Poikani miettii tulevaa uraansa
Poikani on tällä hetkellä 1. vuotta lukiossa. Hänen on ollut vaikeaa keksiä sopivaa ammattia, mutta nyt hän on kypsytellyt yhtä ammattia: opettajaa. Häntä kiinnostaisi eniten yläasteen ja lukion opettajan työt. Hän miettii vain yhtä asiaa: miten muut opettajat, oppilaat ja heidän vanhempansa mahtavat ottaa hänen homoseksuaalisuutensa vastaan? Voiko asiasta nousta kamala myrsky? Hän ei kuulemma tietoisesti halua tuoda asiaa esille, mutta onhan mahdollista että joku oppilas kysyy tai hänet nähdään kaupungilla puolisonsa kanssa tms. Hänestä ei kyllä uskoisi päällepäin että on homo eli on hyvin heteronoloinen.
Mitä tekisitte poikani asemassa? Lähtisittekö miettimään toista ammattia vai seuraisitteko unelmianne? Tosin poikani valmistuisi yliopistosta todennäköisesti aikaisintaan vuonna 2023, ja ajat varmasti muuttuvat paljon melkein 10 vuodessa.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:17"]Vaikea päästä yliopiston. Vaatii lukupäätä. Mitä jos poikasi ottaisi jonkun tavallisen ammatin? [/quote] Pojallani on tällä hetkellä keskiarvo n. 9,4 joten luulen, että hän pääsee yliopistoon ja pärjää siellä.
[/quote]
Anteeksi, mutta oletko minä? Terveisin se, jonka poika myös haaveilee opettajan urasta, ja samoissa pyörii keskiarvokin :D
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:17"]Vaikea päästä yliopiston. Vaatii lukupäätä. Mitä jos poikasi ottaisi jonkun tavallisen ammatin? [/quote] Pojallani on tällä hetkellä keskiarvo n. 9,4 joten luulen, että hän pääsee yliopistoon ja pärjää siellä.
[/quote]
Anteeksi, mutta oletko minä? Terveisin se, jonka poika myös haaveilee opettajan urasta, ja samoissa pyörii keskiarvokin :D
[/quote]
Hauska juttu :D poikamme ovat näköjään aika samanlaisia :D
Passittaisin poikasi eheytyshoitoihin.
Tilanne on vielä korjattavissa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:17"]
Passittaisin poikasi eheytyshoitoihin.
Tilanne on vielä korjattavissa.
[/quote]
Arvasin, että ainakin yksi tällainen viesti tulisi. Tiedoksi sinulle, että poikani on hyvä ihan sellaisenaan.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:52"]
Ei kuulu kenenkään aikuisen, vapaasta tahdostaan seksuaalisia taipumuksiaan seuraavan tilittää kolleegoillensa yhtään mitään yksityiselämästään. Ette kai te missään työssä keskustele kahvihuoneessa, että olipa S&M-sessiot eilen, tai että olimme swingers-nightissa. Se kenen kanssa rakastelee (naisen, miehen) ei ole työkavereiden asia tai lasten vanhempien asia. Eihän kukaan normaali niiden lasten edessä mitään seksuaalista tee, sama se mikä kohde. Millä oikeudella lasten vanhempien kuuluu tietää opettajien seksielämästä. Tunnen itse paljon homoja, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa kuka kutakin rakastaa.
[/quote]
Kysehän ei ole seksielämästä, vaan ihan arkisista asioista. Aika tylsäksi menee kahvihuonekeskustelut, jos kukaan ei voi esim kertoa mitä on tehnyt viikonloppuna kumppaninsa kanssa. Tai mihin suunnittelee matkustavansa lomalla puolisonsa kanssa. Yhtä lailla jos hetero näistä asioista puhuu, kyse on yksityiselämän asioista.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 08:17"]Vaikea päästä yliopiston. Vaatii lukupäätä.
Mitä jos poikasi ottaisi jonkun tavallisen ammatin?
[/quote]
Pojallani on tällä hetkellä keskiarvo n. 9,4 joten luulen, että hän pääsee yliopistoon ja pärjää siellä.