Onko heinäkuu kamalin kuukausi synnyttää?
eli ollu helteillä viimeisillään, helteillä synnyttää, kuumuudessa hikoillen ensi-imetukset... kokemuksia? olin ko tänä kesänä lämpöhalvaukse partaalla ilman raskautta.
Kommentit (11)
On... synnytys oli 16 heinäkuuta...
Esikoiseni syntyi heinäkuun loppupuolella, ja oli todella kuumaa silloin.
Hyvä puoli kuumuudessa oli se että pystyi menemään rannalle, ja siellä kaivaa kuoppaa vatsalle hiekassa ja pitkästä aikaa makoilla vatsallaan =D
Kurjaa oli kun vedet meni ja jouduin pariksi päiväksi sastolle kun synnytys ei alkanutkaan, ei tietoakaan ilmastoinnista osastolla... asuin sitten suihkussa.
Kuumaa oli synnytyksen jälkeenkin, mutta jotenkin ei ehtinyt kiinnittämään yhtä paljon huomiota siihen oloon kun keskittyi vauvaan =D
Olin kuitenkin tyytyväinen siihen että olin ottanut mukaan imetystopin, vähän kävi sääliksi muita naisia ketkä käyttivät synnärin pitkähihaisia paitoja....
4.7 syntyi.
onneksi kesäkuu oli kylmä.
vaunuissa heinäkuussa kuuma ja piti tarkkana olla mut kesävauva aina helpompi kuin nyt jos syntyisi..
Ei ollenkaan paha,synnytin heinäkuun lopussa eli kuumimpaan aikaan.Loppuraskaudessa oli ihana makoilla pihalla auringossa ja itse synnytyksen aikaan sairaalassa oli oikein hyvä lämpötila vaikka ei ilmastointia ollut.Synnytyksen jälkeen oma toppi ja sortsit päälle,sairaalan vaatteissa tulee hiki kun ne ei hengitä ollenkaan.Oon myös aika vilukissa,esikoinen syntyi huhtikuussa paria vuotta aiemmin ja silloin palelin koko ajan.:D Mietin ite myös alkuun kovasti et mitenköhän sen kestää/jaksaa jos synnytyksen aikana on kova helle.Oli myös ihanaa kun kotiuduttua sai heti mennä vauvan kanssa ulos ja ulkona pystyi imettää.
Kiitos vastauksista, minulla kilpirauhasen vajaatoiminta javdiksikin olen erityisen herkllä lämpötiloille. Pelkään miten kroppa reagoi.
Jostain luin, että nykyään ihmiset ajoittavat raskaaksi tulon juuri kesälle. Mielestäni talvi on parempaa aikaa: synnytyksiä vähemmän joten pääsee helpommin omaan sairaalaan synnyttämään. On muutenkin pimeää ja kylmä- loppuraskaus hyvällä omallatunnolla lähinnä kotona puuhaillen. Ei ole liian kuuma, yöllä muutenkin vaikea nukkua saatika jos olisi helteet. Ja synnytyksen jälkeen voi myös hyvällä omalla tunnolla olla vauvan kanssa kotona ilman tunnetta ertä pakko kokoajan olla ulkona kun hyvä sää. Lisäksi ehtii saamaan kroppansa edes johonkin kuntoon ennen kesää.
On. Ja vielä pisteeksi iin päälle: synttäreille ei tule kukaan tai jos tulee niin pitkin hampain.
Kaksi lasta, 7/12 ja 7/14 syntyneet. Jos vielä tulee niin yritetään ainakin muuhun kuin heinäkuulle. Tänä kesänä hiestä märkänä ekat kaks viikkoa ennen kuin helteet vähän hellittivät ja meinas nestehukka iskeä.
Oli lämmin kesä, kun synnytin heinäkuussa. Minusta oli oikein hyvä aika synnyttää. Vauvan kanssa pääsi heti liikkumaan eikä tarvinnut pahemmin miettiä pukemista. Ja loppu raskauden aikana sai kulkea keitaisuhameessa ja pikku paidassa, ei tarvinnut raskausajaksi juurikaan äitiysvaatteita. Välillä oli tietysti kuuma, mutta niin oli muillakin kuin raskaana olevilla. Ja vuoden päästä lapsi sai helposti harjoitella vastaopittua kävelytaitoaan ulkona kesävaatteissa.
Ilmastointi on keskitty.
Ja nyt muuten kannattaisi varautua ensi kesään ja asennuttaa se ilmalämpöpumppu ettei sitten tarvitse kesällä taas itkeä kun on NIIIIN KUUUU-MA!
Ei ollu kuuma ja synnytin heinäkuun9pv