Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilillä 13€, ideoita kahden päivän ruokiin?:)

Vierailija
07.11.2014 |

Jääkaapissa on: 3 tomaattia, 2 banaania, puoli litraa maitoa, 7 kananmunaa, juustoa, margariinia, pussi mandariineja ja täys purkki raejuustoa.

Kuivakaapissa on: puoli pussia täysjyväpastaa, vehnäjauhoa, korppujauhoa, kaurahiutaleita, mannasuurimoita ja hunajaa

Pakkasessa ei ole mitään.

Tarkoitus ei ole koota vain yhtä ateriaa, vaan kaikki mitä suuhuni laitan huomenna lauantaina ja sunnuntaina. Ja tosiaan vain yksin minulle. 

Ideoita kaipailen! :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranet ja roiskeläpät :)

Vierailija
2/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et miettynyt asiaa silloin kun tilillä oli 200e?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 roiskeläppää tolla saa, eli saat syödä aika monta!

Vierailija
4/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla saat kahdeksi viikoksi ja vielä jälkkäriäkin.

Vierailija
5/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:13"]Tuolla rahalla saat kahdeksi viikoksi ja vielä jälkkäriäkin.
[/quote]

Sen menun haluisin mäkin nähdä.

Vierailija
6/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee laatikoita. Esim. lihamakroonilaatikko tai kinkkukiusaus ja leivo sämpylöitä.

Vierailija
7/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, joskus köyhinä hetkinä tehnyt tonnikalaversion ja koko loota rakentuu vitosella. Yksi ihminen syö ainakin kaksi kertaa ellei kolmekin, joku syönee neljäkin, riippuu annoskoosta.

Vierailija
8/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis neuvotteko ostamaan valmispitsaa? Mä luulin että hän halusi reseptejä..?

Vierailija
9/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja juusto-tomaatti munakasta. Nam!

Vierailija
10/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:14"]Tee laatikoita. Esim. lihamakroonilaatikko tai kinkkukiusaus ja leivo sämpylöitä.
[/quote]
Tai kasviskiusaus, tai lasagne.

Vierailija
11/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:15"]Niin ja juusto-tomaatti munakasta. Nam!
[/quote]

Taidankin tehdä munakasta iltapalaksi. Harmi kun ei ole tomaattia.

Vierailija
12/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta leipä ja maitoa. Jauhelihaa.. tee makaronilaatikko, riittää taatusti yhdelle ihmiselle kahdeksi päiväksi. Leipää ja kaurapuuroa aamulla/illalla. Raejuuston kanssa osta esim. Kurkku ja paprika. Silppua-sekoita-syö. Rahaa jää vielä vaikka suklaalevyyn, jos hemmottelua kaipaat. :)

Vierailija
13/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu- ja iltapaloiksi kaura- ja mannapuuroa sekä raejuustoa. Lämpimiksi ruuiksi makaronilaatikkoa, tonnikalapastaa/kasvispastaa jne sekä jotakin perunaruokaa.

Vierailija
14/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto sika-nautajauhelihalla ja sämpylöitä leivot kylkeen. Syöt kolmekin päivää aika hyvin. 

Vierailija
15/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee nälkä tulee kun lukee tätä ketjua.

Vierailija
16/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyvä pasta ja bolognese

--> jauheliha 2,5e, tomaattipyre 55senttiä, sit siihen pilkot noi sun omat tomaatit mukaan, mausteita ja lihaliemikuutio jos on.

Uunipuuro
--> maito 1e puuroriisi 1.3e

Kana ja kasvikset

--> broiskun koipireisiä 2e, riisipaketti 1.5e, pakastevihannekset n.2e ja ruokakerma 60senttiä

Vierailija
17/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkki hernekeittoa! On mun mielestä hyvää :) ja pinaattikeitto on halpa tehdä itse.

Vierailija
18/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 eurolla saa syötyä pitkään. Hyvähän tilanne sulla on. Aamupala ja välipala-ainekset sulla onkin. Puuroa, banaania yms.

Osta paketti tomaattimurskaa ja tee pastaa. Syö kahdessa osassa.

Lopuilla rahoilla tee jotain kivaa.

Vierailija
19/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla saa vaikka mitä. Itse ostaisin tortillatarvikkeita, koska variaatiomahdollisuuksia on loputtomasti ja siksi niitä viitsii vedellä useammallakin aterialla päivässä. :) Eli tuoreita vihanneksia lisää, tortillalettuja (tai sitten voi leipoa itse vehnäjauhoista), tomaateista salsaa, täytteeksi joku papu-tomaattimurskajuttu jne. Ei itseasiassa menisi edes montaa euroa. 

Vierailija
20/33 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalat joka päivä: kaurapuuroa ja hedelmä + raejuustoa

Lounaat: juustomunakas + tomaattia/ makaronilaatikkoa + tomaattia tai porkkanaa

Välipalat: hedelmä

Päivälliset: kuten lounas

Iltapalaksi mannapuuroa

Oikeastaanhan sinun tarvitsee ostaa vain paketti jauhelihaa makaronilaatikkoon + maitoa, jos et halua tehdä laatikkoa lihaliemeen, jolloin ostat lihaliemikuutioita. Jos ei noilla eväillä nälkä lähde, niin osta paketti näkkäriä/leipää lisäksi, tai pussi sämpyläjauhoja ja leivo itse sämpylöitä. Lisäksi voit ostaa pussin porkkanoita ja rouskutella niitä lisukkeena tai tee vaikka porkkanaraastetta makaronilaatikon lisukkeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan