Mies otti Iittalan laseista tarrat pois
Oli tiskatessa hinkannut ne sienellä irti. Kilahdin pitkästä aikaa oikein kunnolla ja nyt kuulemma ylireagoin.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Teillä on Iiittalan laseja mutta ei varaa tiskikoneeseen?
Mitä outoa tässä? On mullakin Iittalaa, muttei tiskikonetta eikä edes tilaa sille.
Tarrat pois, ne on epähygieenisiä ja muutenkin naurettavia, jos astiat on ostettu käytettäviksi.
Sarpanevojen kotonakin tarrat poistettiin - tietenkin.
Piirun verran arvokkammat lasit saat, kun liimaat niihin J-tarrat. Tietäjät tietää mistä niitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Sama se on taulujen ja muiden taide-esineiden kanssa, että niistä maksetaan sillä perusteella, että kuka on ne maalannut tai tehnyt. Jos maalari on joku tunnettu henkilö, taulun hinta voi olla vaikka 10000 euroa, mutta jonkun vähemmän julkisuudessa olleen taidemaalarin taulusta maksetaan muutama kymppi, vaikka se on tekniseltä toteutukseltaan parempi kuin sen nimekkään taiteilijan tekele.
Taulun hinnassa vaikuttaa muukin kuin tekninen toteutus, mitä modernimmaksi mennään. Sanoma, ajankohtaisuus, uusi näkökulma. Muuten samaa mieltä.
Jäin miettimään että on muuten tosi typerää että tuo desing merkki on TARRA!
Mulla vähän yks lysti noiden kanssa, mutta en ole pois ottanut. Tiskikone pesee ne vähitellen irti. Mietin vain että kyllä tuotteessa pitäisi jossain muuallakin olla merkki nähtävillä eikä jollain pahuksen tarralla. Ainakin lautasissa ja kulhoissa on merkki pohjassa
Nyt oli hyvä trolli, semmonen typerä mutta vois olla ihan tottakin. Mäkin tiedän tyyppejä jotka palvoo niitä tarroja. Kuvitelkaa nyt, jonkun lasin tai kipon arvo riippuu siitä onko siinä ruma tarra liimattuna reunaan! Joku on keksinyt tämmösen kahjon jutun ja ihmiset aivottomina sitten toimii kahjon älynväläyksen mukaan.
Tarrojen irroittelijat. Tähän kummelin harakat toteaisivat : TOORRRVI
Ap, et taida käydä ihan täysillä. Vanha sanonta "ei ole ihan kaikki astiat kaapissa" sopii tähän kohtaan erittäin hyvin. Tosin sitä voisi ehkä vähän päivittää eli "ei ole ihan kaikki tarrat laseissa", mutta todennäköisesti ymmärrät sen virheellisesti niin, että tarrojen pitäisikin olla laseissa. Ei pidä, moukka! :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluu irrottaa, itsekin otan heti ensimmäisenä ne irti. Suunnittelija on suunnitellut sen lasin, ei tarraa, ja tarra kuuluu vain siihen myyntitilanteeseen. Eihän Iittalan sivuillakaan olevissa tuotekuvissa ole tarroja.
Niitä ei todellakaan "kuulu" irrottaa, vaan sen voi tehdä, jos niin haluaa.
Silloin joskus 70-luvulla, kun Iittalan lasi oli vielä oikeasti arvolasia ja oli isosti muodissa, niin tarroja ei irroittanut kukaan.
Meillä meni tuolloin 70-luvulla kotibileissä pari Iittalan kynttilänjalkaa rikki, kun joku huitaisi ne vahigossa lattialle. Onneksi kaverini isä oli Iittalan lasitehtaalla hommissa ja sain hänen kauttaan sekundat kynttilänjalat tilalle mitättömään hintaan. Irrotin varovasti rikkinäisistä kynttilänjaloista tarrat ja liimasin sekundoihin ja täydestä meni kun porukat palasivat lomareissultaan ja täydestä menivät aina vanhempieni kuolemaan saakka ja nyt sekundat kynttilänjalat ovat minun hyllyssäni, tarrojen kera :)
Olen aina inhonnut kun tarrat on niin lujassa, poistan ne aina tietenkin. Välillä kylässä mietin kun tarroja ei ole poistettu että ei olisi uskonut tästäkään isäntäperheestä että on näin juntti.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin yön yli ja kiukku vähän tasaantui. Mieskin pyysi anteeksi.
