Äitini valittaa kun lapsenlapset tulee sisään kuraisilla saappailla
Kysyin että oletko käskenyt jättämään niitä saappaansa tuulikaappiin, no ei ole, ei hän halua komentaa niitä. Sitten valittaa kun ei jaksaisi imuroida, ei ollut komentanut lapsia myöskään siivoamaan jälkiään🤦♀️
Kommentit (24)
Oon sanonut siskon lapsillekin mm ettei hypitä sohvalla eikä lähdetä ruoka kädessä pöydästä jne.
Vierailija kirjoitti:
Oon sanonut siskon lapsillekin mm ettei hypitä sohvalla eikä lähdetä ruoka kädessä pöydästä jne.
Eikö näitä asioita pitäisi opettaa jo kotona esim ettei ruokaa syödä sohvalla tai kuraisilla kengillä tulla sisätiloihin?
Vai olettavatko jotkut vanhemmat, että jokaista lasta kohden on yksi aikuinen valvoja, jonka huomio on vain lapsessa, eikä muuta tee.
Juuri tästä syystä meillä kotona rajoitetaan lasten kavereiden tuomista, kun ei ole mitään käytöstapoja. Saattavat omin luvin mennä vaikka jääkaapille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä asioita pitäisi opettaa jo kotona esim ettei ruokaa syödä sohvalla tai kuraisilla kengillä tulla sisätiloihin?
Vai olettavatko jotkut vanhemmat, että jokaista lasta kohden on yksi aikuinen valvoja, jonka huomio on vain lapsessa, eikä muuta tee.
Juuri tästä syystä meillä kotona rajoitetaan lasten kavereiden tuomista, kun ei ole mitään käytöstapoja. Saattavat omin luvin mennä vaikka jääkaapille.
Eikö sun lapsiasi ole opetettu kotona, miten emännöidään ja isännöidään?
Olen lopen kyllästynyt näihin vanhempiin, jotka olettavat muiden kasvattavan lapset ja opettavan käytöstavat, kun lapseni kaverit tulevat meille leikkimään.
Milloin pitää sanoa, kuraisista kengistä, joilla tullaan sisään, milloin pyytää vetämään vessanpöntön, milloin pyytää pesemään kädet ennen välipalan syömistä jne. Ja joskus tuntuu, ettei heille asioista ole koskaan kukaan kertonut, kun kotona eletään kuin pelossa.