En harrasta minkäänlaista liikuntaa. Mistä jään paitsi?
Kysymys otsikossa. Kertokaahan liikkujat ja kuntoilijat että mistä meikäläinen jää paitsi kun en harrasta liikuntaa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vanhempana voi tulla sairauksia liikkumattomuuden seurauksena. Ei tosin liikuntaa tarvitse mielestäni erikseen harrastaa, se jo riittää jos tavalisessa arjessa liikkuu.
Liikunta antaa myös ainakin minulle fyysisesti ja psyykkisesti hyvän olon.
Mitä liikuntaa harrastat? Taidat olla pahasti masentunut.
Se on ihan normaalia, että liikunta vaikuttaa positiivisesti niin mieleen kuin kehoon.
Ei sen vuoksi tarvitse olla masentunut, toki myös masentuneelle liikkuminen tekee hyvää.
Jäät paitsi endorfiineistä jotka jyllää treenin jälkeen 🥰
Liikkumattomuus on pahaksi aivoille. Mä oon varoittava esimerkki siitä. Vaikka mulla on matala verenpaine, hyvä kolesteroli, sokeriarvot ok eikä ole ylipainoa ja tuoliltakin pääsen vielä ylös, niin on tullut semmoista hoksaamattomuutta ja ajatuksen hitautta, mitä ei mun iässä kaikilla vielä ole. Tämä riski olisi hyvä tiedostaa, kun usein kerrotaan vain verenpaineesta, kolesterolista ja sokerista.
Vierailija kirjoitti:
Elämästä.[/quote
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No googlaa vaikka "liikkumattomuuden haitat" ja mieti, että liikunnalla pystyt ehkäisemään niitä.
En ole laihaläski enkä mitenkään ylipainoinen vaan alipainoinen joten ainakaan ei tarvitse laihtua. En vain tykkää liikkua yksin eikä ole kaveria jonka kanssa liikkua.
Minullakaan ei ole kaveria jonka kanssa liikkua. Käyn silti yksin kävelemässä ja kuntosalilla. Ainakin kuntosalille on helppo mennä yksin, sinne tulee usein muutkin yksin. Eikä kukaan kyttää tai häiritse, kaikki keskittyy vain omaan treenaamiseen.
Ainakin sillä salilla missä minä käyn.
En tykkää kuntosaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No googlaa vaikka "liikkumattomuuden haitat" ja mieti, että liikunnalla pystyt ehkäisemään niitä.
En ole laihaläski enkä mitenkään ylipainoinen vaan alipainoinen joten ainakaan ei tarvitse laihtua. En vain tykkää liikkua yksin eikä ole kaveria jonka kanssa liikkua.
Minullakaan ei ole kaveria jonka kanssa liikkua. Käyn silti yksin kävelemässä ja kuntosalilla. Ainakin kuntosalille on helppo mennä yksin, sinne tulee usein muutkin yksin. Eikä kukaan kyttää tai häiritse, kaikki keskittyy vain omaan treenaamiseen.
Etkö keksi mitään järkevää liikuntamuotoa kuin sali? Kävely on jees.
Mulla toinen vanhempi oli sellainen, ettei huvittanut liikkua. Aina autolla lyhytkin matka.
Nyt yli 70 vuotiaana yksi pitkä sairaalahoito tulehduksen vuoksi vei kävelykyvyn. Lihakset siis niin surkastuivat kuukauden-parin makoilusta. Kävelykyky oli tosi huono ennen tätäkin.
Ei ole mukava, kun tarvitsee apua vessassa käyntiinkin.
Mutta siis jos olisi edes vähän kävellyt lenkkiä nuorempana, niin tuskin lihakset olisi niin äkkiä sulaneet.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vanhempana voi tulla sairauksia liikkumattomuuden seurauksena. Ei tosin liikuntaa tarvitse mielestäni erikseen harrastaa, se jo riittää jos tavalisessa arjessa liikkuu.
Liikunta antaa myös ainakin minulle fyysisesti ja psyykkisesti hyvän olon.
Arkiliikunta ei oikein ylläpidä lihaksia, eikä siinä hikoile tai hengästy kunnolla.
Aloitus avasi silmäni. Eikö tavallinen arkikävely riitä vaan pitäisi olla aina hikiliikuntaa?
Jäät paitsi hyvästä ja energisestä olosta.
Ai että! Oon liikkunut aina. Ikää nyt 41. Viimeiset 10 v mulla on ollu jäsenyys kuntosalille ja siellä aktiviisesti käyn. Tanssitunnit on parasta antia mitä on! Ihanaa liikkua tanssin tahtiin ja tanssistakin saa raskasta!! Tanssi esim. opettaa kropan hallintaa jolloin et näytä norsulle ku vedät korkkarit jalkaan vaan osaat liikkua niidenkin kanssa sulavasti. Ja se olo! Joka ikinen kerta on liikunnan jälkeen parempi olo mitä oli sinne menessä.. niin henkisesti kuin fyysisestikin! Kävely on myös ihanaa! Äänikirja korville ja ihanaan syysilmaan mars!
Siitä kun akillekseen pistää vähän ja joudut tekemään vain 10 km juoksulenkin.
Jäät paitsi liikunnan ilosta!
Valitse liikuntamuoto josta sinä pidät aidosti. Itse ulkoilukin jo piristää ja parantaa mieltä sekä koko mielialaa.