Ihmettelen kyllä kommentteja täällä.. Ei näytä olevan minkäänlaista käsitystä ihmisillä siitä miten designin arvo muodostuu. Ne tarrat on ihan olennainen osa niitä laseja.
T: ap
Salli mun nauraa, ne ovat jossain Thaimaassa tehtyjä ja tarra ei tee niistä sen hienompia.
Tiesittehän, että kaikkia Iittalan laseja ei saa/kannata pestä tiskikoneessa? Niihin tulee sellainen valkoinen juova. Iittalan myyjä selitti sen mulle, mutta en muista miten se kemiallinen prosessi meni. Esim Mondo lasi menee koneessa pilalle, Verna ei. Lasimassoissa on eroa.
Ne tarrat oli tiukassa. Muistelen lapsuudesta, ettei me irrotettu niitä. Sitten irtosivat kun käytössä kuluivat. Alkuaikaan ei meillä ollut tiskikonetta, joka olisi kaikkein tehokkaimmin irrottanut niitä tarroja. Mutta saatettiin kyllä pestä juuri ne lasit käsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut kun tarrat on niin lujassa, poistan ne aina tietenkin. Välillä kylässä mietin kun tarroja ei ole poistettu että ei olisi uskonut tästäkään isäntäperheestä että on näin juntti.
70-80- luvuilla tarrattomuus oli junttiuden merkki, koska se tarkoitti sitä, että nousukkaat oli ostaneet kakkoslaadun maljakkonsa Iittalan lasitehtaan myymälän alelaarista. Kakkoslaadun tuotteisiin ei tarraa liimattu. Tarra oli todiste siitä, että sinulla on aito ykkösluokan tuote.
Voi Jeesus. Tottakai ne tarrat otetaan pois...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluu irrottaa, itsekin otan heti ensimmäisenä ne irti. Suunnittelija on suunnitellut sen lasin, ei tarraa, ja tarra kuuluu vain siihen myyntitilanteeseen. Eihän Iittalan sivuillakaan olevissa tuotekuvissa ole tarroja.
Niitä ei todellakaan "kuulu" irrottaa, vaan sen voi tehdä, jos niin haluaa.
Silloin joskus 70-luvulla, kun Iittalan lasi oli vielä oikeasti arvolasia ja oli isosti muodissa, niin tarroja ei irroittanut kukaan.
Meillä meni tuolloin 70-luvulla kotibileissä pari Iittalan kynttilänjalkaa rikki, kun joku huitaisi ne vahigossa lattialle. Onneksi kaverini isä oli Iittalan lasitehtaalla hommissa ja sain hänen kauttaan sekundat kynttilänjalat tilalle mitättömään hintaan. Irrotin varovasti rikkinäisistä kynttilänjaloista tarrat ja liimasin sekundoihin ja täydestä meni kun porukat palasivat lomareissultaan ja täydestä menivät aina vanhempieni kuolemaan saakka ja nyt sekundat kynttilänjalat ovat minun hyllyssäni, tarrojen kera :)
Höpö höpö, myös 70-luvulla vain snobbailua yrittävät moukat niitä tarroja säästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-80- luvuilla tarrattomuus oli junttiuden merkki, koska se tarkoitti sitä, että nousukkaat oli ostaneet kakkoslaadun maljakkonsa Iittalan lasitehtaan myymälän alelaarista. Kakkoslaadun tuotteisiin ei tarraa liimattu. Tarra oli todiste siitä, että sinulla on aito ykkösluokan tuote.
Ahaa, eli väität että Sarpanevat käyttivät kakkoslaatua 😄😄😄
Mä jätän aina Bossin pukuihin logolaput, jotta kaikki tietää etten ole köyhä luuseri.
Onneksi noita voi ostaa erikseen. Olen joskus joutunut liimailemaan takaisin, kun on pesussa irronnut. Ilman niitä tarroja näyttävät miltä tahansa halpislaseilta. Kuitenkin olen Iiittan laseista maksanut.
Typerä nainen! Terv-Piisamirotta