Ihmiset, jotka popittavat AINA samaa, vanhaa musaa
Heistä tulee jotenkin yksinkertainen olo. Eikö ne tuhanteen kertaan kuullut, 10 vuotta sitten puhki kuluneet biisit voisi jättää jo historiaan?!
Kommentit (37)
Kuunnelkaa te puhki soitettuja hittejä soittolistoilta vaan. Minä en.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:33"]
Ei mahda mitään, mutta tämä saa aina syttymään;
Ai, ai mikä biisi. Ostin aikoinaan "Made in Japan" tupla LP-vinyylin. Olen vanha, mutta tuo 70-luvun biisi on THE ROCK.
Saatan olla yksinkertainen, kohta tuplamaisteri.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:42"]
Mulla on kans sellanen kaveri, jonka täytyy nousuhumalassa kuulla AINA samat ysäridancet. Ihmettelee sitten miksen jaksa mennä istumaan ja aloittelemaan iltaa hänen luokseen...
[/quote]
Nostalgioissakin on toki eroja. On pikkaisen eri asia, kuunteleeko jotain Led Zeppelin, tai Deep Purplen kaltaisia tienraivaajaklassikoita, jotka taidokkuudessaan ja luomiskyvyssään ovat edelleenkin kestävät vertailun mihin tahansa, kun jotain jo tuhanteen kertaan uudelleen tehtyjä kusenpolttamia ysärikonetusinahumppia.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:54"]
Ai, ai mikä biisi. Ostin aikoinaan "Made in Japan" tupla LP-vinyylin. Olen vanha, mutta tuo 70-luvun biisi on THE ROCK.
[/quote]
[/quote]
Sori 14, oma kommentti meni väärään väliin, tämä siis 24.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:54"]
[/quote]
[/quote]
Kyllähän näitä klassikoita aina joskus kuuntelee vaikka olenkin enempi iskelmän ja tanssipopin ystävä. Oikeasti hyvä biisi vain kaataa kaikki raja-aidat:-) Yleensä kuuntelen mitä radiosta tulee mutta välillä tekee mieli jotain vanhempaa esim. youtubesta tai omilta cd:iltä. Radio-Suomen maakuntaradio soittaa josksu jonkun vanhan helmen uusien väliin ja silloin fiilis on mahtava:-)
Siis onko kyse ihmisistä, jotka ovat n. 15 vuotta kuunnelleet putkeen sitä yhtä ja samaa kappaletta, vai sellaisista, jotka nyt 15 vuoden päästä ovat löytäneet vanhaa musiikkia uudelleen?
Itse kuulun nimittäin jälkimmäisiin: kuuntelen aina välillä jotain ysäritusinapoppia, jota teini-ikäinen minäni olisi vihannut :D En voi sille mitään, nyt niissä ärsyttävissä rallatuksissa on sellainen nostalgian kaiku, että tulen heti paremmalle mielelle.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 06:51"]
Minkä ihmeen takia pitäisi kuunnella listahittejä? Suomessakin ilmestyy koko ajan erinomaisia levyjä jotka eivät radiossa kulu puhki. Yritä nähdä sinne Cheekin ja Robinin taakse.
[/quote]
Ei ole aikaa etsiä. Täältäkin kysyin eilen suosituksia, vain yksi vastasi. Radiossa soi aina ne samat ainakin tähän aikaan kun on hetki aikaa.
[/quote]Spotify. Rumba. Soundi. Sinkkulista. Top 40. Laiskuri.
Kun musiikki on hyvää se on hyvää. Vitunkaan väliä koska se on tehty.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:04"]
Mulla on kans sellanen kaveri, jonka täytyy nousuhumalassa kuulla AINA samat ysäridancet. Ihmettelee sitten miksen jaksa mennä istumaan ja aloittelemaan iltaa hänen luokseen...
[/quote]
Nostalgioissakin on toki eroja. On pikkaisen eri asia, kuunteleeko jotain Led Zeppelin, tai Deep Purplen kaltaisia tienraivaajaklassikoita, jotka taidokkuudessaan ja luomiskyvyssään ovat edelleenkin kestävät vertailun mihin tahansa, kun jotain jo tuhanteen kertaan uudelleen tehtyjä kusenpolttamia ysärikonetusinahumppia.
[/quote]
Jaa, aika moni kuuntelee noita molempia! Totta kai nuo rock-klassikkobändit ovat ihan omaa luokkaansa, mutta ei se poista sitä hupia, minkä moni on saanut löydettyään Youtubesta nuoruutensa vanhat biletysbiisit. Olivat ne kuinka hölmöjä tahansa musiikillisesti. Tuskin kukaan on kuunnellut sitä kasari- tai ysäridiskoa yhteen menoon tuosta ajasta asti. Ainkin itse löysin nuo vanhat biisit vasta Youtuben myötä. Vieläkin joskus löytyy joku biisi, jonka olemassaolon on kokonaan unohtanut, mutta joka silti tuo mieliin jo unohtuneit muistoja.
