Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako erota jos tuntee tarvetta "omaan elämään"?

Vierailija
22.09.2021 |

Haluaisin niin ihan oman elämän. Se olisi juuri sellainen kuin haluan, ilman kompromisseja. Tekisin asiat aina omalla tavallani, en siivoaisi muiden sotkuja, hoitaisin vain omat asiani. Kukaan ei olisi koko ajan päsmäröimässä ja neuvomassa, arvostelemassa tekemisiäni.
Nautin valtavasti yksinolosta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu.

Vierailija
2/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai eroat jos siten saat toivomasi elämän. Pitääkö edes kysyä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat luvan hengittää. Sitähän sinä olisit seuraavaksi kysynyt?

Vierailija
4/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu.

Niin, ongelma vaan on, etten ole ihan varma johtuuko tuntemukseni koronan aiheuttamasta puolison kotiin liimautumisesta. Vai onko korona juuri se viimeinen niitti, joka kaataa paatin, saa näkemään tilanteen. 

Vierailija
5/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata erota. Alat vaan elää tuolla tavalla kuin haluat. Puoliso voi jättää, jos ei kestä uutta elämäntapaasi. Eikä sun tartte mikään mulkku perheellesi olla, olet vaan oma itsesi viimeinkin.

Vierailija
6/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kannattaa erota kun et maininnut mitään syytä miksi et eroaisi. Et varmaan rakasta puolisoasi?

Vierailija
7/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siitä näppärä mies, että tämä osaa korjata jälkensä, tuntee minut ja oman tilan tarpeeni, ei neuvo, jne. Jos mies ei kunnioita sinua ja sinun oman tilan tarvetta silloin kannattaa erota.

Vierailija
8/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy toinen joka miettii samaa. Olen siisti,mies ei. Haluaisin säästää , mies ei. Olen ahkera, mies ei.

Kuitenkin ulkoapäin tulevat sidonnaisuudet aiheuttavat sen että pitää lusia vielä tässä. Eli raha !

Kun se asia järjestyy menee kantapäät vastakkain samantien.

On vain yksi ainut elämä ! Yhtäkään päivää et saa saa takaisin !

Vierailija
9/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää pystyä elämään oman näköistä elämää parisuhteessa. Kysy itseltäsi mikä estää elämästä sitä nyt, onko se parisuhde tai puolisosi vai sinun omat ajatuksesi ja käsityksesi parisuhteesta. Oletko lukenut parisuhteen vaiheista? Voi olla että sinulla on nyt itsenäistymisvaihe. Toki on hyvä myös miettiä toivotko elämältä pitkäkestoista parisuhdetta vai näetkö enemmänkin eläväsi yksin.

Vierailija
10/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu kirjoitti:

Täältä löytyy toinen joka miettii samaa. Olen siisti,mies ei. Haluaisin säästää , mies ei. Olen ahkera, mies ei.

Kuitenkin ulkoapäin tulevat sidonnaisuudet aiheuttavat sen että pitää lusia vielä tässä. Eli raha !

Kun se asia järjestyy menee kantapäät vastakkain samantien.

On vain yksi ainut elämä ! Yhtäkään päivää et saa saa takaisin !

Ja silti raha on tärkeintä sinulle?

Vierailija
11/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siitä näppärä mies, että tämä osaa korjata jälkensä, tuntee minut ja oman tilan tarpeeni, ei neuvo, jne. Jos mies ei kunnioita sinua ja sinun oman tilan tarvetta silloin kannattaa erota.

Kysymyksessä ei välttämättä ole kunnioituksen puute, mies vaan ei yksinkertaisesti ymmärrä tätä tarvettani. Hän on sosiaalinen, minä introvertti. En halua välttämättä olla jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa, en pidä kyläilyistä enkä juhlista. Tämä tuntuu hiertävän aika lailla. esim. viikko tuttavapariskunnan kanssa asunto-autolla pohjoisessa on miehen mielstä hyvä idea, minusta ajatus on aivan kammottava.

