Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liuta oireita, palsta diagnoosi haussa..

Huolestunut
23.09.2021 |

Tiedän että pitää mennä lääkäriin, olen varannut ajan. Kyselisin myös täältä, jos jollain ollut vastaavaa. Eli useamman kk ajan ollut erinäisiä oireita (ei tietoa ovatko nämä liitoksissa toisiinsa) ja oireet ovat;
- aamuisin jalkapohjien pistely, sähköiskumainen tunne kuin kävelisi nastojen päällä (aamun jälkeen tätä ei enää esiinny kun vasta taas seuraavana aamuna)
- Päänsärkyä melkein päivittäin (ei kovaa)
- Näköhäiriöitä mm. toisen silmän väreilyä ja sahalaita kuviota silmän ulkoreunalla (tämäkään ei päivittäistä mutta useasti kuukauden aikana)
- Pohkeiden särky + jalkojen voimattomuus
- Ruokahaluttomuus ja paino laskenut pari kiloa muutamien kk aikana.
- Suolentoiminnan muutokset, vaihtelevasti ummetus ja ripuli
- polttelua suoliston alueella (ei närästystä koska ei tunnu vatsalaukun kohdalla, enemmänkin alavatsalla siinä missä paksusuoli kulkee.

Kiitos jos jaksoit lukea! Onko muilla ollut tämänkaltaisia oireita ?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistä keliakiassa on ummetus painotteisuus? Mulla vähän vastaavaa mitä apllä mut ei oo juuri koskaan ripulia, päinvastoin 😳

Vierailija
42/48 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yleistä keliakiassa on ummetus painotteisuus? Mulla vähän vastaavaa mitä apllä mut ei oo juuri koskaan ripulia, päinvastoin 😳

Yhtä yleistä kuin harvinaistakin. Käyhän verikokeessa.

T, keliaakikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla keliakia. Selittäis suolisto probleemat, keliakiasta johtuvan imeytymishäiriön vuoksi neuropatiaa joka särkee jalkoja jne. Mitä tutkimuksia sulle tulossa ap?

Vierailija
44/48 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multippeliskleroosi

Vierailija
45/48 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla keliakia. Selittäis suolisto probleemat, keliakiasta johtuvan imeytymishäiriön vuoksi neuropatiaa joka särkee jalkoja jne. Mitä tutkimuksia sulle tulossa ap?

Laajemmat verikokeet nyt näin alkuun. Ap

Vierailija
46/48 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku asia on aiheuttanut sinulle autoimmuunisairausongelman. Veikkaan keliakiaa joka sopii oireisiin ja joka itselläni avasi oven muillekin autoimmuunisairauksille.

Keliakia, MS-tauti ja migreeni sopivat oireisiisi ja jos väsyttää voi olla myös kilpirauhasen vajaatoiminta

Onko Ap ottanut rokotteen?

Olen ottanut ensimmäisen piikin mutta näitä oireita mulla ollut jo ennen rokotetta. Ap

Vierailija
47/48 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule Ap kertomaan sit mikä vaivasi, kiinnostaa kosk mulla vähän samanlaista oirekuvaa..

Vierailija
48/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin raju vitamiinin puutostila ??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi