, että mitä harvemmin koiraa pesee, sen parempi, mutta onko tämä näkemys muutenkin vanhentunut? Voiko tällaisesta pesutahdista olla koiralle jotain haittaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo "koira" jokin peitenimi? XDDDDD

Vierailija
2/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira pestään 2-3 kertaa vuodessa, mutta sillä onkin sellainen likaa hylkivä karkea turkki. Tassuja sitten joutuu pesemään useammin, kun on metsässä remuttu. Ei tästä mun vastauksesta taida olla sinulle apua, kun meidän koira ei ala haisemaan, paitsi jos on kieritellyt jossain inhottavassa.

Olen kuullut myös tuon, että parempi mitä harvemmin pestään. Pesu poistaa jotain luonnollista rasvaa, joka on hyväksi koiran iholle/turkille.

Auttaisikohan trimmaaminen, jos on siihen soveltuva rotu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan siksi kun itseä harmittaa jos kukaan ei reagoi kysymykseeni. Ei vain taida olla apua minusta nyt.. meillä 2 koiraa, 9 ja 10 vuotiaat ja molemmat on pesty 2-3 kertaa olemassaolonsa aikana. Kuolleissa kalan- tai muun eläimen raadossa kiehnäämisen jälkeen pelkällä oliivisaippualla.

Hyvä turkki ja iho kummallakin, toisella pysykorvamainen karva, hieman silkkisempi ja toisella collien turkki.

En tiedä miksi eivät likastu kuin tassuista ja mahan alta, vedellä huuhtelu on riittänyt. Ja pyyhekuivaus.

Vierailija
4/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kunnolla n. Kerran kuukaudessa. Paljon huokosta karvaa joka rasvottuu. Plus kaikki tassu/mahanalus suihkuttelut :) tais olla ensimmäinen ja viimeinen vaalea koira meille :D

Vierailija
5/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan ruokavaliolla saada muutosta hajuongelmaan? Hyvillä öljyillä esim?

Vierailija
6/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiralle riittää rapatassujen ja mahan aluksen pyyhkiminen pyyhkeellä ja sitten on taas salonkikunnossa :D 

Olisko tuo tämän 2,5 vuoden aikana pesty pelkällä vedellä, öööö, 6 kertaa, kun oli niin rapainen koirapuisto reissun jälkeen :D Ja kerran sitten hevosen paskassa kieriskelyn jälkeen. 

Vierailija
7/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä kuten.minäkin

Vierailija
8/8 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljän koiran kanssa viikoittain pesu ja föönaus. Kyseessä pitkä- ja superohut-turkkinen koira. Viikossa on jo useita takkuja. Koska karva on megaohutta, se menee järkyttäviksi huopatakuiksi tosi nopeasti. Ja heti kun on yhtään likainen, alkaa se takkuuntuminen ja harjaus ihan yhtä tyhjän kanssa. Puhtaana ei takkuunnu. Aja pois jos ei jaksa puunata, niin minä olen tehnyt parille millä ei ole niin nätti turkki. Ovat vähän sekavärisiä, mutta kaksi kiiltävän mustaa turkkia omaavaa ovat niin upeita että haluan pitää niillä turkit puunattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi