Vinkkejä, miten unohtaa mies?
Erosta kolmisen kuukautta, ja ikävä ei helpota yhtään, pikemminkin pahenee. Miehellä on ollut uusi jo jonkin aikaa, ja tuntuu epäreilulta että hän on jo siirtynyt eteenpäin, ja minä en vain saa ajatuksiani irti hänestä. Hävettää sortua itkemään itsensä uneen miehen takia, joka ei sitä ansaitsisi.
Seurustelimme alle vuoden, eikä suhde ollut edes erityisen hyvä. Olin todella rakastunut mieheen, ja hän oli kiintynyt minuun, mutta vaistosin koko ajan, että minun tunteeni ovat syvemmät kuin hänen. Vaikka olenkin vielä suhteellisen nuori (täytän tämän vuoden puolella 27), niin sen verran minusta löytyy realistia että tiesin tämän olevan ajanhukkaa. Ei ollut muuta tehtävissä kuin tosiasioiden tarkistaminen mieheltä, ja sitten ero. Mies oli hyvin pahoillaan, mutta kuten arvelin niin hän pääsi asiasta paljon helpommin yli.
Olen vihainen itselleni että tuhlasin tämän vuoden tuolle miehelle, mutta samalla kaipaan häntä ihan järjettömästi. Tunnen itseni säälittäväksi, kun uhraan niin paljon ajatuksia hänelle turhaan.
Neuvoja, miten voisi unohtaa ja oikeasti päästä asian yli? Haluan yli kaiken päästä mielentilaan, jossa ei olisi katastrofi törmätä mieheen ja hänen uuteen naisystäväänsä. En halua ajatella häntä (ja heitä) tahtomattani koko ajan. Arjen kiireitä löytyy töiden, harrastusten, ystävien ja koirani ansiosta, mutta mikään ei auta. Aika kai auttaisi, mutta haluan päästä eteenpäin NYT.
Kommentit (9)
Se mieshän käytti sinua hyväkseen koko vuoden, kun ei kerran ollut tosissaan kiinnostunut mutta näki, että sinä olit. En tunne sinua, mutta pidän todennäköisenä, että ansaitset rinnallesi paremman ihmisen kuin tuo mies oli. Mitä tulee yli pääsemiseen, en kannata mitään poppakonsteja. Tunteet ovat mitä ovat. Ajallaan löytänet kunnon miehen ja huomaat viimeistään silloin, miten arvoton tuo sinua hyväksikäyttänyt henkilö oli. Yleensä itse eron hyväksyminen ei ole se vaikea asia, vaan se, että on kohdannut tietoista väärintekemistä ja henkistä väkivaltaa. Itselläni on ollut näin, ja sinun kertomasi muistuttaa hiukan sitä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:10"]
Se mieshän käytti sinua hyväkseen koko vuoden, kun ei kerran ollut tosissaan kiinnostunut mutta näki, että sinä olit. En tunne sinua, mutta pidän todennäköisenä, että ansaitset rinnallesi paremman ihmisen kuin tuo mies oli. Mitä tulee yli pääsemiseen, en kannata mitään poppakonsteja. Tunteet ovat mitä ovat. Ajallaan löytänet kunnon miehen ja huomaat viimeistään silloin, miten arvoton tuo sinua hyväksikäyttänyt henkilö oli. Yleensä itse eron hyväksyminen ei ole se vaikea asia, vaan se, että on kohdannut tietoista väärintekemistä ja henkistä väkivaltaa. Itselläni on ollut näin, ja sinun kertomasi muistuttaa hiukan sitä.
[/quote]
Miten se on hyväksikäyttöä? Mulle on käynyt noin ja ainoa asia mitä opin oli se, että en koskaan ollut tarpeeksi hyvä miehelle.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:10"]
[/quote]
Miten se on hyväksikäyttöä? Mulle on käynyt noin ja ainoa asia mitä opin oli se, että en koskaan ollut tarpeeksi hyvä miehelle.
[/quote]
On se tavallaan hyväksikäyttöä, jos tietää toisen toivovan paljon enemmän ja tuntevan paljon syvemmin. Jos siis itse koko ajan tietää, ettei halua mitään pysyvää tai vakavaa. Reiluinta olisi rehellisesti kertoa, että et ole minulle oikea, että toinen voisi yrittää etsiä jonkun muun. Mukana roikottaminen on väärin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:31"]
On se tavallaan hyväksikäyttöä, jos tietää toisen toivovan paljon enemmän ja tuntevan paljon syvemmin. Jos siis itse koko ajan tietää, ettei halua mitään pysyvää tai vakavaa. Reiluinta olisi rehellisesti kertoa, että et ole minulle oikea, että toinen voisi yrittää etsiä jonkun muun. Mukana roikottaminen on väärin.
[/quote]
Mulla mies syytti mua tuollaisesta tilanteesta (tiesi hyvin että pidän hänestä enemmän) kun sanoi, että miten edes jaksoin sellaista. No kai nyt kun mies aiemmin puhui miten asiat tulee muuttumaan ja minä tyhmänä uskoin toisen lupauksia tulevaisuudesta. Tyhmä ja kelpaamaton oikein kaksinkertaisesti näemmä :'( En ole siis ap vaan se joka aiemmin kirjoitti tuosta ettei ollut tarpeeksi hyvä.
Tää on rankka keino, mutta erittäin toimiva, jolla itse olen päässyt yli pahimmasta erostani sen sijaan, että velloin itkien kuukausia (tulin jätetyksi): hanki laastarisuhde tai pari. Eikä tarvitse olla edes mikään suhde, vain joku mies jonka kanssa kiva jutella niitä näitä ja nähdä aina silloin tällöin. Jos ja kun näet eksääsi niin voit tietää, että on sullakin jo muuta.
Lisäksi uusi mies kohottaa ihanasti taas itsetuntoa kun on joku joka on kiinnostunut ja kehuu kauniiksi, jne :)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:06"]
Tää on rankka keino, mutta erittäin toimiva, jolla itse olen päässyt yli pahimmasta erostani sen sijaan, että velloin itkien kuukausia (tulin jätetyksi): hanki laastarisuhde tai pari. Eikä tarvitse olla edes mikään suhde, vain joku mies jonka kanssa kiva jutella niitä näitä ja nähdä aina silloin tällöin. Jos ja kun näet eksääsi niin voit tietää, että on sullakin jo muuta.
Lisäksi uusi mies kohottaa ihanasti taas itsetuntoa kun on joku joka on kiinnostunut ja kehuu kauniiksi, jne :)
[/quote]
Olen käynyt muutamilla treffeillä (kiitos, tinder!) mutta kukaan ei ole vielä tuntunut siltä, että haluaisin tavata uudestaan. Jo treffeillä käyminen kyllä auttaa, voi edes yhden hetken ajatella mennen sijasta tulevaa ja toivoa että vastassa olisi oikeasti kunnollinen mies.
ap
Treffailu auttaa oikeasti, ja pian huomaat ettet enää olekaan ajatellut exää niin paljon kuin ennen. Siitä se lähtee, ajan kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:27"]
Treffailu auttaa oikeasti, ja pian huomaat ettet enää olekaan ajatellut exää niin paljon kuin ennen. Siitä se lähtee, ajan kanssa :)
[/quote]
Tiedän että aika haavat parantaa, mutta tämänhetkiseen pahaan oloon olisi ihana saada helpotusta. On nöyryyttävää ajatellakin että yritin rakentaa suhdetta mieheen joka ei ollut tarpeeksi kiinnostunut, ja nyt vielä pilaan itseltäni tämän syksynkin, kun minulla olisi mahdollisuus olla onnellinenkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:27"]
[/quote]
Tiedän että aika haavat parantaa, mutta tämänhetkiseen pahaan oloon olisi ihana saada helpotusta. On nöyryyttävää ajatellakin että yritin rakentaa suhdetta mieheen joka ei ollut tarpeeksi kiinnostunut, ja nyt vielä pilaan itseltäni tämän syksynkin, kun minulla olisi mahdollisuus olla onnellinenkin.
ap
[/quote]
Erosta toipuminen vie aina aikaa, älä ole turhan ankara itsellesi. Jos mies ei ollut niin rakastunut, niin on luonnollista että hänelle asia ei ole yhtä vaikea. Se on todella kurja ajatus, mutta siihen ei pidä keskittyä, vaan omaan elämääsi ja tunteisiisi. Yritä muistaa se ajatus, että jos mies ei sinua rakastanut niin hän ei sinua olisi myöskään ansainnut.
-4