Mies otti Iittalan laseista tarrat pois
Oli tiskatessa hinkannut ne sienellä irti. Kilahdin pitkästä aikaa oikein kunnolla ja nyt kuulemma ylireagoin.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän aina Bossin pukuihin logolaput, jotta kaikki tietää etten ole köyhä luuseri.
Mun Bossin puvussa lukee selässä kissan kokoisilla kirjaimilla HENRY BOSS. Tietää kaikki että oon rahamies.
Minulle sanottiin myymälässä että se i-tarra kuuluu ottaa pois mutta hintalapun moni jättää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut kun tarrat on niin lujassa, poistan ne aina tietenkin. Välillä kylässä mietin kun tarroja ei ole poistettu että ei olisi uskonut tästäkään isäntäperheestä että on näin juntti.
Ei se mistään junttiudesta ole kiinni. Monet eivät vain jaksa alkaa nykertämään niitä tarroja irti. En minäkään jaksa. Irtoavat sitten pesussa omia aikojaan. En edes tiedä, mitä merkkiä lasini ovat, mutta taitaa siellä jokunen iittala ja Riedel olla Prisman lasien joukossa.
Lapset leikkii tarroilla, niitähän sai neuvolasta jos oli oikein reipas.
Iittala on nyt niin tavallista ja löytyy lähes joka kodista, että ei niillä tavislaseilla arvo nouse eikä laske tarran mukaan.
Eri asia on jollakin harvinaisella design-maljakolla 60-luvulta, mutta ei herran tähden arkikäytössä oleville juomalaseille ole mitään merkitystä.
Jätätkö Prisman laseihinkin tarrat paikoilleen?
Ap oli toki väärässä kilahtaessaan miehelle tuollaisesta, jos ei ollut tätä sanonut hänelle ennen. Mutta oikeassa siinä, että Iittalassa on tapana pitää nuo tarrat. Jos haluaa myydä joskus, niin se vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon.
Jos pitää itsellään eikä aio myydä, silloin niillä on vain pieni merkitys jos omistaja haluaa katsella laseja. Näin se on Iittalan kanssa, uskokaa tai älkää.
Vierailija kirjoitti:
Jätätkö Prisman laseihinkin tarrat paikoilleen?
En ole ap, mutta jätän jos eivät irtoa helposti. Pesussa ne lähtevät sitten aikanaan.
Boss ei muuten ole laatumerkki, vaatteet tehdään Turkissa ja vastaavissa halpatyömaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä itse muista ilman tarroja että ne on iittalaa, vai mikä tässä on ongelma?
Ne tarrat on osa sitä deisgnia. Arvo laskee heti kun irrottaa.. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Sinä tässä et ymmärrä ja olet väärässäkin.
Jos muuten ne lasit ostaa myyntiin, niitä ei käytetä ja juu niissä voi olla tarrat silloin. Mä ainakin ostin ne käyttöön enkä myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluu irrottaa, itsekin otan heti ensimmäisenä ne irti. Suunnittelija on suunnitellut sen lasin, ei tarraa, ja tarra kuuluu vain siihen myyntitilanteeseen. Eihän Iittalan sivuillakaan olevissa tuotekuvissa ole tarroja.
Niitä ei todellakaan "kuulu" irrottaa, vaan sen voi tehdä, jos niin haluaa.
Silloin joskus 70-luvulla, kun Iittalan lasi oli vielä oikeasti arvolasia ja oli isosti muodissa, niin tarroja ei irroittanut kukaan.
Meillä meni tuolloin 70-luvulla kotibileissä pari Iittalan kynttilänjalkaa rikki, kun joku huitaisi ne vahigossa lattialle. Onneksi kaverini isä oli Iittalan lasitehtaalla hommissa ja sain hänen kauttaan sekundat kynttilänjalat tilalle mitättömään hintaan. Irrotin varovasti rikkinäisistä kynttilänjaloista tarrat ja liimasin sekundoihin ja täydestä meni kun porukat palasivat lomareissultaan ja täydestä menivät aina vanhempieni kuolemaan saakka ja nyt sekundat kynttilänjalat ovat minun hyllyssäni, tarrojen kera :)
Höpö höpö, myös 70-luvulla vain snobbailua yrittävät moukat niitä tarroja säästi.
Höpsispöpsis. Minä voin aikalaisena kertoa, että 70-luvulla niitä ei todellakaan irroiteltu, eikä ne siihen aikaan kunnolla irronneetkaan. Nää nykyisethän irtoaakin jo paljon helpommin ja nykyäänhän niitä jo useat irroitteleekin, mutta edelleen kyseinen asia tuntuu jakavan ihmiset eri leireihin ja nostaa pintaan täysin käsittämättömiä ja lapsellisia intohimoja.
Itselleni on täysin yhdentekevää, irroitteleeko joku niitä vai ei. Minulle lasit on pelkkiä käyttöesineitä, eikä Iittalan tuotteita ole asunnossani tällä hetkellä ensimmäistäkään.
Toisin kuin tässä ketjussa valtaosa antaa ymmärtää, se ei ole lainkaan niin yksimielinen mielipide, että ne muka pitäisi ehdottomasti poistaa.
Tässä asiantuntijan kommentti:
Lasikammari-liikettä parikymmentä vuotta Helsingissä pitänyt Gittan Kokko tuntee vanhan lasin – ja erityisesti Iittalan tuotteet.
”Sanoisin, että lasi-ihmiset jakaantuvat aika lailla fifty-fifty niihin, joiden mielestä tarra on tärkeä ja niihin, joiden mielestä turha", hän sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Boss ei muuten ole laatumerkki, vaatteet tehdään Turkissa ja vastaavissa halpatyömaissa.
Tärkeintä onkin hintalappu.
Tarrat näyttää juntilta. Ne viittaa siihen, että henkilö on niin köyhä että pitää jotain kympin laseja "sijoituksena" jolla voi ylpeillä. Rikkaat taas poistaa mainostarrat tonnin laseistakin. Ei se ole mikään ylpeilyn aihe, että on juuri ja juuri varaa ostaa jotkut keskihintaiset kotimaiset tusinajuomalasit. Se on, että on varaa ostaa oikeasti laadukkaat ja kauniit lasit käyttöön eikä koristeeksi tai mainokseksi.
Tälle trollille voi antaa heittämällä 4/5 pisteet. Trollin avaaja tiesi tarkkaan, että tämä aihe herättää erityisesti tarrojen repijöissä suunnattomia intohimoja. Hän siis varmisti, että tulee saamaan sivukaupalla tuohtuneita kommentteja ja osasi muutamalla lisäkommetilla heittää sopivasti lisää vettä kiukaalle ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä itse muista ilman tarroja että ne on iittalaa, vai mikä tässä on ongelma?
Ne tarrat on osa sitä deisgnia. Arvo laskee heti kun irrottaa.. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Käytössä olleella lasilla on ihan sama arvo, oli siinä valmistuttajan tarra kyljessä tahi ei! Vain käyttämättömänä virheettömässä myyntipakkauksessaan säilytetyillä kipoilla on todellista keräilyarvoa, muut lasit ja kupit ovat pelkkiä käyttöesineitä, joissa ei kuulu tarroja tai hintalappuja olla.
Vierailija kirjoitti:
Tälle trollille voi antaa heittämällä 4/5 pisteet. Trollin avaaja tiesi tarkkaan, että tämä aihe herättää erityisesti tarrojen repijöissä suunnattomia intohimoja. Hän siis varmisti, että tulee saamaan sivukaupalla tuohtuneita kommentteja ja osasi muutamalla lisäkommetilla heittää sopivasti lisää vettä kiukaalle ;)
Höpöhöpö taas. Tämä on keskustelupalsta, täällä on tarkoituskin keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Tarrat näyttää juntilta. Ne viittaa siihen, että henkilö on niin köyhä että pitää jotain kympin laseja "sijoituksena" jolla voi ylpeillä. Rikkaat taas poistaa mainostarrat tonnin laseistakin. Ei se ole mikään ylpeilyn aihe, että on juuri ja juuri varaa ostaa jotkut keskihintaiset kotimaiset tusinajuomalasit. Se on, että on varaa ostaa oikeasti laadukkaat ja kauniit lasit käyttöön eikä koristeeksi tai mainokseksi.
No ei, vaan tuo sinun kuvitelmasi, että joku jättää ne tarrat leuhkiakseen eikä laiskuuttaan, kertoo siitä että itse pyrkisit pröystäilemään asialla jos kehtaisit. Jos jollain on tarrat laseissa, niin se johtuu tasan siitä, ettei hän ole vaivautunut irrottamaan niitä, ei mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap oli toki väärässä kilahtaessaan miehelle tuollaisesta, jos ei ollut tätä sanonut hänelle ennen. Mutta oikeassa siinä, että Iittalassa on tapana pitää nuo tarrat. Jos haluaa myydä joskus, niin se vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon.
Tämä on totta, jos puhutaan käyttämättömästä tavarasta. Jos kyse on perustason juomalaseista, joita on käytetty ja kolisteltu 20 vuotta, on arvon kannalta yhdentekevää sillä, löytyykö tarra vaiko ei.
Ymmärrän sua AP... Mutta olen sitä mieltä, että ne kuuluu ottaa laseista pois. Olisi ärsyttävää, jos se tarra tuntuisi suussa ja lisäksi kerää kai bakteereja. Karkkikulhoihin sen sijaan jätän ne tarrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö taas. Tämä on keskustelupalsta, täällä on tarkoituskin keskustella.
Menikö tunteisiin, kun vihdoin tajusit, että olet tuntikaupalla vääntänyt trollin kanssa :D
Tokihan sinä saat trollin kanssa vängätä vaikka hamaan tappiin jos siitä tyydytyksen saat, mutta vänkäisit nyt edes jostain vähän merkityksellisemmästä, kun jostain Iittalan tarroista :p
Köyhät jättää tarrat kiinni tavaroihin.