Ahkera ihminen herää aikaisin aamulla
Kommentit (43)
Ahkerilla ihmisillä vuorokaudessakin on enemmän kuin 24 tuntia.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:14"]
Näin tuntuvat aikaisin herääjät itse ainakin meillä töissä ajattelevan....Tulevat töihin klo 7, vaikka moni asia vaatisi, että kaikki tahot ovat paikalla. Oikeasti tehokkaasti asiat etenevät n. 9 eteenpäin. Ihanteellisin työntekijä meillä on sellainen joka on 9-17 paikalla. Mutta jotenkin silti olet "parempi" ihminen kun tulet aikaisin.
[/quote]
Olen asiantuntijatöissä ja huomannut, että eniten ehtii saamaan aikaan klo 7-9 välisenä aikana, kun suurin osa ei ole vielä tullut töitä eikä ole palavereja. Muistiot, sopimukset, sähköpostiliikenne hoituvat kätevästi, kun on hiljaista. Joskus, kun olen töissä vielä klo 16.00 jälkeen, niin nämä "illanvirkut" aamupirteitä sättivät kokoontuvat pariksi tunniksi kahviautomaatin äärelle ihmettelemään sitä, miksi paikalla ei ole niitä henkilöitä, joilta saisi apua. He ovat jo laiskoinan lähteneet kotiin ja jättäneet ahkerat juoruilemaan.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:18"]
Joo. Minä herään yleensä 5.30, keitän kahvit, syön aamupalaa ja käyn pikasuihkussa. Työmatka pyörällä 10 min, töihin kahdeksaksi. Aikaa jää aamutoimien jälkeen reilu puolitoista tuntia. Käytän sen ajan yleensä netissä. Kyllä minä olen niiiiin ahkera....
[/quote]
Hrrrrr... Aamusuihku tuohon aikaan, palelen pelkästä ajatuksesta. Eikä uppoais kyllä aamupalakaan vielä tuolloin. Jos menen kahdeksaan töihin, herään ehkä n. 6.30 - 6.45.
Meen aina eri aikoihin töihin, kello soi työajasta riippuen 5.45 - 7.40 välillä.
[/quote]
Samaa mieltä.
Aamusuihku! Hui pelkkä ajatuskin!
No mä herään joka aamu seitsemältä ja olen kasilta töissä. Siinä välillä ehdin herättää kaksi lasta, syöttää koululaiselle aamupalan, viedä toisen kouluun ja toisen päivähoitoon sekä hoitaa itseni työmaalle. Miten muka tunnissa ei ehtisi?!
Ahkerat ihmiset saavat maailmassa eniten vahinkoa aikaan.
Ahdasmieliset ja kapeakatseiset ihmiset tekevät tällaisia aloituksia.
Early to bed and early to rise makes you a member of the working class. Wealthy people get to sleep in.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:29"]
No mä herään joka aamu seitsemältä ja olen kasilta töissä. Siinä välillä ehdin herättää kaksi lasta, syöttää koululaiselle aamupalan, viedä toisen kouluun ja toisen päivähoitoon sekä hoitaa itseni työmaalle. Miten muka tunnissa ei ehtisi?!
[/quote]
Hyvin voi ehtiä, jos ei vaella zombiena aamuisin vaan alkaa heti toimia, lapset on ripeäliikkeisiä ja on auto käytettävissä ja välimatkat lyhyet.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:19"]
Jep. Itse herään joka arkiaamu 4:45-5:00, jotta ennätän hyvissä ajoin ennen seitsemää 50km päähän työpaikalleni. Ja kiitos aikaisten aamuherätysten olen kroonisesti väsynyt ja aikaansaamaton suurimman osan päivästä. Ahkerasta kaukana.
[/quote]
Monelta sä lähdet ajamaan? Kuudelta vai jo ennen kuutta? Miten paljon ennen seitsemää sun pitää olla töissä? Mikä on nopeusrajoitus sillä tiellä mitä ajat? Jotenkin kuulostaa siltä, että voisit herätä puoli tuntia tai kolmekin varttia myöhemmin, jos vain puet ja lähdet. Syöt vaikka ajaessa sämpylän ja juot take away-mukissa kahvin, ellei sulla ole mahdollisuutta syödä aamiaista työpaikalla.
Jos minun pitää tehdä ylimääräisiä hommia toimistolla, teen ne mieluiten joko aamulla 6-8 tai illalla 17-19, miten nyt ikinä aikatauluun sopiikaan. Silloin toimistolla on hiljaista. Jos taas tarvitsen jonkun muun työpanosta hommaan, pitää se yleensä sopia ajalle 8-16. Jos minun pitää olla aamulla toimistolla, herään 1,5-2h aiemmin. Puuron syönti, suihku, vaatteet, hampaidenpesu, meikki, työmatka yms. Kahvit juon työpaikalla.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:43"]
Aikaansaavien ihmisten tunnusmerkki tosiaan on varhain herääminen.
Kaikki tuntemani naiset ovat aamu-unisia eivätkä nauti aikaisin heräämisestä. Siksi käyn salillakin aamulla ennen töihin menoa: siellä ei ole ainuttakaan naista silloin.
Sen sijaan melkein kaikki tuntemani miehet heräävät hyvin varhain - osa jo aamuyöllä - ja aloittavat päivän askareet. Naiset vaan pussuttavat kuin lapset siihen aikaan :D
[/quote]
Kyllä minä (nainen) olen salilla aina aamuisin loma-aikaan ja viikonloppuisin heti kun aukeaa. Työpäivinä en ehdi, kun aukeaa 6.30 ja töissä pitää olla 8.00. En ehdi tehdä kunnon treeniä ja käydä suihkussa.
