Uskallanko jättää 10v., 8v. ja 6v. lapset
kotiin kauppareissun ajaksi? Noin tunti menee ja lapset kuulemma uskaltaa jäädä kotiin kolmestaan. On parikin puhelinta turvana ja pelaavat pleikkaa sen ajan. Tutut naapurit ihan vieressä.
Kommentit (7)
Kyllä! Meillä 5v ja 8v ovat lenkkien ajan keskenään ja joskus ani harvoin soittavat kysyäkseen mitä kuuluu:)
Uskaltaisin varmastikin, kun kerran lapset itse uskaltavat.
Meidän nuorin on 5-vuotias, vanhin pian 11, ja ihan vielä en uskalla, vaikka alkaa jo tuntua siltä, että kyllä nuo jo sen hetken pärjäisivätkin.
meillä 10v, 8v. ovat joskus keskenään mutta 5 vuotiaan otan aina mukaan.. meillä lapset ovat harjoitelleet yksin oloa 7 vuotiaana.
Uskallat. Jos pienimmän aikakäsitys epäilyttää niin laita leffa pyörimään eikä se muista miettiä missä vanhemmat ovat. Isommat osaavat soittaa sinulle jos tulee jotain häikkää.
Taidan uskaltaa, olen kuitenkin suht lähellä. Nuo ovat jo harjoitelleet yksinoloa pari kertaa, tosin sillon olivat keskenään vaan 15-20min. minun töihinlähdön ja miehen paluun välillä. Nyt olis selvästi pidempi pätkä. Vanhin on rauhallinen ja luotettava, joten eiköhän nuo pärjää. Ei nuo nuoremmatkaan keksi mitään tyhmyyksiä kun saavat pelata. Se pelaaminen kun on niin harvinaista herkkua. ap
Itse tunnet lapsesi. Mä uskallan jättää omani 8- ja 6-vuotiaat tunniksi kaksin kotiin. Painotan ettei riidellä ja keksitä typeryyksiä.
No kohtahan tuo pieninkin lähtee kouluun. Yksin oloa voi harjoitella.