Sairauslomasta tietävät apua!
Jalka murtui ja olen sairaslomalla seuraavat 7 viikkoa. Olen töissä kaupungin palveluksessa. Luin, että työnantaja maksaa palkan 10 päivää ha sitten Kela. Pitääkö minun hakea palkkaa Kelalta vai miten?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut yli viikkoa saikulla. Enkä ylipäänsä juuri koskaan saikulla. Ap
Sinä olet saanut jo monta oikeaa vastausta. Työnantaja hakee Kela-korvauksen itse itselleen, sinä saat palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan? Kysyin työnantajalta, joka ei vastaa. Ap
https://www.kela.fi/sairauspaivaraha_nain-haet
Lähde kela.fi
Jos palkanlaskija ei tiedä, miten sairausajan palkkaa käsitellään, niin silloin on kyllä epäpätevä palkanlaskija.
Ota yhteyttä palkanlaskijan esimieheen. Kyllä palkanlaskennassa pitää tietää, miten työntekijän sairausloma-asiat käsitellään. Palkanlaskijan tehtäviin kuuluu hoitaa näitä asioita.
Helsingin kaupungilla on myös työterveyshuolto, voit toki sieltäkin kysellä näitä sairausajan palkkajuttuja. Mutta palkanlaskijan, henkilöstösihteerin on nämä hommat hallittava! Vaikka kaupunki olis palkanlaskennan ulkoistanut, palkanlaskijan on tunnettava sen alan TES jonka palkkoja laskee, samoin sen on tunnettava kaikki palkanlaskuun liittyvät viranomaismääräykset, hoidettava asiapaperit niihin päin.
Valehteletko sinä?
Menet töihin vaan ihan normaalisti. ei kai se istuma työtä estä vaikka jalka onkin paketissa
En ole koskaan ollut yli viikkoa saikulla. Enkä ylipäänsä juuri koskaan saikulla. Ap