Apua, iso punainen läntti ilmestynyt hampaan yläpuolelle ikeneen!
Minulla on jo pidempään ollut poskiontelotulehdus ja vasenta sierainta on kirvellyt monta päivää. Tänään illalla huomasin vasemman kulmahampaan yläpuolella ison punaisen läntin ikenessä ja on kipua vasemmassa poskessa...Kyseistä hammasta hiottiin hammaslääkärin toimesta pari viikkoa sitten.
Nyt mietin, pitäisikö ottaa päivystykseen yhteyttä? Onko palstalla hoitohenkilökuntaa? Pelottaa, mitä tämä voi olla :(
Kommentit (18)
Ei ole suusyöpää, jos hammaslääkäri on nähnyt suusi kaksi viikkoa sitten.
Paksusuolen syöpä tai sitten tomaatin pala.
Hanki apua poskiontelontulehdukseen aina ajoissa erikoislääkäriltä, jos saat lääkärin rahalla tai muuten kiinni jonkun. Jos on muu nuha / allergia hoida se suihkeella ja kosteutus. Onko hammastahna ollut liian voimakasta tai harja kova. Ehkä hammaslääkäri osaa myös sanoa jotain jos tavoittaa.
Olisko se joku tulehdus tullut suuhun, siitä hammaslääkärikäynnistä? Antibiootti ja maitohappobakteeri? Vai meneekö muuten ohi.
Jos sinulla on korkea kuume ja kipu on kova ja nyt pahentunut, päivystykseen kannattaa soittaa. Muuten ei. Miten poskiontelotulehdusta on hoidettu?
Rauhoitu, alkuviikosta valokuvaat digiklinikalle sen läntin ja selvität asian
Afta tai joku sellainen. Voi olla myös mätää hampaan juuressa
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on korkea kuume ja kipu on kova ja nyt pahentunut, päivystykseen kannattaa soittaa. Muuten ei. Miten poskiontelotulehdusta on hoidettu?
Po-tulehdus ollut päällä jo kuukausia, ei ole hoidettu muuten paitsi nenäkannulla huuhtelemalla. Särky alkanut oikeastaan vasta tämän päivän aikana, vasemmassa poskessa ollut lievää turvotusta jo pidempään. Olen pärjännyt ilman antibioottia tähän asti...
ap
Mene huomenna hammaslääkäripäivystykseen, kuulostaa siltä että hammas ottanut itseensä hionnasta ja tulehtunut
veikkaan kans että poskiontelotulehdus pahentunu ja hampaassa tulehdus, kannattaa tsekkauttaa pikasesti
Vierailija kirjoitti:
Sperma rauhoittaa. Ota suihin.
Ehhehe
Vierailija kirjoitti:
Sperma rauhoittaa. Ota suihin.
Ota itse. Vaikutat levottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Po-tulehdus ollut päällä jo kuukausia, ei ole hoidettu muuten paitsi nenäkannulla huuhtelemalla. Särky alkanut oikeastaan vasta tämän päivän aikana, vasemmassa poskessa ollut lievää turvotusta jo pidempään. Olen pärjännyt ilman antibioottia tähän asti...
ap
Itselleni tulee erittäin herkästi poskiontelotulehdus ja ilmeisesti lääkärit ovat sitä mieltä, että kortisonisuihkeet (reseptillä) ovat tehokkaampia kuin antibiootit. Nenäkannu täälläkin kovassa käytössä.
Mutta jos sulla on lääkärin toteama tulehdus, joka on ollut KUUKAUSIA, niin hoidettavahan se on. Ei liene päivystysasia, sillä kyllä sulla nousee reilu kuume ja vointi huononee, jos vaarallinen tulehdus on. Mutta ehdottomasti nyt lääkäriin ihan lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi ihmeessä et ole hoidattanut tulehdusta jo aiemmin jos noin kauan ollut päällä???
Olet saanut pöpön hammaslääkärillä?
Kun googlettelin kuvia niin näyttää aivan suusyövältä tuo läntti...
ap