Joo, olen jo kiistattomasti keski-ikäinen, antakaan anteeksi tämä hölmön musan nostalgisointi :)
Jos ne tykkää niistä biiseistä? :D
Mua vituttaa aina ysäri/kasari teemabileissä tms. illoissa ne SAMAT SAATANAN KAPPALEET! Voicen retroillassakin soi aina ne samat vitun loppuun nussitut ysärikappaleet. Usein Tekisi mieli vetää juontajaa turpaan.
En muista yhtään ysäriteemailtaa, missä ei olisi soitettu mm. näitä:
Cocojamboo, barbie girl, wannabe, what is love.
Näilläkin artisteilla on oikeasti muitakin kappaleita kuin nämä 20-vuotta renkutetut sinänsä ihan ok-kipaleet, mutta ne tulevat vain korvista ulos. Samoin radiojuontajille voisi kertoa, että Michael Jacksonillakin olisi muuta soitettavaa kuin iänikuinen Bille Jean tai Bad.
Eikös joskus voisi tulla siis vaikka Haddawayn, Michael Jacksonin tai Spice Girlsien muutakin musiikkia? Tai whitney Houstonilta joku muu kuin "dance with somebody".
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:42"]
[/quote]
[/quote]
Miten se eroaa....kysyy 70/80-luvun teini, jolle nuo klassikot oli aikoinaan uusinta uutta :)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:04"]
[/quote]
[/quote]
Jaa, aika moni kuuntelee noita molempia! Totta kai nuo rock-klassikkobändit ovat ihan omaa luokkaansa, mutta ei se poista sitä hupia, minkä moni on saanut löydettyään Youtubesta nuoruutensa vanhat biletysbiisit. Olivat ne kuinka hölmöjä tahansa musiikillisesti. Tuskin kukaan on kuunnellut sitä kasari- tai ysäridiskoa yhteen menoon tuosta ajasta asti. Ainkin itse löysin nuo vanhat biisit vasta Youtuben myötä. Vieläkin joskus löytyy joku biisi, jonka olemassaolon on kokonaan unohtanut, mutta joka silti tuo mieliin jo unohtuneit muistoja.
Joo, olen jo kiistattomasti keski-ikäinen, antakaan anteeksi tämä hölmön musan nostalgisointi :)
[/quote]
Ehkä kuitenkin vasta varhaiskeski-iässä, jos kerran jotain ysäriä nostalgisoit ;)
Minä sen sijaan olen ihan reilusti keski-ikäinen ja minun nuoruuteeni kuului Hurriganes, Hector, Juice, Pink Floyd, Jethro Tull, Slade ja toisaalta 70-luvun lopun uusiaalto (pelle, prolblems jne) ja jopa Teddy and the Tigerskin :)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:13"]
Siis onko kyse ihmisistä, jotka ovat n. 15 vuotta kuunnelleet putkeen sitä yhtä ja samaa kappaletta, vai sellaisista, jotka nyt 15 vuoden päästä ovat löytäneet vanhaa musiikkia uudelleen?
Itse kuulun nimittäin jälkimmäisiin: kuuntelen aina välillä jotain ysäritusinapoppia, jota teini-ikäinen minäni olisi vihannut :D En voi sille mitään, nyt niissä ärsyttävissä rallatuksissa on sellainen nostalgian kaiku, että tulen heti paremmalle mielelle.
[/quote]
Totta. Aikoinaan jokainen vähänkään musiikillisesti tiedostava teinipoika inhosi jotain Bee Geesin kaltaista "diskopaskaa", Abbasta nyt puhumattakaan. Myöhemmin olen oppinut ymmärtämään molempien bändien biisintekijöiden lahjakkuuden. Eikä ne biisitkään kuulosta enää juurikaan diskolta, olihan niissä siihen aikaan vielä ihan oikeat soittajatkin, eivätkä olleet mitään konepoppia.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 06:51"]
Minkä ihmeen takia pitäisi kuunnella listahittejä? Suomessakin ilmestyy koko ajan erinomaisia levyjä jotka eivät radiossa kulu puhki. Yritä nähdä sinne Cheekin ja Robinin taakse.
[/quote]
Ei ole aikaa etsiä. Täältäkin kysyin eilen suosituksia, vain yksi vastasi. Radiossa soi aina ne samat ainakin tähän aikaan kun on hetki aikaa.