Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miies ei ymmärrä yhtään mistä loukkaannuin =(

Vierailija
09.11.2014 |

Appiukko kutsui meidän isäinpäiväkahveille, aikaisempina vuosina kutsui syömään. Muutos tuli miehen veljen vaimon pyynnöstä, koska päivällinen on ollut aina tosi myöhään ja pikkulapset pitäisi saada ajoissa nukkumaan. Meille pelkkä kahvittelu sopi hyvin ja ostin ainekset kotipäivällistä varten. Tänään sitten kun kasvisgratiini oli uunissa ja lohimedaljongit odotti paistamista pöydällä, appi soitti että täällä olis sitten ruokaakin. Mies ilmoitti sitten heti että siellä sitten vasta syödään eikä kotona. Ei ole syytä loukata hänen isäänsä. Niin että mun tekemät ruuat sit vaan työeväiksi ja tuntien odottelu syömiseen. Mua ärsyttää ihan suuresti kaikki suunnitelmien muutokset. Mulle käy kaikki, kunhan tiedän asioista etukäteen. Miehen luulis jo tietävän!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"]Minä kokkaan niin harvoin että todellakin loukkaantuisin jos mun vaivalla tekemä ateria menis hukkaan. 
[/quote]

Heitätkö sä sen ruoan roskiin jos kerta menee hukkaan?

Vierailija
2/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:ta! Itsekin olisin tykännyt huonoa. Sinun suunnitelmasi ja vaivannäkösi ohitettiin yhdellä äkkinäisellä puhelinsoitolla ja oletetaan että sinä yhtäkkiä mukaudut jonkun toisen mielenmuutokseen! Totta kai ruuan voi mainiosti syödä huomenna, mutta kyse onkin arvostuksesta. Sitä paitsi olithan ikään kuin mukautunut jo kerran, jos siis aiemmin teillä oli tapana aina aterioida isovanhemmilla!

Itsekin vihaan kaikkia nopeita muutoksia! Ja oon ihan samanlainen, mullekin käy kaikki, jos vain tiedän asiasta etukäteen! Ärsyttää, kun munkaan mies ei tunnu ymmärtävän, miten paljon näkymätöntä ajatustyötä esim. ihan tavallisen arkipäivän läpivieminen multa vaatii. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta ei muista, että jonkun täytyy suunnitella mitä seuraavalla viikolla syödään, mitä viedään kyläpaikkaan tuliaisiksi, miten lapset pukeutuvat sukujuhliin, miten viikkosiivous saadaan toteutettua muiden menojen keskellä, mitä pakataan lomareissulle mukaan ja jos lähdemme esim. kaupungille, missä vauvalle voi vaihtaa vaipat ja mitä isompi saa syödäkseen. Ehdottelee aika useinkin tuollaisia ex tempore -lähtöjä ja sitten pitää mua tylsänä kun en innostu. Hänen perheensä kanssa elämä on usein juuri tuollaista älkää tulko meille syömään - eiku tulkaa sittenkin - säätämistä. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:22"]

Jos aterioiden välillä oli tunteja, miksette syöneet kotona ja sitten uudelleen appiukkolassa?

[/quote]

Klo 16 oli tarkoitus syödä kotona ja klo 18 appiukon luo. 

Ap.

Vierailija
4/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Siis tuollaisestako nyt olet pahoittanut mielen? Onpahan hyvää ruokaa sitten evääksi töihin kyllä mulle kelpais :)

Vierailija
5/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisgratiini ja paistamattomat lohimedaljongit nyt ei vaatineet sulta mitään monien tuntien työtä keittiössä. Syökää huomenna se ruoka, eipä tarvitse töiden jälkeen hirveesti nähdä ruoanlaiton eteen vaivaa. Typerästä asiasta suutuit.

JOs kauhea nälkä oli niin pari leipää nassuun niin jaksaa pari tuntia ruokaa odottaa.

Vierailija
6/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olikin vain tunnin työ keittiössä kattauksineen kaikkineen isäinpäivän juhla-ateriaa varten  ja sitten se ohitetaan tosta vaan, niin kyllä vaan pahoitin mieleni. Eipä näyttänyt täälläkään moni  mua ymmärtävän. En nyt kovin usein kokkaa pitkän kaavan mukaan. Mut opinpahan taas. Tilataan pizzat ens kerralla.

Vierailija
7/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, on isänpäivä. Eli miehesi ja hänen isänsä. Ei sinun marttyyri päivä.

Vierailija
8/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi j:lauta! Ole sitten näiden marttyyrien kanssa ihmisiksi!

Vierailija
9/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy sun miestä jos sai sun vihat niskaan isänpäivänä

Vierailija
10/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän kaavan kautta. :D Hahhah.

Vierailija
11/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi sovittu, että anoppilassa on vain kahvit ja että syömme kotona, niin mies ei todellakaan olisi mennyt viime tinkaan syömisiä anoppilaan sopimaan. Niinpä olisimme syöneet kotona ja käyneet sovitun mukaisesti anoppilassa vain kahvilla. Mieheni arvostaa tekemääni ruokaa paljon. Ap:n tapauksessa olisin syönyt lasten kanssa kotona ja anoppilassa ottanut vain kahvit. Mies olisi saanut tehdä ihan mitä vain.

Vierailija
12/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:45"]

Vaikka olikin vain tunnin työ keittiössä kattauksineen kaikkineen isäinpäivän juhla-ateriaa varten  ja sitten se ohitetaan tosta vaan, niin kyllä vaan pahoitin mieleni. Eipä näyttänyt täälläkään moni  mua ymmärtävän. En nyt kovin usein kokkaa pitkän kaavan mukaan. Mut opinpahan taas. Tilataan pizzat ens kerralla.

[/quote]

Oikein kattaukset ja kaikki :D

Vierailija
13/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:58"]

Sääliksi käy sun miestä jos sai sun vihat niskaan isänpäivänä

[/quote]Sääli on sairautta.

Vierailija
14/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään kyllä ymmärrä mistä loukkaannuit. Harmittaa varmasti, mutta kenelle nyt oikein olet vihainen?

Vierailija
15/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokkaan niin harvoin että todellakin loukkaantuisin jos mun vaivalla tekemä ateria menis hukkaan. 

Vierailija
16/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika. Syö hieman ruokaa kotona ettei nälkä yllätä ja loput evääksi töihin. Elämähän on vain muutosta muutoksen perään. Ei siitä voi aina häiriintyä.

Vierailija
17/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän, mutta koeta ajatella asia niinpäin, että kovin monta isänpäivää ei ehkä ole apellasi jäljellä, kuka tietää mikä niistä on viimeinen? Sitten voi ainakin sanoa että hei, muistatko Mirja silloin vika isänpäivä kun vaarikin vielä eli, kun jätettiin meidän oma juhla-ateria syömättä kun vaari päättikin viime hetkellä tarjota ruoan eikä sitä kehdannut enää kieltäytyä. Ja sitten oltiin kaikki monta tuntia nälissämme ja odoteltiin sitä pöperöä, hehheh

Vierailija
18/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aterioiden välillä oli tunteja, miksette syöneet kotona ja sitten uudelleen appiukkolassa?