Rahaa loppukuuksi parikymppiä
On tämä opiskelijan elämä ihanaa, 40 euroa on jäljellä ja sillä sitten yritetään elättää oma vatsa ja kissan myös.
Miltä tuntuu kun tililläsi on vähintään 100€ loppukuun ajaksi ja kitiset köyhyydestä?
Kommentit (15)
Mulla on tilillä nyt 40 e mutta onneksi palkkapäivä on perjantaina :)
Tilillä 800€ ja palkka tulee perjantaina
T opiskelija
Kissa on valinta. Olen itsekin pärjännyt parillakympillä helposti kolmisen viikkoa.
Milloin parikymppiä on muuttunut neljäksi kympiksi? Onko pari sataa kohta tonni?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:18"]
Tilillä 800€ ja palkka tulee perjantaina T opiskelija
[/quote]
Et ilmeisesti ole käyttänyt tässä kuussa saatua opintolainaa joka oli 800euroa :)
Pikku vinkkinä. Ottakaa selville seurakuntien ruokakassien jakopaikat ja päivät. Me saadaan torstaisin yli jääneitä kasseja. Harmittaa kun kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:18"]
[/quote]
Et ilmeisesti ole käyttänyt tässä kuussa saatua opintolainaa joka oli 800euroa :)
[/quote]
En nosta opintolainaa :) opintotukea saan 425€ kuussa ja teen lisäksi töitä
Sama ongelma :( En tiiä mistä nyhtäis rahaa. Ideoita kellään?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:18"]
[/quote]
[/quote]
Mistä tuon luokan lainoja saa? Täydet nostettu ja puolet vähemmän tulee kuussa.
Minulla jää 50€/kk, mistä maksan kaiken muun, paitsi vuokran ja laskut. Eli ruuan ja kaiken ylimääräisen, mitä on leffat (onneks netistä saa ilmaseks, mut netti maksaa), mässyt, huvit, hygieniatuotteet, lääkelaskut yms. Niin mikä villi nuoruus? t. teini
Tilillä yhteensä 8000 euroa. Kyl kelpaa opiskelijan ;)
Mulla on tilillä 225€ loppukuuksi mikä tuntuu karmaisevan vähältä! Opiskeluajoista ei edes ole kovin kauan, en tajua missä vaiheessa tää rahankäyttö on mennyt tällaiseksi, että tuollainen summa tuntuu vähältä :(
Normaalielämään, ruokaan ja muuhun, tuo riittäisi kyllä, mutta nyt tuolla rahalla pitäisi saada uusi ripsiväri kun entinen on ihan kuivahtanut ja käydä ystäväporukan pikkujouluviikonlopussa, jossa rahaa menee ruokaan ja juomaan. Kaipa tuolla siis juuri juuri pärjää.
Mun poika sanoi saaneensa kerrallla syyslukukauden opintolainan syyskuussa, maksetaanko niitä eri systeemeillä eri kouluissa oleville?
Mulla on 5e koko kuuksi. Sää oot rikas.