Äitini valittaa kun lapsenlapset tulee sisään kuraisilla saappailla
Kysyin että oletko käskenyt jättämään niitä saappaansa tuulikaappiin, no ei ole, ei hän halua komentaa niitä. Sitten valittaa kun ei jaksaisi imuroida, ei ollut komentanut lapsia myöskään siivoamaan jälkiään🤦♀️
Kommentit (24)
Hän olettaa, että sinä olet kasvattanut pentusi, mutta ethän sinä ole.
Vanhemmat kasvattaa, ei isovanhemmat
Vierailija kirjoitti:
No en olekaan, kun en ole niirä tehnytkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pienet lapset tottelevat aikuista. Ei he voi tietää mummolan sääntöjä, jos mummo ei kerro niitä.
Ap. Äitisi on vastuussa, kun lapset ovat hänen luonaan.
No on joillakin vaikeaa.
t. mummo
P.S. Ei niitä lapsenlapsia tarvi komentaa, ihan voi ystävällisesti kertoa mummolan säännöt ja toimintatavat. Ja muistuttaa tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
No on joillakin vaikeaa.
t. mummoP.S. Ei niitä lapsenlapsia tarvi komentaa, ihan voi ystävällisesti kertoa mummolan säännöt ja toimintatavat. Ja muistuttaa tarvittaessa.
Hän ei kerro, ei ystävällisesti eikä komentamalla vaan mieluummin uhriutuu. Ap
Eikö ole itsestään selvää, että kengät jätetään eteiseen, eikä siitä pitäisi joutua erikseen huomauttamaan?
Kai nyt mummolassa paikalla oleva aikuinen kertoo kotinsa tavat ja säännöt. Anoppi on ihan ystävällisesti kertonut lastenlapsille ja kaikki tietävät miten mummulassa toimitaan. Toki olemme lapsen kasvattaneet itse ja hän tietää että kenenkään kotiin ei lompsita saappailla tahi kengillä. Mutta että mummu saa kyllä opastaa vaikka olisimmekin paikalla, ja ukki myös. Hyvin sujuu yhteispelillä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole itsestään selvää, että kengät jätetään eteiseen, eikä siitä pitäisi joutua erikseen huomauttamaan?
Lasten olisikin pitänyt jättää ne tuulikaappiin, eikä eteiseen. Eli väärään paikkaan olisit itsekin ne vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on joillakin vaikeaa.
t. mummoP.S. Ei niitä lapsenlapsia tarvi komentaa, ihan voi ystävällisesti kertoa mummolan säännöt ja toimintatavat. Ja muistuttaa tarvittaessa.
Eikö se kuulu jo alkeellisempiin käytöstapoihin opettaa kotona, kuinka kengät pyyhitään kuramattoon sisään menessä ja kengät riisutaan eteisessä.
Vai lompsiiko teidän lapset muissakin kyläpaikoissa kengät jalassa ja oletat muiden kasvattavan lapsiasi?
Enkä se oli mummolta vinkki sinulle kiinnittää kasvatuksessa siihen huomiota, saattaa olla, ettei kaikki muut suhtaudu yhtä myötämielisesti kuin mummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on joillakin vaikeaa.
Eikö se kuulu jo alkeellisempiin käytöstapoihin opettaa kotona, kuinka kengät pyyhitään kuramattoon sisään menessä ja kengät riisutaan eteisessä.
Vai lompsiiko teidän lapset muissakin kyläpaikoissa kengät jalassa ja oletat muiden kasvattavan lapsiasi?
Enkä se oli mummolta vinkki sinulle kiinnittää kasvatuksessa siihen huomiota, saattaa olla, ettei kaikki muut suhtaudu yhtä myötämielisesti kuin mummi.
no kun ne kengät olisikin pitäynyt jättää TUULIKAAPPIIN eli itsekin olisit toiminut väärin ko mummolassa.... Oletpa huonotapainen! Hyi!
Esimerkiksi meillä kuraiset kumpparit riisutaan jo ulkona. Kengät taas tuodaan eteiseen.
Tuulikaappiin ei meillä jätetä mitään.
Ei voi tietää toisen huushollin sääntöjä, jollei niitä kerrota.
Aha. Kai sitä valittaa saa, sitähän säkin nyt täällä teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet lapset tottelevat aikuista. Ei he voi tietää mummolan sääntöjä, jos mummo ei kerro niitä.
Kenkien pyyhkiminen kuramattoon ja riisuminen sisälle mennessä, kuuluu perustapoihin, ei ne ole mitään mummolan omia sääntöjä, vaan kotona opittuja tapoja ja yleisesti käytössä, mentiin sitten mummolaan tai kaverin luokse.
Itse ainakin oletan vanhempien opettavat alkeellisimmat käytöstavat, eikä ole minun tehtäväni, jos lapseni kaveri tulee meille kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenkien pyyhkiminen kuramattoon ja riisuminen sisälle mennessä, kuuluu perustapoihin, ei ne ole mitään mummolan omia sääntöjä, vaan kotona opittuja tapoja ja yleisesti käytössä, mentiin sitten mummolaan tai kaverin luokse.
Itse ainakin oletan vanhempien opettavat alkeellisimmat käytöstavat, eikä ole minun tehtäväni, jos lapseni kaveri tulee meille kylään.
Kyllä ne on ihan mummolan sääntöjä, jos mummolassa pitää kengät jättää tuulikaappiin, eikä eteiseen.
Minulla ei ollut äitiä ei isää,joten ei tuota ongelmaa! Kun lapsen lapset olivat pieniä,heidät oli jo opetettu kerrostalon rapun oven ritilä ulkona putsaa jalat. Sen jälkeen raoussa ala aula sinä sisälle tulessa matolle. Huolehdin myös niin minunkin kanssa tehtiin.Joten puolin ja toisin ei valiteltu. Huoman vaan itse aikuiset eivät osaa käytää kura säillä edes jalineiden putsaus kerostalon rapun sisäpuolella olevaa mattoa. Naapuri kun menee kotiinsa, ovet vierekäin.Joutu seisahtuu ovelleni,saadakseen oman ovensa auki!Kurat minun oven edessä tai sulaneet lumet hänen eläkeläisen jalkineista. Kun itse tulen kotia,On kiva nähdä ne jäljet. Joten putsaan.Mutta hatutuksen kera!En tohdi naapuri sovun takia sanoa asia,ettei tule eri puraa miehen kanssa ja napuri sopu säilyy..Yksistän lapset eivät kuraa,kun sen osaa aikuiset.Joilla pitäisi joku tolkku olla. Vai tykätekö te kun saavutte kotiin kurat ulko ovenne edessä rapussa tai pieni lätäkkö,kun lumi sulanut siihen?( sori lukihäiröisen teksi,jos virheet anteksi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on joillakin vaikeaa.
Edelleen, mulla ei ole lapsia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset menee jonkun kaverinsa kotiin tai meille tulee kavereita, kyllä se siellä asuva lapsi/nuori näyttää mallia tai kertoo, miten heillä toimitaan. Meillä tuulikaapissa on vain minun pihakenkäni, eikä sinne muuta mahdu. Kaikkien muiden kengät tuodaan eteiseen.
Minun äitini tekee sitä, että kutsuu aina minut komentamaan. Mökillä en saa poistua minnekään, kun pitää olla kuuloetäisyydellä jos hän tarvitsee.
Ei paljon enää mökkeillä yhdessä. Bad cop, good cop -meno tympii.