pizzamestarit, jakakaa viisauttanne
Neljä pellillistä pizzaa pitäisi leipoa. Oisko jollain takuuvarmaa taikinavinkkiä? Entä miten syntyisi sellainen vähän hickory-tyyppinen, mutta kuitenkin makeaan taittuva bbq-pizzakastike?
Kommentit (8)
Mä teen aina pohjan niistä myllynparas pizzajauhoista. Niihin lisätään vain vesi ja hiiva.
Tulee ohut ja hyvä pohja, ei mikään pullamössö!
Joo ja karjalanpiirakoihin laitetaan täytteeksi mansikkahilloa :O Mitä ihmettä nuo tuollaiset pizzat on, joihin tungetaan jotain barbecuekastiketta? Tehkää hemmetti vielä viineritaikinasta se pohja. Huh.
Paksu pohja:
2dl kädennlämpöinen vesi
2tl kuivahivaa
Sekoita
5dl jauhoja
1tl suolaa
2rkl öljyä
Anna kohota n 30min. Tästä tulee sitten paksu...
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 12:18"]
Mä teen aina pohjan niistä myllynparas pizzajauhoista. Niihin lisätään vain vesi ja hiiva.
Tulee ohut ja hyvä pohja, ei mikään pullamössö!
[/quote] Mä taas en suostu käyttämään valmiita seoksia, kun sekoittelen itse puolikarkeista ja durum-jauhoista. Ja viimeksi laitoin hiivaleipäjauhojakin osan, ja tulihan hyvä. Tai no, suostunhan minä käyttämään noita kun mies tuo kun ei löydä kaupasta durumeja tai muutenkin pätevänä ostaa, mutta periaatteessa en suosi niitä.
Jamie oliverin pizza-ohjetta mukaellen olen usein tehnyt.
Esim. tuossa: http://mimminkeittio.vuodatus.net/lue/2008/03/pitsapohjaa-jamie-oliverin-tapaan-pitsaa-mimmin-tapaan
mutta paistan ihan paperilla ja pellillä, (pelti kuumenemassa uunissa ensin), uunin lämpö 300 ja alaosassa.
Joskus esipaistan pohjia hieman, niin että kuplii.
Mä teen nykyään pohjan pelkästään käyttämällä durumia, ja toimii moitteetta, onnistuu aina!
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 12:21"]
Joo ja karjalanpiirakoihin laitetaan täytteeksi mansikkahilloa :O Mitä ihmettä nuo tuollaiset pizzat on, joihin tungetaan jotain barbecuekastiketta? Tehkää hemmetti vielä viineritaikinasta se pohja. Huh.
[/quote]
Monessa paikassa bbq on tosi suosittu pizzakastikkeessa. Oliko tää oikeesti eka kerta kun kuulit?
niin, Paistokivi on kaikkein oleellisin, saa oikeasti rapean pohjan.
Minä paistan tomaattipyrettä ja sipulia, jatkan ananasmehulla, maustan bbq-kastikkeella ja tabascolla sekä mangochutneyllä tai omenahillolla tms. Sitten oreganot sun muut mukaan ja haudutan pitkään.