Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa käyttää pankkikorttia

Vierailija
10.11.2014 |

Mua potuttaa ihan älyttömästi, kun joka paikassa on erilaiset korttimaksulaitteet. En oo näköjään ainoa.

http://yle.fi/uutiset/koko_ajan_kysytaan_etta_mita_nappia_pitaa_painaa__kortilla_maksaminen_liian_vaikeaa_suomalaisille/7603145

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:26"]

Eihän nykyisin paljon tartte muuta osata kuin kassan ohi kävellä kortti taskussa, kai jokainen sen nyt osaa.

[/quote]

Taisit nyt hiukan liioitella. Lähimaksamisessa kortti pitää vilauttaa lukijalle max 3 senttimetrin päästä, eli ei ihan onnistu maksu ohi kävelemällä.

[/quote]

Ja siinäkin on 25 vai oliko 30€ maksimi, eli se ei riitä koskaan ostoksien maksuun.

Vierailija
22/27 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:33"]

Pitäisi vissiin ostaa itsellekin ärrältä se lähimaksutarra, niin pienet ostokset sujuisivat pari sekuntia nopeammin? 

[/quote]

Eikö se kannata hakea pankista sellainen kortti, niin ei tarvitse tarroja ostella. Tosin sinulla on credit kortti johon sitä ominaisuutta ei ainakaan Osuuspankissa saa.

Eli kysymys. Te joilla on debit/credit kortti, saatteko pankistanne siihen lähimaksuominaisuuden?? Yritin Osuuspankista ja ei kuulemma saa kun pelkkään debit korttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:38"]

Pitäisi vissiin ostaa itsellekin ärrältä se lähimaksutarra, niin pienet ostokset sujuisivat pari sekuntia nopeammin? 

[/quote]

Eikö se kannata hakea pankista sellainen kortti, niin ei tarvitse tarroja ostella. Tosin sinulla on credit kortti johon sitä ominaisuutta ei ainakaan Osuuspankissa saa.

Eli kysymys. Te joilla on debit/credit kortti, saatteko pankistanne siihen lähimaksuominaisuuden?? Yritin Osuuspankista ja ei kuulemma saa kun pelkkään debit korttiin.

[/quote]

OP:sta saa lähimaksuominaisuuden seuraaviin: Visa Electron, Visa Debit, Visa Business Card ja MasterCard. Eli kaikkii muihin paitsi siihen, joka minulla on eli Visa Creditiin! Mutta kai sekin tulee jo seuraavassa uusinnassa vuoden päästä.

Vierailija
24/27 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:38"]

[/quote]

[/quote] Ei, minulla ei ole siis luottokorttia, joten vain bensa-automaatti kyselee puolta. Niin joo, debitissä taisi jo olla lähimaksu, mutta tarra voi olla vielä kätsy puhelimessa, niin ei tarvitse aina sitä lompakkoakaan pitää mukana. Lapsellle hankin moisen jo.

Vierailija
25/27 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:47"]

Ei, minulla ei ole siis luottokorttia, joten vain bensa-automaatti kyselee puolta.

[/quote]

Tämä oli uutta. Vaikka ihmisellä ei ole credit korttia, niin kone kysyy debit vai credit. Luulisi jo nykytekniikalla tuollaisenkin saavan pois, eli kone ymmärtää mikä kortti siellä sisällä on. Itsellä debit/credit ja luulin, että se kysyy vain siinä ja siksi oletin sinullakin olevan luottokortin.

Vierailija
26/27 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:47"]

Ei, minulla ei ole siis luottokorttia, joten vain bensa-automaatti kyselee puolta.

[/quote]

Tämä oli uutta. Vaikka ihmisellä ei ole credit korttia, niin kone kysyy debit vai credit. Luulisi jo nykytekniikalla tuollaisenkin saavan pois, eli kone ymmärtää mikä kortti siellä sisällä on. Itsellä debit/credit ja luulin, että se kysyy vain siinä ja siksi oletin sinullakin olevan luottokortin.

[/quote] Joo, yksi automaatti meidän paikkakunnalla tätä on kysynyt heti alussa, ja muistaakseni jotenkin oudosti vielä se toinen vaihtoehto, joten itsekin olen vähän välillä sekaisin että mitä tässä painaa.

Vierailija
27/27 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:09"]

Mulla tulee aina vaan se ensimmäinen tenkkapoo siinä credit/debit valinnassa.

[/quote]

Sama ongelma tuntuu olevan myyjien kanssa. Joissakin kaupoissa pitää myyjälle sanoa, kumman haluaa, ja myyjä naputtaa vastauksen koneeseen, ja vasta sitten annetaan toosa, johon näpytellään tunnusluku. Myyjä kysyy poikkeuksetta "pankki vai luotto", ja minä vastaan aina pankki, koska en koskaan osta luotolla mitään. Kolmessa eri kaupassa on sitten tullut kuitenkin luotolla. Olen tajunnut sen vasta sitten, kun on pankista tullut lappu, jossa ilmoitetaan, milloin luotto menee tililtä. Vituttaa. Voisivat myyjät edes opetella, kumpi on kumpi.