Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö aamupalan olla jotain, mikä mielletään aamupalaksi?

Vierailija
11.11.2014 |

Vai voiko syödä esim. edellisen päivän ruokaa?

Perustele.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Voit syödä ihan mitä haluat. Mä olen joskus syöttänyt lapsille pullaa ja kaakaota aamupalaksi. Itse olen syönyt sipsejä ja suklaata aamupalaksi usein. Jos haluat voit vetäistä vaikka einespizzan tai makaronilaatikon.

Vierailija
2/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Mä oon näitä paheksuttuja "fitnessihmisiä" ja syön aina aamupalaksi ihan kunnon ruokaa. Vatsa ei tuu muuten täyteen ja sit saa olla koko aamupäivän närppimässä jotain ylimäärästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin on pakko syödä leipää tai puuroa aamiaiseksi. Olipa typerä kysymys.

Vierailija
4/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein joku salaatti ja kananmuna tai savukalaa tms. Samaa voi olla päivällisenäkin. Aamulla ei kovin tuhti ruoka vaan uppoa.

Eilisen päivällisen jämät on taatusti terveellisempi kuin murot, leivät ja muut "perinteiset".

Vierailija
5/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Ruisleipää juustoa ja kahvia. Olen tapojeni orja. 

Vierailija
6/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla!! Joku roti sentään ...jos syöt perunaa ja soosia aamulla niin tulee pii-paa-poliisi ja vie pois. ***tu mikä kysymys??!!

Vierailija
7/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av pelasti aamuna!

Vierailija
8/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun nyt Aasiasta, kun mulla on Euroopan lisäksi vain siitä tietoa. Siellä päin on ihan yleistä ja perinteistä että aamiainen vaan on yksinkertaisesti päivän ensimmäinen ateria, eli silloin syödään ihan saman tyyppistä ruokaa kuin lounaaksi ja päivälliseksikin. (Eli heille riisiä, keittoa, lihaa/kalaa ja kasviksia.) Esim. japanin kielellä aamiainen on "aamuruoka", lounas "päiväruoka" ja illallinen "iltaruoka", eikä sanoillakaan siis erotella noita laadullisesti toisistaan, kuten suomessa. Iltapalaa ja välipalojakaan ei juuri harrasteta. En tiedä miksi suomalaisenkaan olisi siis myöskään syötävä puuroa, jos salaatti, lihapullat tai pyttipannu maistuu paremmin aamulla.

Vierailija
9/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa voi ihan hyvin syödä jos se maistuu aamutuimaan. Itselleni ei kyllä uppoa. Mutta pullakaakao tai sipsiä ja suklaata aamupalaksi, ei ei. Perustelu: aamupalasta pitää saada ravinteita, pirteyttä ja energiaa. Verensokerin nopea humahtaminen korkeuksiin piristää hetkellisesti mikä ei ole sama asia.

Vierailija
10/10 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin syödä ihan samanlaista ruokaa kuin lounaalla tai päivällisellä, mutta en ihan just herättyäni. Pitäis ensin juoda aamukahvi pelkästään ja touhuta sitten jotain.Sitten voisi maistua "aamuruoka". 

Mutta mun on pakko aikaisen töihinlähdön vuoksi syödä aamulla, siispä puuro tai hapankorppu ja viili.