Epäilen pojalla fwb-suhdetta.
Mitä mieltä olette, poikasi (ysiluokkalainen) tuntuu omaavan fwb-suhteen luokkalaisensa tytön kanssa. He ovat olleet kavereita jo pari vuotta, mutta viimeisen puolenvuoden aikana jotain heidän suhteessaan on muuttunut.
He ovat siis ovat melko normaalisti, mutta saattavat silti esim: halata julkisesti kun näkevät toisiaan. Noh tuossa pari päivää sitten tyttö oli meillä pojan huoneessa tekemässä läksyjä koulunjälkeen. Päätin kurkistaa pojan ikkunasta sisään kun tulin kaupasta. Siellä olivat pojan sängyllä (vaatteet päällä) päällekkäin suukottelemassa ja halimassa. Ja tämä ei ole todellakaan ensimmäinen kerta kun näin on käynyt. Jos pelkästään kuuntelee pojan oven takana millaisista asioita he puhuvat ja kuinka avoimesti niin ei uskoisi että olisivat vain kavereita.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos ne ihan vaikka seurustelee?
Ei sitä kaikkea aina äidille ensimmäisenä kerrota.
No olettaisin että minulle olisi kerrottu tästä. Tai niin ettei sitä ainakaan piiloteltaisi minulta.
Ap
Jos kurkit ikkunoista ja olet useammankin kerran törmännyt tilanteisiin, jossa poikasi pussailee tytön kanssa, niin en todella ihmettele, ettei kerro.
Miksi ihmeessä oletat, että kertoisi? Herkkä asia herkässä iässä oleville nuorille.
fwb=finnishwarmblood -hevonen. huhhuh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos kysyisit pojaltasi etkä ihmettelesi täällä jos odotat pojaltasikin jotain kommunikointitaitoja niin voisit osoittaa niitä itse?? Esim. Oletteko alkaneet seukata / ootteko te nyt yhdessä / jos suunnittelette tai olette aloittaneet seksisuhteen x:n kanssa, niin onko ehkäisyasiat kunnossa - kysy mitä vain minulta tai isältäsi jos ei ole.
En nyt tiedä kannattaako näin suorasti asia ilmaista
Ap
Tämä taitaa selittää myös poikasi puhumattomuuden. Ehkä hänkin kokee, että ei tätä nyt näin suorasti kannata ilmaista. Että sanonpa nyt että kavereita ollaan, kyllä se äiti ymmärtää.
Toivottavasti pojallasi on paremmat vuorovaikutustaidot kuin sinulla, AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olettaisin että minulle olisi kerrottu tästä. Tai niin ettei sitä ainakaan piiloteltaisi minulta.
Ap
Jos kurkit ikkunoista ja olet useammankin kerran törmännyt tilanteisiin, jossa poikasi pussailee tytön kanssa, niin en todella ihmettele, ettei kerro.
Miksi ihmeessä oletat, että kertoisi? Herkkä asia herkässä iässä oleville nuorille.
No siis yleensä poika ei ole huomannut että olen ikkunoista kurkkinut. Käytännössä vain 2 tai 3 kertaa olen heidät nähnyt niin että hekin näkevät minut
Ap
Mitä menet rikkomaan toisen yksityisyyttä ja kurkkimaan sinne huoneeseen. Nuori kertoo ihan itse sinulle ihmissuhteistaan, jos näin haluaa.
En minäkään kertoisi mitään henk.koht asioita ihmiselle, joka tunkee salaa kurkkimaan makuuhuoneeni ikkunaan.
Ehkä olisi syytä miettiä, miksi teidän perheessä ei voida puhua avoimesti, vaan kurkitaan salaa ja ihmetellään asioita selän takana?
Poika taitaa tietää, että jos kertoo heidän seurustelevan, äiti kieltää tytön vierailut tai vähintään oleskelun kahden kesken pojan huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No siis yleensä poika ei ole huomannut että olen ikkunoista kurkkinut. Käytännössä vain 2 tai 3 kertaa olen heidät nähnyt niin että hekin näkevät minut
Ap
No niin eiköhän tämä paljastanut trollin. Ei kai oikeasti kukaan vanhempi voi olla näin sekaisin päästään että kurkkii noin ison lapsensa ikkunoista sisään??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No niin eiköhän tämä paljastanut trollin. Ei kai oikeasti kukaan vanhempi voi olla näin sekaisin päästään että kurkkii noin ison lapsensa ikkunoista sisään??
En minä siis mitään päivirräin kurki. Katsoin vain nopeasti mitä tekevät.
ap
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kertoisi mitään henk.koht asioita ihmiselle, joka tunkee salaa kurkkimaan makuuhuoneeni ikkunaan.
Ehkä olisi syytä miettiä, miksi teidän perheessä ei voida puhua avoimesti, vaan kurkitaan salaa ja ihmetellään asioita selän takana?
Katsoin vain mitä he tekevät
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos heidän suhde on muuttunut kavereista tyttö- ja poikaystäväksi? Vai onko pojallasi siis joku oikea tyttöystävä lisäksi? Muuten en ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.
Siis ei ole ketään oikeaa seurustelukumppania kummallakaan (tietääkseni). Ja minulle ei kyllä olla ilmoitettu mitään siitä että olisivat aloittaneet seurustelun ja vielä se että he tekevät tätä vain piilossa muilta kahdestaan, eikä sillä tavalla että muut näkisivät. Se vain mietityttää
ap
Älä mieti nuorison seksiä. Poika tarvitsee sitä, samoin tyttö on terve kun haluaa.
Käske vaan käyttää kumia, kuka nyt kersoja tuossa vaiheessa haluaa. Onneksi ne voi abortoidakin, mutta sitä keinoa ei kannata käyttää pääasiallisena ehkäisynä.
No ei ole kyllä tervettä harrastaa seksiä kaverin kanssa. Erityisesti alaikäisenä
ap
No mikset kiellä pojan suhdetta?
Aika tehty ongelma. Ystävyys tai kaveruus voi muuttua rakkaudeksi, ja silloin se on paremmalla pohjalla kuin yhden yön suhteen perusteella suhteeseen lähteminen esim.
Emmekä me voi pakottaa nuoriamme elämään meidän entisten koordinaattien mukaan. Jos seksistä on kulttuurissamme tullut päivittäistarvike ja myynninedistämisväline ja ihan muidenkin kuin prostituoitujen ansaintalogiikka, niin totta kai nuortenkin seksi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
No mikset kiellä pojan suhdetta?
Olen miettinyt tätä, mutta he ovat luokkalaisia ja pelkään että sen jälkeen viettäisivät aikaa vaikka ulkona tai tytöllä eikä minun valvovan silmän alla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika tehty ongelma. Ystävyys tai kaveruus voi muuttua rakkaudeksi, ja silloin se on paremmalla pohjalla kuin yhden yön suhteen perusteella suhteeseen lähteminen esim.
Emmekä me voi pakottaa nuoriamme elämään meidän entisten koordinaattien mukaan. Jos seksistä on kulttuurissamme tullut päivittäistarvike ja myynninedistämisväline ja ihan muidenkin kuin prostituoitujen ansaintalogiikka, niin totta kai nuortenkin seksi muuttuu.
Eli minun pitäisi vain sallia tämä tekemättä mitään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika 7tehty ongelma. Ystävyys tai kaveruus voi muuttua rakkaudeksi, ja silloin se on paremmalla pohjalla kuin yhden yön suhteen perusteella suhteeseen lähteminen esim.
Eli minun pitäisi vain sallia tämä tekemättä mitään?
Ap
Kyllä. Juuri näin.
En nyt tiedä kannattaako näin suorasti asia ilmaista
Ap