Vierailija
12/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tärkeää pystyä elämään oman näköistä elämää parisuhteessa. Kysy itseltäsi mikä estää elämästä sitä nyt, onko se parisuhde tai puolisosi vai sinun omat ajatuksesi ja käsityksesi parisuhteesta. Oletko lukenut parisuhteen vaiheista? Voi olla että sinulla on nyt itsenäistymisvaihe. Toki on hyvä myös miettiä toivotko elämältä pitkäkestoista parisuhdetta vai näetkö enemmänkin eläväsi yksin.

En ole lukenut, saattaisi olla hyötyä.

Saattaa olla lopullinen itsenäistymisvaihe menossa. En enää tingi asioista jotka koen itselleni tärkeiksi, vain koska ne eivät miellytä miestä. Parisuhteessa mentiin pitkään miehen työn ja toimien asettamilla ehdoilla, eli yhteinen tekeminen soviteltiin niiden mukaan. Hankin omaa tekemistä ja miestä tuntuu nyt närästävän kovasti kun minulla on menoja, joista en tingi vaikka hänellä sattuisi olemaan vapaata. Nyt kun minun menojani ei sido enää lapset.

Vierailija
13/18 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro eroajatuksistasi suoraa miehellesi. Ja jos sinulla sen jälkeen on tunne että haluat erota (siis jos miehesi ei osaa auttaa sinua saamaan suhteessanne OMA ELÄMÄ tai jos hän ei halua) niin eroa!

Vierailija
14/18 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla varmaan mikä tahansa syy erota on ihan validi. Miesten kohdalla eroaminen taas vaatii todella isoja ja pitkäkestoisia ongelmia.

Vierailija
15/18 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksessä ei välttämättä ole kunnioituksen puute, mies vaan ei yksinkertaisesti ymmärrä tätä tarvettani. Hän on sosiaalinen, minä introvertti. En halua välttämättä olla jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa, en pidä kyläilyistä enkä juhlista. Tämä tuntuu hiertävän aika lailla. esim. viikko tuttavapariskunnan kanssa asunto-autolla pohjoisessa on miehen mielstä hyvä idea, minusta ajatus on aivan kammottava.[/quoteVoi miten tuttua tuo.minun ex syyllisti kun en tahdo kyläillä jne.yritin kertoa että työssä tapaan koko ajan ihmisiä kun taas hän tekee työtä melko yksin, tarpeet on erilaiset.

Vierailija
16/18 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan, että jos et parisuhteessa voi elää ”omaa elämää”, niin ei ole kovin todennäköistä, etät muutenkaan voisit elää ” juuri sellaisella tavalla kuin haluat, ilman kompromisseja. Tehdä asiat aina omalla tavallasi, et siivoaisi muiden sotkuja, hoitaisit vain omat asiasi. Kukaan ei olisi koko ajan päsmäröimässä ja neuvomassa, arvostelemassa tekemisiäni.”. Ei vaan ole realismia.

Vierailija
17/18 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vaan, että jos et parisuhteessa voi elää ”omaa elämää”, niin ei ole kovin todennäköistä, etät muutenkaan voisit elää ” juuri sellaisella tavalla kuin haluat, ilman kompromisseja. Tehdä asiat aina omalla tavallasi, et siivoaisi muiden sotkuja, hoitaisit vain omat asiasi. Kukaan ei olisi koko ajan päsmäröimässä ja neuvomassa, arvostelemassa tekemisiäni.”. Ei vaan ole realismia.

Olen vahvasti eri mieltä.

Jos ihminen asuu yksin, hän voi järjestää elämänsä juuri sellaiseksi kuin haluaa. Toki tietyissä puitteissa, esim töissä joutuu edelleen käymään jne.

Vierailija
18/18 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täältä kysyt, niin aina kannattaa erota, oli syy mikä tahansa.