Mikä aine laktoosittomassa kuohukermassa voi aiheuttaa ripulin (joka kerta)?
Mikä voisi olla? Se on laktoositonta, eikä laktoosi muutenkaan aiheuta minulle vatsavaivoja.
Pilaantuneitakaan ne kermat eivät ole olleet, mutta silti täytyy juosta heti aterian jälkeen aina vessaan ja tulee hirveät ripulit.
Kommentit (44)
Rasva ja ilma. Kermavaahtohan tehdään siten, että siihen lisätään ilmaa.
Rasva. Kuohukermassa on yli 30% rasvaa
Vierailija wrote:
Taas yksi joka KUVITTELEE itselleen laktoosi-intoleranssin. Huoh.
Huoh itselles 🤣
Karrageeni aiheuttaa vaivoja, ei suinkaan rasva.
Vierailija kirjoitti:
Useissa maitotuotteissa on E 407 karrageenia, joka on emulgaattori.
Se saostaa rasvattomat tuotteet saaden ne näyttämään syötäviltä.
Sitä käytetään esim. jogurteissa ja kermoissa.
Se voi aiheuttaa allergioita ja suolistotulehduksia.
Niin kävi minulle.Aloin kiinnittää huomiota, että joskus mahani sekosi jonkun maitotuotteen jälkeen ja pysyi sekaisin niin kauan kuin sitä söin.
Joskus kun söin samaa toisen firman tuotetta, esim kermaa tai jogurttia
ei tapahtunut mitään.Aloin tutkia lisäsainelistoja.
Huomasin että mm. Lidlin ja Arlan tuotteista puuttui karrageeni.
eikä niistä tullut reaktiota minulle.Olen nyt pari vuotta välttänyt karrageenipitoisia tuotteita ja vatsani ja suolistoni on ollut paremmassa kunnossa.
Se mitä luulin ärtyneen suolen oireyhtymäksi johtui karrageenistä
mitä ilmeisemmin.Myöhemmin googlasin tietoa, jota on paljon haulla
E407 kar
Viimeksi Lidlissä käydessäni tarkastin selosteet perus- ja laktoosittomasta kuohukermasta, molemmissa on karrageenia.
Varmaan se sun ahmiminen, onko se pakko vetää heti saavillinen kermavaahtoa ?
Mulle tekee laktoositon jäätelö ripulia. Normijäätelöt ym maitotuotteet eivät.
Joku laktaasi aine. Öljy tai maitojauhe. Kaikki tuotteet ei olekaan oikeita joten suurennuslasi kun lukee etikettiä. Viilissä oli outoja valkoisia klönttejä. Ei syöty. Oikea Viili on tasaista. GLUGOOSI voi aiheuttaa. Mutta on suklaata missä lukee maito suklaa mutta maku on täysin vettä. Piraatti tuotteita. Useimmin suklaan maito on keitettyä ja maitojauhetta nykyään. Oikea suklaa temperoidaan kahteen kertaan. Kuin oikea maito pastöroidaan. Keinoruuat on usein outoja. Jäätelökin. Outoja maitoja vaikka purkki näyttää oikealta. Joskus huomaa että peketteja on vähän avattu. Kuohu vispi kermaa on monia erilaisia eri valmistajien joten pitää tutkia eniten normaali niistä. Liika öljy myös aiheuttaa ripulia kuin kauramaidossa ja jäätelössä tai munkeissa. Peukut jäätelö on maitojauhetta. Huijausjäätelöt on jäähilettä ja väriä. On myös hilloja mitkä ihan sekundaa pelkkää lientä. Tai kuin liisteriä outo maku. Fazer karkkeihin tuli GLUGOOSI normi sokerin tilalle. Jäätelöissä myös. Normi sokeri on normaalia. Pitää laskea muutenkin paljonko öljyä rasvaa sokereita kestää vuorokaudessa. Kermavaahto ei ole ainoa mitä voi käyttää kahviin kakkuihin tai lättyihin.
Valmiskahvit on myyntituote ja kofeiini on myyntiä. Verenpaineen pilvissä . Mutta minihame läähättää bussissa kuin kaupassa liiasta kofeiinista kuin sokerista. Ylipainoa raahaa mukanaan noin 30 kg. Pari viikkoa kaalikeittoa niin läähätys loppuu. Nuorena kun ei juotu kahvia yhtään olo oli kokoajan tasaisen vahva. Heti kun alkaa ahmia nousee verenpaineet . Kerma on rasvaa. Juusto on rasvaa. Majoneesi on öljyä eli rasvaa. Ihmisen ruumis ei tarvi ylimäärä rasvaa. Älä meditoi vaan käy lenkillä. Ota happea.
Mulla tulee oksennus. Joka kerta lentää laattaa . Veikkaan karrageenia olen varmaan jotenkin allerginen sille . Ja se on levää, eli jos olet allerginen levälle ja usealle kasville niin todennäköisesti myös karrageenia aiheuttaa oireita.
No siitä se just johtuu, että sinulla ei ole laktoosi-intoleranssia.
Vierailija kirjoitti:
Laktoosittomassa ruokakermassa käytetään maissitärkkelystä ja erilaisia stabilointiaineita kuten E471 ja E466. Jossain luki, että E471 saattaisi aiheuttaa vatsavaivoja. Itsellä menee myös vatsa ihan vesiripulille jos on syönyt. Ei aina, mutta joskus. Onkohan siinä joku juttu, että keho yrittää ihan tarkoituksenmukaisesti poistaa nämä haitta-aineet?
Onko varmaa, että kyseessä on laktoosi-intoleranssi? Kyseessä voi olla maitoallergia. Silloin kaikki maidosta tehty on jätettävän pois. Huomasin, että ketju on vanha, mutta tiedän, että monet eivät ymmärrä näiden kahden allergian eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laktoosittomassa ruokakermassa käytetään maissitärkkelystä ja erilaisia stabilointiaineita kuten E471 ja E466. Jossain luki, että E471 saattaisi aiheuttaa vatsavaivoja. Itsellä menee myös vatsa ihan vesiripulille jos on syönyt. Ei aina, mutta joskus. Onkohan siinä joku juttu, että keho yrittää ihan tarkoituksenmukaisesti poistaa nämä haitta-aineet?
Onko varmaa, että kyseessä on laktoosi-intoleranssi? Kyseessä voi olla maitoallergia. Silloin kaikki maidosta tehty on jätettävän pois. Huomasin, että ketju on vanha, mutta tiedän, että monet eivät ymmärrä näiden kahden allergian eroa.
Tämä. Elimistö voi herkistyä joko maitosokerille (laktoosi-intoleranssi) tai maitoproteiinille (maitoallergia).
Useimmissa kermoissa on karrageenia. Vain luomukuohukermat ja Maitokolmion kerma on ilman sitä.
Maidossa mahavaivat aiheuttaa usein laktoosin sijasta homogenointi. Luomumaitoa ja raakamaitoa ei homogenoida, joten siksi monen maha kestää niitä.
Useimmat vanukkaat sisältävät myös karrageeniä.
Kannattaa kokeilla eri valmistajien vaihtoehtoja, esimerkiksi Valion luomu laktoositon kuohukerma ei sisällä mitään lisäaineita. Yksi vaihtoehto on itse kerma ja/tai sen rasvaisuus.
Eikös karrageeni oo näitä aineita mitkä ei sula elimistössä ollenkaan? Sakeuttamisaineista monet ovat. Ihan sairasta, että elintarvikkeissa edes käytetään sellaisia asioita mitä elimistö hylkii.