Mä herään seiskalta vaikken käy töissä ollenkaa XD
Riippuu milloin menee nukkumaan ja onko vuorotöissä. Minuakin luullaan monesti työttömäksi, koska teen vuorotöitä. Kesällä joku vanha mummo paheksui kun oltiin kaverin pihalla grillaamassa ja isoon ääneen totesi toiselle mummolle, että täällä ne nuoret vain lorvii vaikka pitäisi olla töissä, niin ja kaveri oli kesälomalla.
Kyllä on syvään juurtunut joihinkin ihmisiin, se että kaikki menevät aamulla töihin, suhteellisen huvittavaa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:14"]
Näin tuntuvat aikaisin herääjät itse ainakin meillä töissä ajattelevan....Tulevat töihin klo 7, vaikka moni asia vaatisi, että kaikki tahot ovat paikalla. Oikeasti tehokkaasti asiat etenevät n. 9 eteenpäin. Ihanteellisin työntekijä meillä on sellainen joka on 9-17 paikalla. Mutta jotenkin silti olet "parempi" ihminen kun tulet aikaisin.
[/quote]
Olen asiantuntijatöissä ja huomannut, että eniten ehtii saamaan aikaan klo 7-9 välisenä aikana, kun suurin osa ei ole vielä tullut töitä eikä ole palavereja. Muistiot, sopimukset, sähköpostiliikenne hoituvat kätevästi, kun on hiljaista. Joskus, kun olen töissä vielä klo 16.00 jälkeen, niin nämä "illanvirkut" aamupirteitä sättivät kokoontuvat pariksi tunniksi kahviautomaatin äärelle ihmettelemään sitä, miksi paikalla ei ole niitä henkilöitä, joilta saisi apua. He ovat jo laiskoinan lähteneet kotiin ja jättäneet ahkerat juoruilemaan.
[/quote]
Kas vain, tulin kerran poikkeuksellisesti aikaisin töihin...ja mitäs näinkään. Aamuihmiset istuivat kaikki yhdessä kotoisasti kahvilla. Voi rauhassa istuskella, kun kukaan ei ole näkemässä.
"Aikaansaavien ihmisten tunnusmerkki tosiaan on varhain herääminen.
Kaikki tuntemani naiset ovat aamu-unisia eivätkä nauti aikaisin heräämisestä. Siksi käyn salillakin aamulla ennen töihin menoa: siellä ei ole ainuttakaan naista silloin.
Sen sijaan melkein kaikki tuntemani miehet heräävät hyvin varhain - osa jo aamuyöllä - ja aloittavat päivän askareet. Naiset vaan pussuttavat kuin lapset siihen aikaan :D"
Ja kun sinä menet kiltisti ennen puoltayötä nukkumaan, on minun vuoroni mennä salille, jossa ei ole ainuttakaa idioottia silloin. Ne vaam pussuttavat kuin lapset siihen aikaan ":D".
Oikeasti, kuinka vajaaälyinen täytyy olla, että ei ymmärrä sitä että sama hereilläoloaika kertyy ihmiselle heräsi tämä sitten aamu kuudelta tai aamu yhdeltätoista...
Niinhän sitä toiset luulee. Kai se on joku yleistys myöhään nukkuvista teineistä? Kaveri herää 5:30 vaikka on koko päivän kotona, ei saa mitään tehtyä kuin matoiltua jääkaapin ja tietokoneen väliä. Itse nukun aina niin pitkään kuin mahdollista. Herään 7 jos lähtö on 7:30 ja viikonloppuna saatan nukkua vaikka 11 asti. Käyn salilla, harrastan kuvaamista, piirtämistä. Teen kotityöt ja ruuat joka päivä, opiskelen, tapaan kavereita, autan sukulaisia jnejne.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:14"] Näin tuntuvat aikaisin herääjät itse ainakin meillä töissä ajattelevan....Tulevat töihin klo 7, vaikka moni asia vaatisi, että kaikki tahot ovat paikalla. Oikeasti tehokkaasti asiat etenevät n. 9 eteenpäin. Ihanteellisin työntekijä meillä on sellainen joka on 9-17 paikalla. Mutta jotenkin silti olet "parempi" ihminen kun tulet aikaisin. [/quote] Olen asiantuntijatöissä ja huomannut, että eniten ehtii saamaan aikaan klo 7-9 välisenä aikana, kun suurin osa ei ole vielä tullut töitä eikä ole palavereja. Muistiot, sopimukset, sähköpostiliikenne hoituvat kätevästi, kun on hiljaista. Joskus, kun olen töissä vielä klo 16.00 jälkeen, niin nämä "illanvirkut" aamupirteitä sättivät kokoontuvat pariksi tunniksi kahviautomaatin äärelle ihmettelemään sitä, miksi paikalla ei ole niitä henkilöitä, joilta saisi apua. He ovat jo laiskoinan lähteneet kotiin ja jättäneet ahkerat juoruilemaan. [/quote] Kas vain, tulin kerran poikkeuksellisesti aikaisin töihin...ja mitäs näinkään. Aamuihmiset istuivat kaikki yhdessä kotoisasti kahvilla. Voi rauhassa istuskella, kun kukaan ei ole näkemässä.
[/quote]
Sepä mukavaa. Meillä aamuihmiset käyttävät tuon parituntisen paperitöihin ennen palavereja. Kahvit otetaan niihin mukaan, ei ehditä aamulla kahviautomaatille. Lisäksi siivooja laittaa sen kuntoon aamulla klo 8.30, ennen sitä saa vain kuumaa vettä.
Ehkä tässä ei olekaan kyse laiskuudesta, vaan aamu- ja iltaihmisistä. Toiset vaan saavat enemmän aikaan aamulla ja iltavirkut illemmalla.
Olen yöihminen, aamun torkkuja, siis 'laiska'