Lapsen isä kielsi lomareissun!
Olemme eronneet ja lapsi asuu minun luona mutta meillä on yhteishuoltajuus. Olin lähdössä lapsen kanssa Irakiin (mm. Erbil) lomamatkalle. Kerroin tästä lapsen isälle ja hän ei aio päästää lasta mukaan. Meiltä meni nyt lomasuunnitelmat ihan pilalle. Voiko lapsen isä estää minua lähtemästä lapsen kanssa ulkomaille? Lapsen passi on minulla.
Kommentit (51)
Kyllä voi estää.
Kokeilepa jotain rauhallisempaa mestaa ensin. Vaikka Teneriffaa jos se sopisi paremmin isälle.
Kyllä voi estää kun teillä on yhteishuoltajuus. Kokeile vaikka laivareissua tai jotain lähempää maata ensin
Normaalisti ei voi, mutta Irak on yksi maailman vaarallisimmista maista. Hyvä, että isä huolehtii, jos äidillä ei järkeä päässä.
En minäkään kyllä päästäisi lastani Irakiin.
ei voi estää, vaikka yhteishuoltajuus onkin.
Tosin voi vedota matkakohteen vaarallisuuteen ja sillä perusteella estää matkan.
Perus-Kanarianmatkaa ei voi estää.
Jos ajattelet lapsesi parasta, annat tässä asiassa periksi etkä rupea riitelemään lapsen isän kanssa.
Ulkoasiainministeriö:
Irak: matkustustiedote
Irak: Taisteluja ja väkivaltaisuuksia monin paikoin. Maahan ei pidä matkustaa. Myös Pohjois-Irakin itsehallintoalueelle matkustamista tulee välttää.
Terrori-iskujen riski on merkittävä suurimmassa osassa maata. Irakissa oleskelevat ulkomaalaiset ovat suuressa vaarassa joutua sieppauksen kohteeksi. Suomella ei ole toimivaa suurlähetystöä eikä lähetettyä henkilöstöä Irakissa. Täten Suomen kansalaisille osoitettavia konsulipalveluita ja -apua ei ole paikan päällä saatavissa.
Tuonnehan tosiaan tarttee lähteä lapsen hengellä leikkimään... URPO!
Ulkoministeriö on miehesi kanssa samoilla linjoilla.
En halua Kanarialle. Pohjois-Irak on turvallista aluetta ja jos pelkää että jotain tapahtuu niin ei voi kyllä lähteä minnekään. Jos teen niin että sanon että reissu on nyt peruttu ja lähden kuitenkin salaa lapsen kanssa. Passi on minulla, joten pääsen maasta pois. Voikohan tästä koitua jotain seurauksia minulle matkan jälkeen jos lähden ilman miehen lupaa matkaan?
ap
Sierra Leone ja Guinea on myös kivoja kohteita tähän aikaan vuodesta!