Vinyylilankku vai parketti? Miksi?
Olen valitsemassa lattiaa uuteen kotiini ja pohdin eri vaihtoehtoja. Viimeksi kun olin samalla asialla, vaihtoehtoina oli karkeasti laminaatti tai parketti. Nyt on monessa paikassa tyrkyllä ensisijaisesti vinyylilankkua.
Valmistajien ja myyjien infoja olen tutkinut, mutta kiinnostaisi kuulla, miksi muut ovat valinnoissaan päätyneet siihen mihin ovat. Kerro siis ajatuksiasi ja huomioitasi!
Kommentit (43)
meillä on koivuparketti.
Puu vs muovi jalan alla...hmmmm?
Ehkä jos sisustat autotallia tai eteistä niin muovi. Mutta yhtään muovipintaa ei tule asuinhuoneisiin meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parketissakin on liimoja ja lakkaa. Lankkulattia jollain ekopinnoitteella on paras ympäristölle
Puulattian voi käsitellä mehiläisvahalla. On mahdollista tehdä täysin kemikaalivapaa lattia. Kunnon puuta ja vahalla pintakäsittely. Sellainen olisi ihana.
Mehiläisvaha koostuu kemikaaleista.
Johan nyt vitsin murjaisit. Taidat itse koostua kemikaaleista...
Koivu on outo valinta parketiksi, olen nähnyt joitain koivuparkettikämppiä ja kaikissa oli karmean kulahtanut lattia, varsinkin koiraperheissä. Koivu on liian pehmeää parketiksi.
Meillä on kolmessa kämpässä ollut tammiparketti. Ei jälkiä. Ja huonekalujen alle saa muutamalla kolikolla huonekaluhuopaa, itse siirrän huonekaluja vielä räsymattoa apuna käyttäen. Ei tule jälkiä.