Mikä on kaunein kaupunki, jossa olet käynyt?
Kommentit (571)
Bergen (Norja) ja Osaka (Japani). Molemmissa olen kokenut sellaista vapauden ja tutkimisen riemua ja huoletonta rauhasta nauttimista.
Wakanda. Missään ei ole niin hyvännäköisiä pilvenpiirtäjiä.
Tropea Etelä-Italiassa jäi mieleen. Sinne tekee mieli uudestaan. En tiedä onko kaunein, koska keskiaikainen kaupunki, mutta jotain siellä oli joka teki vaikutuksen. Ja se Strombolin tulivuori horisontissa ja turkoosi meri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pietari.
Tämähän se olisi omallakin kohdalla. Keskusta-alue on uskottoman kaunis, kun arkkitehtuuri on toisaalta niin yhtenevää ja toisaalta taas löytyy niitä todellisia erottuvia helmiä (Palatsiaukio, kirkot). Kauniita puistoalueita, kanaalit jne. Ja kaikki se pieni rapistuneisuuskin on niin viehättävää, historiallista. Monta kertaa olen ihan kyyneliin asti liikuttunut Pietarin kauneudesta.
Kaupungin keskustasta ei tunnu löytyvän sataa vuotta nuorempaa taloa. Neuvostoliiton köyhyyden ansiota ja sen, että Stalin rakennutti uuden virastokeskuksen muualle soisen maaperän takia.
Kajjjjaani, nelejällä jiillä. en ole käynyt koskaan muualla
Tähän varmaankin vaikuttaa odotus-seuraus -suhde. Eli Pariisi, Amsterdam tai Kairo ovat hienoja kaupunkeja, mutta niinhän niiden "pitääkin" olla. Ylivoimaisin odotusten ylittäjä on varmaankin ollut Raahe!
Savonlinna ja Punkaharjun seutu. Savonlinnan oikealla puolella on maailman kaunein lähdepohjainen oligotrofinen järvi, Puruvesi. Siellä näkyy pohja yli kymmenestä metristä.
Paikka, jossa voisin asua, jos vaan terveydenhoito palvelut ovat kunnossa.
Siena, Italia. Upea kokonaisuus. Olen nähnyt paljon kaupunkeja, joissa runsaasti kauneutta, mutta jonka vastapainona rähjäisyyttä ja likaisuutta. Siena on satumainen, olematta kuitenkaan ulkoilmamuseo.
Budabest päivisin, iltaisin puistot täynnä pissapöksyisiä narkkareita.
Joensuu