Aikuisena syön yhtä paljon yksinäni, kuin mitä meillä söi 4 ihmistä yhteensä lapsuudenperheessä
Mietin vain, että syönkö itse nykyään liikaa, vai syötiinkö meillä lapsena/teininä perheessä ihan liian vähän. Esim yksi sellainen 435g hernekeittopurkki jaettiin 4 ihmisen kesken, lisäksi sai lasin maitoa ja palan tai kaksi näkkäriä. Nyt vedän sen purkin ihan itse, ja syön vielä päälle 2-3 palaa näkkäriä kunnon leikkeleiden kera. Paino on normaali, teen fyysistä työtä.
Sit jos oli lapsena vaikka jotain herkkuja, niin ei saanut edes kokonaista pullaa vaan ne puolitettiin ja jokainen sai puolikkaan. Nyt saatan syödä itse 2 tai 3 pullaa ihan itse. Rahasta ei ollut pulaa meidän perheessä, vanhemmat vaan jostain syystä ei antaneet lasten syödä paljon.
Miten paljon te syötte aikuisena, verrattuna siihen miten teillä lapsena kotona syötiin?
Kommentit (10)
Purkkihernari 2 ihmiselle, puolikas ruisleipä juustolla lisäksi , 1 pulla kokonaisena per nuppi.
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernari 2 ihmiselle, puolikas ruisleipä juustolla lisäksi , 1 pulla kokonaisena per nuppi.
En tulisi tuosta täyteen. Välipalana OK.
t. raavas työnainen
Vierailija kirjoitti:
Siihen purkkihernekeittoon kun lisää veden, niin kyllä siinä on 4 annosta, 4 ihmiselle. Syöt vaan liikaa.
Joku 2dl ja 130kcal annos, tulee kyllä hyvin täyteen :D ei mulle olisi riittänyt edes lapsena.
Entäs se kun perheessä jaettiin yksi viinipullo 5 ihmisen kesken, ja nyt pystyt helposti juomaan yksin 2 pulloa perjantai-iltana? Hieman luuseriolo.
Vierailija kirjoitti:
Entäs se kun perheessä jaettiin yksi viinipullo 5 ihmisen kesken, ja nyt pystyt helposti juomaan yksin 2 pulloa perjantai-iltana? Hieman luuseriolo.
Lapset joi viiniä?
Meillä tehtiin kuudelle ihmiselle kaksi pellillistä pitsaa. Itse syön nyt kerralla yhden pellillisen. Miten ennen on syöty niin vähän?
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin kuudelle ihmiselle kaksi pellillistä pitsaa. Itse syön nyt kerralla yhden pellillisen. Miten ennen on syöty niin vähän?
Ennen oltiin myös hoikkia ja oli vähemmän kakkostyypin diabetesta ja muita elintasotauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oltiin myös hoikkia ja oli vähemmän kakkostyypin diabetesta ja muita elintasotauteja.
Mitä väliä. Minä syön just niin paljon kuin minua huvittaa. En ole lihava.
Siihen purkkihernekeittoon kun lisää veden, niin kyllä siinä on 4 annosta, 4 ihmiselle. Syöt vaan liikaa.