Minkä ikäisenä ei mielestäsi pitäisi enää tehdä lapsia?
Isäni oli syntyessäni 45-vuotias ja hän menehtyi 71-vuotiaana eli minun ollessani 26-vuotias. Olisin kyllä halunnut, että minulla olisi ollut isä pitempään.
Kommentit (48)
Yksi vierailija kirjoitti: ”Paras ikä on niin kauan kuin lapsia saa luonnollisin keinoin. Kenenkään elämään en menisi pätemään - en myöskään salli muiden tehdä itselleni niin.”
Tämä on PARAS vastaus tämän keskustelun alla! Juuri näin!
Äitini sai meidän perheen iltatähden ollessaan 40, isäni oli 42. Juuri tälle pikkusisarukselleni äitimme oli hyvä äiti, parempi kuin meille muille joita oli 4, ja olimme syntyneet 2 vuoden välein eli todella oli ruuhkavuodet silloin ja äiti kiireinen ja tiuskivakin. Perheen kuopukselle oli hellä ja ymmärtävä, rauhallinen ja omaa aikaa antava äiti! Näpit irti toisten perhesuunnittelmista!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiusallista jos oma lapsi olisi nuorempi kuin lapsenlapsi ,,,
Miten niin? Kiusallista? Kenelle?
Vierailija kirjoitti:
30 ehdoton takaraja.
Voi voi tuota sinun minä-olen-oikeassa-ja-ne-jotka-tekee-muita-ratkaisuja-on-automaattisesti-väärässä. Se että joku tekee toisia ratkaisuja, ravistelee sinun surkean elämäsi perusteita?
Se on jokaisen oma valinta. Mulle on ihan sama mitä nämä jotkut viisastelijat ajattelee siitä jos tulen näin 42-vuotiaana raskaaksi.
”Lapset pitää olla tehtynä 30-vuotiaana. ” Voi vee sanon minä! Tuollaisia kommentteja laukoo ne jotka ovat itse saaneet useamman lapsen tuohon ikään mennessä ja yleensä ei ole ollut mitään ongelmia raskautumisessa. Kaikilla ei mene elämä niin, että saa lapset nuorena!! Ei ole ollut mun oma valinta, että mulla on yksi lapsi. Joskus 30+ sanoin parille ihmiselle, että kyllä mä haluan lisää lapsia. Näiden kommentit olivat, että ei kai nyt enää tuossa iässä! Niin itse olivat saaneet helpolla kolme lasta viimeistään 32 vuoden ikään mennessä. Se on niin helppo aukoa päätä kun elämä on mennyt lasten suhteen kuten suunnitteli.
Onneksi kukaan ei voi meidän puolesta päättää, että meillä ei ole ehkäisyä käytössä ja lapsi saa tulla jos on tullakseen.
Kaikille ei ole isää lainkaan elämässään.