Vanhin tuntemasi lapsi, joka syö/ on syönyt tuttia?
Mielenkiinnosta tein tämän keskustelun, kun olin käymässä kouluaikaisen ystävän luona kahvilla, ja hänen lapsensa halusi eskarista kotiin tullessaan tutin suuhun. Olin ihan hämilläni. Tottakai saa lapselleen syöttää tuttia niin kauan, kuin haluaa, mutta tuo 6-vuotiaan tutin käyttö on jo jotenkin.... Irstaan näköistä.
Kommentit (50)
Ei löydy taas sanoja kun lukee näitä ikiä :o
Oma tyttö vain jätti tutin pois alle vuoden ikäisenä ja vanhin lapsi jonka tiedän syövän jatkuvasti edelleen tutia on kaksi vuotias..
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:45"]Minä 5v. Äiti kuoli, tutista tuli lohtua (jostain piilosta sen kaivoin esiin) ja elämäni suurimpia traumoja oli se, miten äitipuoli tempaisi tutin suustani ja ilmoitti, että tätä et enää näe. Tuntui siltä, että minulta vietiin samantien kaikki. Vähän aikaisemmin olin joutunut antamaan oman huoneeni äitipuolen tyttärelle, minulle laitettiin patja olohuoneeseen. Veljelle kävi samoin, hänen huoneestaan tuli reikihoitoja antavan äitipuolen työhuone (asiakkaita 2 kuukaudessa).
Tänään on isänpäivä mutta isällä en käy minä eikä veljeni. Isä vielä jaksaa ihmetellä, että miksi olemme niin kiittämättömiä.
[/quote]
Tämän luettua tuli melkein itku :'(
Jotenkin niin surullista.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:45"]Minä 5v. Äiti kuoli, tutista tuli lohtua (jostain piilosta sen kaivoin esiin) ja elämäni suurimpia traumoja oli se, miten äitipuoli tempaisi tutin suustani ja ilmoitti, että tätä et enää näe. Tuntui siltä, että minulta vietiin samantien kaikki. Vähän aikaisemmin olin joutunut antamaan oman huoneeni äitipuolen tyttärelle, minulle laitettiin patja olohuoneeseen. Veljelle kävi samoin, hänen huoneestaan tuli reikihoitoja antavan äitipuolen työhuone (asiakkaita 2 kuukaudessa).
Tänään on isänpäivä mutta isällä en käy minä eikä veljeni. Isä vielä jaksaa ihmetellä, että miksi olemme niin kiittämättömiä.
[/quote]
Voi ei :(
Mieheni lapsi syö vieläkin.. Ikää 5 vuotta. Nolottaa. En puutu hänen ja ex vaimonsa vieroituksiin.
Itse söin vielä eskarissa, en tiedä johtuuko siitä kun leuka "lonksuttaa" vieläkin.
7 -vuotias romanimukula. Sillä oli ylähampaat sen takia ihan vinksallaan..
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:20"]
Mä söin ehkä 5-vuotiaaksi asti. Muistan ihan selvästi, kun piti jättää tutti. Tuolloin se ei ollut niin tavatonta, monet söivät tuttia isoksi. Ainakin Ranskassa on nykyäänkin ihan tavallista, että isot lapset syövät tuttia.
[/quote]
Minä näin Saksassa pari vuotta sitten, kun äiti tuuppasi lapsensa suuhun sähkötupakan. Lapsi oli siinä 10-12-vuotias. Oli vissiin siirtynyt tutista suoraan tupakkatuotteisiin. Ja ihan oli siis sellainen muutoin fiksun ja keskiluokkaisen oloinen perhe siinä torikahvilassa istuskelemassa.
Kaksi 8-vuotiaaksi tuttia käyttänyttä tiedän. Toinen näistä on siskoni; normaaliälyinen ja suorahampainen :)
Pikkusiskoni 11v imee vieläkin peukaloa. Ei koskaa tutista vauvana kiinnostunut, mutta peukalo sitäkin enemmän. "Vieroittaminen" (jota ollaan yritetty noin 8 vuotta) ei onnistu mitenkään, suuttuu aina kun kehoitetaan ottamaan peukalo pois suusta. Noh, eiköhän teini-ikään mennessä löytää jotain muuta tekemistä, toivottavasti.
4-5 vuotiaita tutin imijöitä tiedän monta Briteissä.
Meidän tyttö ei ole suostunut kertaakaan imemään tuttia. En ole sit väkisin antanut. Saa nähdä alkaako peukkua imeä jossain vaiheessa, toivottavasti ei!
Siskoni söi tuttia 6-vuotiaaksi asti. Ei mitään purentaongelmaa, täydellinen hammasrivi :) oli vaan sellainen äidin lellikki.
En ollu itekkää viä muutaku 140cm ku olin jotain 11 ja 5kk
Minun annettiin syödä 5-vuotiaaksi asti tuttia.. nyt näkyy purennassa.
Siskoni poika söi myös eskarien asti tuttia. Nyt 10-vuotiaana näkyy purennassa.
Sukulaispoika käytti vielä 10v yötuttia enkä tiedä koska lopetti/onko lopettanut käytön nykyään kun ei kehtaa kysyä.