Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinyylilankku vai parketti? Miksi?

Vierailija
23.09.2021 |

Olen valitsemassa lattiaa uuteen kotiini ja pohdin eri vaihtoehtoja. Viimeksi kun olin samalla asialla, vaihtoehtoina oli karkeasti laminaatti tai parketti. Nyt on monessa paikassa tyrkyllä ensisijaisesti vinyylilankkua.

Valmistajien ja myyjien infoja olen tutkinut, mutta kiinnostaisi kuulla, miksi muut ovat valinnoissaan päätyneet siihen mihin ovat. Kerro siis ajatuksiasi ja huomioitasi!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä asunnossa oli koivuparketti.

Ei ikinä enää! Jos elät asunnossasi tai siirrät yhtäkään huonekalua, niin heti lattiassa jälkiä. Olkoon vaan puuta, mutta ei ole mielenkiintoa hioa ja lakata lattiaa vuosittain.

Laminaatin kanssa ei tätä ongelmaa, kunhan ei osta sitä halvinta, jossa lyhyet pontit. Lähtee rakoilemaan, on nähty monissa asuntonäytöissä.

Koivu on outo valinta parketiksi, olen nähnyt joitain koivuparkettikämppiä ja kaikissa oli karmean kulahtanut lattia, varsinkin koiraperheissä.  Koivu on liian pehmeää parketiksi.

Meillä on kolmessa kämpässä ollut tammiparketti. Ei jälkiä. Ja huonekalujen alle saa muutamalla kolikolla huonekaluhuopaa, itse siirrän huonekaluja vielä räsymattoa apuna käyttäen. Ei tule jälkiä. 

Vierailija
42/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on koivuparketti.

Puu vs muovi jalan alla...hmmmm?

Ehkä jos sisustat autotallia tai eteistä niin muovi. Mutta yhtään muovipintaa ei tule asuinhuoneisiin meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parketissakin on liimoja ja lakkaa. Lankkulattia jollain ekopinnoitteella on paras ympäristölle

Puulattian voi käsitellä mehiläisvahalla. On mahdollista tehdä täysin kemikaalivapaa lattia. Kunnon puuta ja vahalla pintakäsittely. Sellainen olisi ihana.

Mehiläisvaha koostuu kemikaaleista.

Johan nyt vitsin murjaisit. Taidat itse koostua kemikaaleista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä