Melkein löin vauvaani :(
Vauva on 6 viikon ikäinen, toinen lapseni. Esikoinen on 2,5v ikäinen. Iltaisin vauva on tosi huutava, vauvalla on vielä ärsyttävä tapa huutaa. Se huudahtelee täysillä niin että tärykalvot ratkeaa. Mitään välivaihetta ei ole: joko hän on hiljaa tai sitten huutaa täysillä. Nyt olen vielä nukkunut 4 yötä tosi huonosti ja katkonaisesti.
Nyt illalla vauva huusi taas kamalasti. Missään ei ollut hyvä, ei sylissä, ei hytkytellen, ei olkapäällä, ei masullaan, ei missään. Ei halunnut syödä, ei röytäissyt, ei masujumppakaan auttanut, ei hieronta. Huusi vaan. Meinasi todella ratketa hermot ja vähällä oli, etten alkanut huutamaan täysillä vauvaa pitämään turpansa kiinni ja lyönyt sitä. Siis se lyöminen oli todella pelottavan lähellä. Oikeastaan ainoa joka esti minua, oli läsnä oleva esikoinen. En halunnut hänne pelästyvän äitiään. Hitto, tunnen itseni todella huonoksi äidiksi :(
Kommentit (27)
joltain toiselta äidiltä, ystävältä, naapurista.
täälläpäin ei mll toimi ja naapureiden ja ystävien ovat tietty omien lastensa kanssa ja raahautuva tväsyneinä aamuisin töihin, kuka kehtaisi pyytää heitä hoitamaan lapsia, kun heillä on täysi työ omiensa kanssa.
ja miettiä esim. onko kyse masennuksesta vaiko vaan väsymyksestä.
Ja meillä on ainakin aina ollut naapureissa paljon äitejä, jotka auttavat toisiaan. " Minä autan nyt sinua, niin sinä autat taas minua" -periaatteella.
Meillä on myös aina ollut naapureina vähän vanhempia ihmisiä, eläkeläisiä, joilta voi hätätilassa pyytää apua.
huusi myös tuntitolkulla ja täydellä volumella. Saimme hänet parhaiten rauhoitettua juoksevan hanan äärellä. Ei paljon surettanut vesilaskut sillä hetkellä, kun sain tytön hetkeksi hiljenemään ja jopa uneen tyyntymään. Kannattaa tätäkin kokeilla.
Nim. kaikki keinot kokeillut
itse ihan realistisesti ajattelen itseäni ja omia ystäviäni, kukaan ei ole koskaan arki-iltaisin käytettävissä ja öitä saa valvoa ihan riittävästi omien lasten kanssa. Lisäksi kaikki käyvät vielä töissä.
sitä kun ei nyt ihan yksinkertaisesti tuosta vaan kaikilla järjesty. t. eräs, joka ei koskaan ole saanut keneltäkään sukulaiselta mitään apua