Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskikset! Missä päin universumia uskotte "taivaan" & Jeesuksen yms. sijaitsevan?

Vierailija
10.11.2014 |

Siis toisin sanoen, uskotteko että ne sijaitsevat tuolla jossakin havaittavassa universumissa, joka on ääretön, vai jossain sen ulkopuolella? Mihin oikein sijoitatte tuon henkiolentojen maailman?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:22"] Jeesus on tuonpuoleisessa. Sinne emme kykene näkemään. Sen tarkemmin en osaa sanoa, enkä tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää. [/quote] Todisteita pöytään ennen kuin alat tuollaisia väittämään. [/quote] Haha, taas tällästä shittiä kun ihmiset eivät ymmärrä että kristinusko perustuu USKOLLE eli sille että uskot ilman todisteita. Olen ateisti, mutta tajuan sen verran ko. Uskosta että eihän se olisi uskoa jos siitä pistettäisiin - kuten sanoit - faktat pöytään. Siihenhän se perustuu!! Jos kuvittelet olevasi ateisti olet häpeäksi meille- juuri tuollaiset "faktat pöytään" jutut saavat meidät näyttämään naurettavilta kun uskon idea on juuri se että uskoo. Raamattuhan kehottaa uskomaan kuten lapsi - pyytteettömästi. Idiootit.

[/quote]

Aivan. Olen aina tiennyt, että moni teistä ateisteista on ihan älykkäitä ja ajattelevia ihmisiä, kuten moni meistä uskovaisistakin. Molempiin ryhmiin mahtuu sitten näitä, jotka yrittävät levittää riitaa ja pahaa verta, mutta heitä yritämme sitten parhaamme rakastaa ihmisinä, kuten muitakin. Etenkään täällä nimettömillä keskustelupalstoilla ei ole helppoa pysyä kristillisellä kaidalla tiellä tässä lähimmäisten keskinäisessä kunnioittamisessa.

Vierailija
22/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:22"]

Jeesus on tuonpuoleisessa. Sinne emme kykene näkemään. Sen tarkemmin en osaa sanoa, enkä tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää.

[/quote]

Todisteita pöytään ennen kuin alat tuollaisia väittämään.

[/quote]

Raamattu on sinulle todiste tästä asiasta. On sinun valintasi, uskotko siihen. Minä en voi uskoa sinun puolestasi.

[/quote]

Kerro mulle mitkä oli ne tutkimusmenetelmät millä on todistettu Jeesuksen olinpaikka. Miten tutkittiin, millä menetelmillä tutkittiin, millon tutkittiin ja missä tutkittiin.?

[/quote]

No eihän niitä todennäköisesti olekaan, sen takiahan tätä sanaa USKO tässä nyt on jankattu. Uskomus? Kilkuttaako mitään kelloja sellaisen sanan tarkoitus?

Mutta sinulla järjen ja logiikan ja tieteen ihmisenä varmasti löytyy ne artikkelit/todisteet siitä, että millä on todistettu se, ettei esimerkiksi Jeesusta ei olisi ollut? Mitkä tutkintatavat ja -menetelmät, kuka tehnyt, milloin, kuka todistanut oikeaksi?? Kerro kerro kerro kerro kerro??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:28"]

No se universumihan on vain sellaista hämäyssotkua, kuten tarkoituksella vanhannäköiseksi luodut dinosaurusten luut. Oikeastihan universumi ei ole ääretön.

[/quote]

kuka tässä tietää universumin rajat... ja siksi toisekseen, entä dinosauruksen jäänteet, joissa on lihaa yms.

Vierailija
24/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:22"] Jeesus on tuonpuoleisessa. Sinne emme kykene näkemään. Sen tarkemmin en osaa sanoa, enkä tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää. [/quote] Todisteita pöytään ennen kuin alat tuollaisia väittämään. [/quote] Haha, taas tällästä shittiä kun ihmiset eivät ymmärrä että kristinusko perustuu USKOLLE eli sille että uskot ilman todisteita. Olen ateisti, mutta tajuan sen verran ko. Uskosta että eihän se olisi uskoa jos siitä pistettäisiin - kuten sanoit - faktat pöytään. Siihenhän se perustuu!! Jos kuvittelet olevasi ateisti olet häpeäksi meille- juuri tuollaiset "faktat pöytään" jutut saavat meidät näyttämään naurettavilta kun uskon idea on juuri se että uskoo. Raamattuhan kehottaa uskomaan kuten lapsi - pyytteettömästi. Idiootit.

[/quote]

Häpeä itseäsi ihan rauhassa, vaikka maailman tappiin. Minustakin tuli aikanaan ateisti nimen omaan keskustelun avulla ja kun muut ateistit toi esiin uskonnon täydellisen älyttömyyden.

Vierailija
25/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:38"]

No haloo ap, oletko kuullut että esim. Buddhalaiset uskovat toiseen tietoisuuden tasoon? Ja monet muutkin uskonnot ajattelevat että on monia tietoisuuden tasoja ym. Henkisiä tasoja ja me elämme yhdessä niistä. Kristityt varmasti ajattelevat Jumalan elävän meitä korkeammalla tasolla. Kuten myös buddhalaiset uskovat valaistumiseen ym. Jolloin noustaan korkeammalle tietoisuuden tasolla. Taivas on siis läsnä ja samaan aikaan ei kuitenkaan ole. Älä sekoita uskontoa ja tiedettä - ne ovat ihan eri asia.

[/quote]

Eikö nuo toiset tietoisuuden tasot sovi aika hyvin yhteen multiversumi teorioiden kanssa? Jos ajatellaan, että on rinnakkaisia universumeja, joista multiversumi muodostuu, niin ne rinnakkaiset unversumithan on tavallaan toisessa tietoisuuden tasossa? Näin mä ainakin ajattelen. Rinnakkaisuniversumithan ovat läsnä ja samaan aikaan eivät kuitenkaan ole. 

Ehkä uskonto ja tiede eivät olekaan ihan eri asia? Ehkä tiede ja uskonto ovat lähestymässä toisiaan?