Äidin tupakointi pilasi terveyteni-voinko haastaa oikeuteen?
Eli saldoa tähän mennessä, lapsena puhjennut astma, välilevyjen rikko alle 3kymppisenä, neurologisia häiriöitä joista haittaa koulussa. Kiitos tästä äiti. Voinko haastaa oikeuteen aiheuttamistaan sairauksista?
Kommentit (55)
Suomessa ei valitettavasti voi, jenkeissä onnistuisi.
Minäkin sain vastaavia ongelmia äidin tupakoinnista. Kiva lahja, kiitti vaan.
Ei kannata koska ei voi aukottomasti todistaa että nuo ovat juuri äidin tupakoinnista johtuvia. Samoja vaivoja kun on niilläkin joiden äidit eivät ole tupakoineet raskausaikana.
Sina voi haastaa. Tosin casen voitto on kyseenalaista.
lääkäri todennut että 99% todennäköisyys johtuu äidin polttamisesta. Minut kyllä huostaanotettiin kun olin 3, mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:02"]lääkäri todennut että 99% todennäköisyys johtuu äidin polttamisesta. Minut kyllä huostaanotettiin kun olin 3, mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua.
ap
[/quote]
Ai sä siis todella meinaat, että välilevyjen "rikko" johtuu sun äidin tupakoinnista :o what....
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:02"]
lääkäri todennut että 99% todennäköisyys johtuu äidin polttamisesta. Minut kyllä huostaanotettiin kun olin 3, mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua. ap
[/quote]
Kerro tarkemmin, miten on todennut?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:02"]lääkäri todennut että 99% todennäköisyys johtuu äidin polttamisesta. Minut kyllä huostaanotettiin kun olin 3, mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua.
ap
[/quote]
Ai sä siis todella meinaat, että välilevyjen "rikko" johtuu sun äidin tupakoinnista :o what....
[/quote]
Kyllä tämä aivan normaalia on
-Sh
Mullakin samoja vaivoja ja enemmänkin, sen lisäksi hakkaamista ja muuta kiusaamista 16 vuotta, mutta en jaksa alkaa siitä enää vääntämään, pääsin pois se riittää.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:02"]
lääkäri todennut että 99% todennäköisyys johtuu äidin polttamisesta. Minut kyllä huostaanotettiin kun olin 3, mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua. ap
[/quote]
Kerro tarkemmin, miten on todennut?
[/quote]
Lapsesta asti ravannut, 3v asti samassa lääkärikeskuksessa. Nielurisat leikattu, keuhkotilavuusmittaukset, rasitustestit, sopivien lääkkeiden hakeminen, neurologisten testien tekeminen, lannenikamien kuvaukset, ym ym. potilaskertomuksia iso kansio. siihen niin tottunut jo ettei edes tajua miten paljon niitä sairauksia on. (sille joka kysyi selästä, sikiöaikainen hapenpuute ja lapsena tupakansavulöe altistaminen johtanut siihen ettei välilevyihin ole kulkeutunut tarpeeksi happea ym ja ovat alkaneet rikkoutua ennenaikaisesti)
Mullakin välilevy rikki. Äiti ei polttanut. Kenet minä haastan oikeuteen?
[/quote]
Arvioisin, että valtaosa "nuoremmista", eli 40+ työikäisistä selkäongelmaisista tupakoi, välilevyt kärsivät. t. työterveyshoitaja.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:02"] lääkäri todennut että 99% todennäköisyys johtuu äidin polttamisesta. Minut kyllä huostaanotettiin kun olin 3, mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua. ap [/quote] Kerro tarkemmin, miten on todennut? [/quote] Lapsesta asti ravannut, 3v asti samassa lääkärikeskuksessa. Nielurisat leikattu, keuhkotilavuusmittaukset, rasitustestit, sopivien lääkkeiden hakeminen, neurologisten testien tekeminen, lannenikamien kuvaukset, ym ym. potilaskertomuksia iso kansio. siihen niin tottunut jo ettei edes tajua miten paljon niitä sairauksia on. (sille joka kysyi selästä, sikiöaikainen hapenpuute ja lapsena tupakansavulöe altistaminen johtanut siihen ettei välilevyihin ole kulkeutunut tarpeeksi happea ym ja ovat alkaneet rikkoutua ennenaikaisesti)
[/quote]
Niin, olet käynyt lapsesta asti lääkärissä, siitäkö lääkäri on todennut, että äitisi tupakointi aiheutti vaivat?
Mites se ap:n äidin alkoholinkäyttö raskausaikana? Siitä on tainnut tulla vielä suuremmat vauriot.
Äidin alkoholin käytön vaurioittamia ja vammauttamia vauvoja syntyy Suomessa vuosittain noin 700 kappaletta. En ole kuullut että yksikään heistä olisi onnistunut haastamaan äitiään oikeuteen saati voittamaan.
Haastaisin myös jollei olisi jo kuollut.