G: Paras vinkkisi työnhakuun!
Pinotaan parhaat vinkit työnhakuun liittyen; hakemukseen, CV:hen ja haastatteluun.
Kommentit (7)
Hae paikkoja, joihin on mahdollisimman vähän hakijoita. Ei sillä mitään väliä, vaikka et olisi pätevä tai sinulla ei olisi kokemusta. Voi olla, että joutuvat ottamaan sinut, kun eivät saa ketään pätevämpää.
Paras vinkki minkä olen kuullut avoimeen hakemukseen: sen pointti on työkokemuksella/opiskelutaustalla tai muulla konkreettisella tavalla perustella, miksi olisit sopiva henkilö kyseiseen työhön. Moni virheellisesti tekee hakemuskirjeen sillä ajatuksella että sen keskeisin tarkoitus on itsestä kertominen.
Tulosta tuli sillä, että tein lyhyen hakemuksen, jossa kerroin miksi olisin hyvä tekemään juuri sitä työtä.
En tietenkään anna vinkkejä kilpailijalle, parempi vain jos jyvät erottuu akanoista.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:47"]
En tietenkään anna vinkkejä kilpailijalle, parempi vain jos jyvät erottuu akanoista.
[/quote]
Minäpäs annan. Olen jo niin lähellä eläkeikää ja vakityössä, että jos työttömyys kohtaa, ei se haittaa, jos joku nuorempi työn saa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:47"]
[/quote]
Minäpäs annan. Olen jo niin lähellä eläkeikää ja vakityössä, että jos työttömyys kohtaa, ei se haittaa, jos joku nuorempi työn saa.
[/quote]
Niin ja sain siis töitä muutama vuosi sitten (2011) ja päätin, että enää en hae töitä tämän jälkeen, eli ihan tuoreita on työnhakukokemukset, ei aatamin ajoilta.
Ole oma itsesi VAIN jos oma itsesi saattuu olemaan juuri siihen työpaikkaan haettava täydellinen yksilö ja lisäksi vielä sosiaalisesti taitava.
Muussa tapauksessa suosittelen esittämään hieman parannellun version itsestäsi. Muista että haastattelussa olet myyntitilanteessa: sinä myyt itseäsi paikkaan, ja firma myy itseään mahtavana työnantajana.