Leikkautin silmäluomeni - kysy, mitä haluat.
Kommentit (4)
Ikä 40. Toipuminen kesti 2,5 viikkoa siihen, että pystyin alkaa meikata. Viikko oli luomet tosi turvoksissa. Toisella viikolla turvotus laski, mutta arpien päälle piti vielä laittaa teipit, joten oli toki hölmön näköista liikkua julkisesti. Kahden viikon kuluessa teipit pois ja kevyesti pystyi alkaa meikata. Viiden viikon jälkeen varsin normaali look, paitsi silmän sivussa näkyy vaalea arpi ja tietysti se liikkuvan luomen yllä oleva arpi näkyy, mutta sen voi myös ulkopuolinen sekoittaa muutenkin silmäluomissa oleviin "viivoihin".
Tehtiinkö leikkaus nukutuksessa vai paikallispuudutuksessa? Olitko yötä sairaalassa vai oliko kyse päiväkirurgiasta? Oliko miten kallista lystiä? Osallistuuko Kela millään tavalla kustannuksiin?
Leikkaus tehdään paikallispuudutuksessa päiväkirurgisena toimenpiteenä. Se kesti kaikkinensa noin vajaan tunnin (mukaanlukien puuduttamisen, alkuvalmistelut ja leikkaamisen). Leikkauksen jälkeen istuin "loungessa" kylmä naamio silmillä vielä noin tunnin verran. Sitten taksilla kotiin hirveän näköisenä. Leikkauksen jälkeiset 3 päivää pitää hautoa silmiä useasti kylmällä naamiolla, joita saa ostaa klinikalta.
Hinnat vaihtelevat klinikoittain. Itse olin Asko Salmella ja koko lysti maksoi 1000 euroa. Vielä en tiedä, osallistuuko Kela millään tavalla, sillä nuo paperit lojuvat vielä tuossa eteisessä ja odottavat Kelaan lähtöä. Kuulemma Kelan osallistuminen riippuu täysin virkailijasta. Jotkut myöntävät jotakin, ja toiset eivät mitään. Arpapeliä kuulemma, vaikka mulla oli selvä lääketieteelline syy leikkaukseen. Ei siis pelkkä kauneuskirurgia.
Miten kauan toipuminen kesti? Kuinka kauan neni, että pystyi meikkaamaan silmät ja silmänympäryksen? Yritän siis arvioida, miten kauan menee, ettei herätä huomiota normaalista arki-lookista enempää kuin leikkaustuloksen verran. Minkä ikäinen muuten olet?