Mikä on kaunein kaupunki, jossa olet käynyt?
Kommentit (571)
Loimaa. Kelpaa jonotella munkkia 7 tuntia kun on niin henkeä salpaavat maisemat
Rio de Janeiro ja Kioto tulee kakkosena.
Tallinna, Bratislava ja Budapest.
Roma, urbs æterna!
Siellä kun kävelee ympäriinsä ajan kanssa, niin saa sielulleen rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Pietari.
Tämähän se olisi omallakin kohdalla. Keskusta-alue on uskottoman kaunis, kun arkkitehtuuri on toisaalta niin yhtenevää ja toisaalta taas löytyy niitä todellisia erottuvia helmiä (Palatsiaukio, kirkot). Kauniita puistoalueita, kanaalit jne. Ja kaikki se pieni rapistuneisuuskin on niin viehättävää, historiallista. Monta kertaa olen ihan kyyneliin asti liikuttunut Pietarin kauneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vuosaari somaleineen
Somaleista viis, mutta Vuosaari on upean kaunis! Kallahdenniemi on kuin Punkaharju, Aurinkolahti kuin Riviera..merta ja venesatamia..Vanha-Vuosaari, metsää ja lampia.
Pariisi. Tottakai. Kuulostaa kornilta mutta minulla ei ollut sinne nuorena mennessä suuria odotuksia ja luulin kaupunkia kehuttavan vain mielikuvien ja kansallisylpeyden takia. Mutta kun lentokenttäbussi saapui kaupunkiin, mietin vähän aikaa "ai tässä sijaitsee joku vanha kaupunginosa" kun ympärillä oli niitä vanhanaikaisia kerrostaloja. Mutta samanlaisia kortteleita vain jatkui ja jatkui. Ja onhan se kaikkien vanhojen rakennusten koristeellisuus ja yleinen esteettisyys kaunista. Ennen kaikkea valo oli kuitenkin ihmeellistä. Se jotenkin sirottuu taivaalta niin että pilviselläkin säällä on kaunis valaistus.
Montreaux se järvi ja lordi Byronin Chillonin linna. Helmikuussa kukkivat orvokit. Ihanan romanttista.
Buenos Aires. Hyvin italialainen ja kuitenkin saksalaisen jämpti.
Nyon, Sveitsi Genevejärven rannalla
Madeiran pääkaupunki Funchal oli kyllä elämys monin tavoin. Kunto nousee siellä kohisten, kun jyrkkiä mäkiä on ihan joka paikassa. Ranta elämää siellä ei ole, mutta levadoilla vaeltamista riittää.
Geneve on todella kaunis, siisti ja puhdas. Kansainvälinen tunnelma, upea vuoristo vieressä, satumainen paikka. Olen joskus haaveillut sinne muutosta.
Geneve, Salzburg, Luzern, Graz - jos ajattelen asiaa silti kantilta, että olisin itse muuttamassa ko. paikkaan