Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin kirkosta

Vierailija
09.11.2014 |

en halua enää maksaa 900 euroa vuodessa palvelusta, jota en käytä. En myöskään koe omakseni kirkon ajamia syrjiviä, vanhanaikaisia mielipiteitä, joista osa on jopa pöyristyttäviä.
Katson, että senkin insituution on aika sovittaa palvelunsa nykyaikaan , ei missään organisaatiossa ole nykyään varaa toimia kuten ennen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:24"]Vain rikas joutuu  maksamaan tuon 900 euroa. Hänellä sillä ei ole merkitystä ja köyhien ei taassen tarvitse juurikaan maksaa, vaan he voivat jäädä jopa plussan puolelle siinä kun kuuluvat kirkkoon ja voivat saada sitä kautta avustusta.

Ja voihan olla että valtio ja kunnat rokottaa sen veron mikä jää kirkolta perimättä, joten on aika huono syy rahan vuoksi erota ellei ole todella rahanahne.

Eikä Jeesus pakota kuulumaan kirkkoon, vaan seuraamaan häntä, uskomaan siihen että hän oli lahjoittaa Hengen sekä viisauden elää eikä tarvitse olla tosiaan tympeiden ateistien juttujen varassa kun rakentaa elämäänsä sekä minuuttaan. Ei tarvitse alistua heidän aivopesuunsa.
[/quote]kun olin köyhä opiskelija ilman tuloja, maksoin 240 e kirkollisveroa. Ei tarvii kummosetkaan tulot olla et vero 900 e per hlö.

Vierailija
2/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:14"]

Samantien voi ryhtyä pettämään sekä elämään muutenkin siten kuten haluaa. Sekä kerämään rahaa toden teolla kun se raha on niin tärkeää ja jättää nämä paskanjauhamiset, jotka eivät tuota mitään.

[/quote]

Minä erosin kirkosta tuollaisten ihmisten vuoksi. Tekopyhiä hurskastelijoita jotka tahtoo pahaa muille.

Vierailija
4/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:04"]

Minä taas liityin kirkkoon. Mikään muu instituutio kuin kirkko, ei osallistu muiden auttamiseen yhtä monipuolisesti. Kristilliset arvot eivät sitä paitsi vanhene, vaan ovat hyviä ajasta aikaan.

[/quote]

Joo tosi uskottavaa, miksi et ollu jo jäsen?

Vierailija
5/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:24"]

Kun eroaa kirkosta niin tosiaan kannattaa ne kristilliset arvot säilyttää eikä lähteä ateistien kelkkaan ajamaan sitä että ihminen luo itse oman moraalinsa. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Kannattaa liittyä johonkin hihhulien liikkeeseen, jotka seuraavat Jeesusta ja joiden jutut ovat miljoonasti viisampia kuin ateistien tympeät ja elämälle vieraat jorinat.

[/quote]

Ihminen on luonut sekä oman moraalin että raamatun. Ateistin arvomaailma on joksenkin sama kuin kristityn, paitsi että ateisti ei usko jumaliin.

Vierailija
6/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:14"]

Samantien voi ryhtyä pettämään sekä elämään muutenkin siten kuten haluaa. Sekä kerämään rahaa toden teolla kun se raha on niin tärkeää ja jättää nämä paskanjauhamiset, jotka eivät tuota mitään.

[/quote]

Miten niin voi ryhtyä elämään miten haluaa? Eiköhän vankiloissa olevista suurin osa ole kirkkoon kuuluvia. Ei kirkko erota murhamiehiä ja raiskaajia. 

Vierailija
7/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha.

Vierailija
8/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvapa sitä eroamista katuu, suurin osa ihmettelee että miksi ei tehnyt sitä aikaisemmmin.

Mikä oli sinun tekosyysi olla maksava jäsen tähän asti?

Vierailija
9/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään nykyään joka vuosi etelänreissu säästyneillä rahoilla.

Vierailija
10/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin jo 20v sitten. Syy oli se, etteivät lapset pääse kirkon jäseniksi ilman perheen ulkopuolisten henkilöiden (=kummien) apua. Mun mielestä Jeesus oli hyljättyjen ja yksinäisten kaveri sekä sanoi "antakaa lasten tulla minun tyköni". Kirkko estää lasten tulemisen Jeesuksen luo kummipakollaan. Kirkko ei halua jäsenikseen ihmisiä, joilla ei ole marssittaa vähintään kahta kummia per lapsi. Tälläisen kirkon jäsen minä en halua olla.

Älkääkä please aloittako esitelmää siitä, että voihan sitä pyytää kummeiksi isovanhempia/srk:n työtekijöitä/random naapuria jne. Juna meni jo. Vanhin on jo täysi-ikäinen ja kuopuskin täyttää alkuvuodesta 15v ja kirkkoon liittyminen on heidän oma asiansa. Ihan hyvin ovat pärjänneet ilman kummejakin.

Vierailija
11/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas liityin kirkkoon. Mikään muu instituutio kuin kirkko, ei osallistu muiden auttamiseen yhtä monipuolisesti. Kristilliset arvot eivät sitä paitsi vanhene, vaan ovat hyviä ajasta aikaan.

Vierailija
12/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en petä ja mielelläni annan rahaa hyväntekeväisyyteen yms. Olen kuitenkin eronnut kirkosta. Olin lapsena ja nuorena aktiivinen seurakunnassa toimija monella eri alalla, valmistuin kiekon työntekijäksi ja monta vuotta olin siellä töissä. Lopulta en kestänyt enää sitä järkyttävän pahansuopaa ilmapiiriä, teeskentelyä, valheellisuutta, väärinkäytöksiä monessa mielessä, selkäänpuukottamista.. en ole ainoa kirkontyöntekijä joka syvästi pettyneenä on lähtenyt sieltä ja eronnut samalla koko laitoksesta. Ei minkään veron takia vaan koska ei halua tukea sentilläkään kieroutunutta koneistoa. Missään muussa työpaikassa ei ole ollut niin raadollista kuin siellä.

Uskovainen olen edelleen, kristilliset arvot ja Jumalasuhde ovat minulle tärkeitä mutta kirkkoa en siihen tarvitse.

Vierailija
14/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eroaa kirkosta niin tosiaan kannattaa ne kristilliset arvot säilyttää eikä lähteä ateistien kelkkaan ajamaan sitä että ihminen luo itse oman moraalinsa. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Kannattaa liittyä johonkin hihhulien liikkeeseen, jotka seuraavat Jeesusta ja joiden jutut ovat miljoonasti viisampia kuin ateistien tympeät ja elämälle vieraat jorinat.

Vierailija
15/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulkaas nyt: saahan sitä jokainen uskoa ihan mihin tahtoo, ei siihen tarvita isolla rahalla kuulumista johonkin vanhakantaiseen lahkoon, missä kohdellaan ihmisiä epätasa-arvoisesti, syrjitään jne. liki 900 euroa vuodessa tämän lystin rahoittamiseen on paljon rahaa! Mielummin annan kohdennetusti hyväntekeväisyyteen, tietäen minne rahani menevät. En myöskään hyväksykirkon harrastamaa työntekijöiden huonoa kohtelua. Kehitän työkseni työelämän olosuhteita ja asia on minulle tärkeä. Niin ja tekosyyni kuulua kirkkoon tähän asti oli tapa ja tottumus. Verotuksen jatkuvasti kiristyessä katson, ettei minulla ole varaa maksaa tuota 900 euroa enää.
ap

Vierailija
16/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tärkeintä on itse miettiä miksi haluaa kuulua kirkkoon (jos siihen kuuluu). Huonoin syy on vain tavan vuoksi tai "koska niin kuuluu tehdä", mielestäni.

Jos on hyvät syyt erota, niin sitten eroaa, jos taas kokee mielekkääksi kuulua niin sitten ei eroa.

Vierailija
17/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
18/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up
mietittävää kaikille: olisitko valmis maksamaan 900 euroa vuodessa?

Vierailija
19/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rikas joutuu  maksamaan tuon 900 euroa. Hänellä sillä ei ole merkitystä ja köyhien ei taassen tarvitse juurikaan maksaa, vaan he voivat jäädä jopa plussan puolelle siinä kun kuuluvat kirkkoon ja voivat saada sitä kautta avustusta.

Ja voihan olla että valtio ja kunnat rokottaa sen veron mikä jää kirkolta perimättä, joten on aika huono syy rahan vuoksi erota ellei ole todella rahanahne.

Eikä Jeesus pakota kuulumaan kirkkoon, vaan seuraamaan häntä, uskomaan siihen että hän oli lahjoittaa Hengen sekä viisauden elää eikä tarvitse olla tosiaan tympeiden ateistien juttujen varassa kun rakentaa elämäänsä sekä minuuttaan. Ei tarvitse alistua heidän aivopesuunsa.

Vierailija
20/22 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:18"]

up mietittävää kaikille: olisitko valmis maksamaan 900 euroa vuodessa?

[/quote]Ainakin jos tietäisit mihin ne rahat menevät. Kirkolla on paljon omaisuutta ja suuri osa rahoista menee aivan muuhun kuin hyväntekeväisyyteen. Lisäksi on kolehdit ja Yhteisvastuu- ym keräykset jotka tosiaan menevät sinne missä apua tarvitaan.