Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eilen ..

Vierailija
09.11.2014 |

Yöllä tapahtunutta: pyörrytti ja kaaduin lattialle, vatsa meni sekaisin ja konttasin vessaan koska kävellä en pystynyt. Tein kakkoshädän, löysän sellaisen ja hoipertelin sen jälkeen miehen auttamana sänkyyn. Mittasin verenpaineen sängyssä ollessani ja se oli 79/37. Nukahdin ja heräsin aamulla normaaliin oloon...olisiko kuitenkin pitänyt lähteä lääkäriin? Ongelmaksi on muodostunut päivittäinen ripulointi mutta ikinä en oo tuolleen pyörtynyt. Taidan olla todellakin sairas mutta en tiedä miten tässä etenisi...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ruokamyrkytyksestä tollaset oireet (ripuli, huimasi, pyörryin). Asuin silloin yksin, hitto jos oisin vaikka lyöny pääni ja kuollu verenhukkaan tms. Kukaan ei olis tietenkään koittanut tavoitella ennen aamua. Että nyt se luuri käteen ja lääkäriaikaa varaamaan, mieti jos pyörryt ja lyöt pääs kun mies ei oo kotona.

Vierailija
2/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole noloa. Noloa on se, että et kehtaa soittaa lääkäriin.
Se voi olla jotain tosi vakavaa, mutta ei välttämättä. Se selviää vain käymällä lääkärissä. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat puhelun: "nimesi) tässä hei. Mulla on nyt muutaman päivän tullut veristä ripulia, verenpaineet on alhaiset ja pyörryinkin. Mua alkaa huolestuttamaan toden teolla, siksi haluaisin varata lääkäriajan." Ei kauheen pelottavalta kuulosta? :)

Vierailija
4/18 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Tämä ei ole Provo, olisikin...tämä ilta on ollut rankka, verta tulee mutta ripuli alkaa vähentymään. Ihan kuin multa ei enää sitä itteään enää riittäisikään vaan olen kaiken pusertanut ulos. Huomenna asia muuttuu taas...huomenna kun syön ni kaikki alkaa uudestaan. Jotenkin olen yhdistänyt tän ruokaan, jopa niin etten meinaa uskaltaa syödä mitään kun kaikki syömäni ruoat tulee kuitenkin pois. Olen laihtunut ja väsynyt...ja koska olen väsynyt suurimman osan aikaa, ei voimia riitä mihinkään ylimääräiseen. Huoh...rupean nukkumaan vaikka ei siitä hyötyä juurikaan ole, herään kuitenkin väsyneenä. Sori tää avautuminen mutta ei mulla ole ketään muutakaan joka kuuntelusi, ainakin luulen niin....

Vierailija
5/18 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisi..

Vierailija
6/18 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskoisi, ellen omin silmini olisi nähnyt armeija-aikoina erikoisjoukoissakin palvellee mieheni vapinaa hammaslääkärillä. Fobia on fobia, ei ihminen sille ainakaan ilman pidempää terapiaa mitään voi. Jos toinen pelkää lääkäriä kuollakseen, sitä voi olla vaikeaa ymmärtää ellei ole nähnyt. 

Nyt ap vauhdilla se terkeyskeskusaika! Laboratoriotesteihin ensimmäisenä. Suolitulehdukselta kuulostaa, ehkä divertikkelit. 

Vierailija
7/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan aidon oikeasti huomenna yrittäisin taas soittaa lääkäriaikaa itselleni, niin miten sen puhelun aloittaisin? Miten saisin ne siellä päässä ymmärtämään, että nyt ei oo mistään pienestä ongelmasta kyse, ehkä...ääh, jos soitan huomenna ja vaan yritän vaikka sitten itkun kautta saada näinkin nolon asian kerrotuksi. Olen miettinyt pääni puhki, että mitä nämä oireet voisivat olla, mutta mitään mieltä ylentävää en oo niistä saanut. Crohnin tauti, syöpä, yms. käyneet mielessä ja mä vaan pitkitän tätä, ihan kuin kiduttaisin itseäni(?) -ap

Vierailija
8/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolesi ei ainakaan toimi kunnolla jos ripuloit jokapäivä.

Vierailija
9/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti. Mitä varten ne lääkärit on jos vaarallisen alhainen verenpaine, pyörtyily ja jatkuva ripulointi ei saa sinne lähtemään. Luultavasti sulla on veren elektrolyyttiarvot ihan viturallaan, en leikkisi tuollaisen kanssa.

Vierailija
10/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään lääkäreitä :/ Ripulin mukana tulee myös verta...olen mieheltä pyytänyt että lähtisi mun tueksi lääkäriin mutta työkiireiltään ei (muka) ehdi. -AP

Vierailija
11/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 01:14"]Mä pelkään lääkäreitä :/ Ripulin mukana tulee myös verta...olen mieheltä pyytänyt että lähtisi mun tueksi lääkäriin mutta työkiireiltään ei (muka) ehdi. -AP
[/quote]

Just. No kuole sitten. Minkäs sille voi jos et uskalla.

Vierailija
12/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka yksin saa itseäsi lääkäriin? 

Vierailija
13/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina :/ vaatii tosi isot kamppailut ... Iskee paniikki jo pelkästä ajatuksesta. Jotkut pelkää hammaslääkäreitä....mä tavislääkäreitä.

Vierailija
14/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 01:26"]

En aina :/ vaatii tosi isot kamppailut ... Iskee paniikki jo pelkästä ajatuksesta. Jotkut pelkää hammaslääkäreitä....mä tavislääkäreitä.

[/quote]

No voi hyvänen. Mua ainakin pelottaisi enemmän se, että paskon veristä ripulia kuin lääkäriin meno.

Vierailija
15/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsen yli tästä? Tää on mulle nyt tosi iso ja paha ja pelottava ongelma kaikkinensa. Mä pääsen siihen pisteeseen että saan puhelimen käteen ja oon jo soittamassa kunnes mieli muuttuu ja sanon itselleni että tää menee ohi ilman lääkäriäkin mutta nyt eilisen jälkeen en ookkaa enää yhtään niin varma...

Vierailija
16/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 01:34"]Miten pääsen yli tästä? Tää on mulle nyt tosi iso ja paha ja pelottava ongelma kaikkinensa. Mä pääsen siihen pisteeseen että saan puhelimen käteen ja oon jo soittamassa kunnes mieli muuttuu ja sanon itselleni että tää menee ohi ilman lääkäriäkin mutta nyt eilisen jälkeen en ookkaa enää yhtään niin varma...
[/quote]

No, verinen uloste on aina erittäin vakava merkki. Ja tuollainen verenpaine + pyörtyily... Pääset yli sillä, että ihan oikeasti tajuat että vain pahennat tilannetta kun et saa hakeuduttua hoitoon. Pyydä miestäsi soittamaan? Onko sekin ihan ääliö jos ei tuollaisesta yhtään huolestu kun vaimo vaan kupsahtelee.

Vierailija
17/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo.

Vierailija
18/18 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonotus + tutkimukset saattaa ehkä olla tukalia, mutta onko se sitten parempi että homma etenee liian pitkälle ja sille pitää tehdä jotain joka ei ole välttämättä lainkaan kivaa?

pikkureissu ei kirpase kun kerran, mutta usko pois, sen jälkeen on parempi olla kun tietää. näin ainakin itselläni.