Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle minun kannattaisi lukion jälkeen lähteä? Ehdotuksia kehiin!

Vierailija
09.11.2014 |

Kriteereitäni:

1) Yliopistokoulutus

2) Minulla ei ole matikkapäätä, joten luonnontieteitä mahdollisimman vähän. Lukupäätä minulla kyllä on.

3) Monet humanistiset alat kiinnostavat, mutta niille en hakeudu, sillä työttömäksi en halua kouluttautua. Kyllä, olen kyyninen mutta haluan mieluusti selkeän ammatin, ja koulutuksen loputtua voin selkeästi olla tietyssä ammatissa. Toisin sanoen alalla täytyy olla kohtuuhyvä työllisyystilanne.

Olen miettinyt oikeustieteelliseen hakemista, mutta siinä mietityttää seuraavat seikat:

1) Äitini opiskeli siellä (tosin vaihtoi toisaalle). Olenko mielikuvitukseton vätys, olenko intohimoton ja hiirenharmaa vanhempani viitoittaman polun tylsä tallaaja, joka on pelkkä keskinkertaisuuden ilmentymä, äitinsä jalanjälkiä seuraava turhake? Ei minulla ole intohimoa, ajatus oikiksessa olemisesta ja opiskelusta on jotenkin utuinen, sellainen puoliksi tajuttu käsite, joka risteilee aivoissa merkityksettömänä ja kummallisena.

2) Miten jaksan uuvuttavien kirjoitusten jälkeen alkaa suoraan lukemaan pääsykokeisiin? Minulla taitaa olla jonkinnäköinen masennus, elämässäni ei koskaan tapahdu mitään, olen vain ja luen ja teen koulutehtävät, ei minulla ole edes ystäviä tukemassa tai vertaistukea tarjoamassa. En ole edes koskaan juonut alkoholia tai ajanut autoa, vaikka olen hyvän aikaa ollut täysi-ikäinen. En tiedä miten tämä lähti taas tälle linjalle, mutta sen vaan sanon että olen hukassa ja yksin.

Ajatuksia? Olenko toivoton tapaus? Minne minun kannattaisi hakea? Miten piristyisin? Mikään ei kiinnosta tai huvita.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minust kannattaa ihan oikeesti pitää välivuosi.Itse tajusin että ala josta aina unrlmoin ei olekkaan mun juttu ja sain levättyä. Nyt on voimaa lukea keväällä siihen pääsykokeeseen mikä yhtäkkiä napsahti vaan ja tuntuu niin omalta ! :-)

Mites tuo sosiologia? Siin ois pänttäämistä ja avoimen kautta voisit myös sitä lukea:)

Vierailija
42/46 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:50"]

Psykologia,sosiaalityö,sosiaalipsykologia,kauppatieteet(johtaminen),ravitsemustiede?

[/quote]Olipa paskat ehdotukset tolle luuserille. Kaikkiin muihin näistä tarvitsee matematiikkaa paitsi sossutyöhön, ja ravitsemustieteisiin myös luonnontieteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juristin ura ei ole (oikeassa elämässä) se kaikista jännin, onhan toki poikkeuksiakin. Itse teen säännöllistä työaikaa ja työtä, jonka pääosin koen mielekkääksi ;) Ei tämänkään kutsumusammatti mulle ollut, yllättävän moni on sanonut, että tavallaan vain päätyi alalle. Mutta työllistymisnäkymät ovat hyvät ja palkka pienimmilläänkin hyvin kohtuullinen. Omia muita unelmia ehtii vapaa-alallakin tehdä ja on sellaiset tulot, että voi ihan mukavasti esim. reissaillakin. Mitä sinä tahdot elämältäsi? T. Se valmistunut juristi Hgistä

Vierailija
44/46 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan ammattikorkeaa ja rakennusinsinöörilinjaa. Työelämään pääsee varmasti ja hommatkin ovat yksinkertaisia. Rakennusalan ammattimiehet osaavat työnsä, ei tarvitse kun valvoa että pysyvät suurinpiirtein työmaalla 8 tuntia.

Vierailija
45/46 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen on pakko olla yliopistokoulutus?

Kuulostat siltä että oikein mikään ei tosiaan kiinnosta. Kannattaa miettiä ihan amk-aloja myös, jos siellä olisi jotain inspiroivaa. Tosin jos ei oikein ole intohimoa mihinkään niin tosi vaikeeta on päättää joku ala ja sit vielä opiskella sitä jos se on vaan ihan ok.

mee amikseen välivuoden sijasta. Kaks vuotta ja sulla on jo yks ammatti taskussa, sit voit tehdä töitä ja opiskella vaikka samalla siellä yliopistossa jos keksit alan.

Vierailija
46/46 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:18"]

Ehdotan ammattikorkeaa ja rakennusinsinöörilinjaa. Työelämään pääsee varmasti ja hommatkin ovat yksinkertaisia. Rakennusalan ammattimiehet osaavat työnsä, ei tarvitse kun valvoa että pysyvät suurinpiirtein työmaalla 8 tuntia.

[/quote]Raksainssiksi ilman matikkapäätä ja luonnontieteiden osaamista? Huh-huh, jos Suomen "korkea"koulujen vaatimustaso on tuo, niin ei ihme että rakennukset ovat sekundaa jo syntyessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän