Mitä parannusta toivotte eniten Suomelta lähivuosina?
Jonkin ison linjan muutos? Jonkun palvelun tai etuuden lisääminen? Poistaminen?
Turvallisuuden lisääminen? Koulutukseen panostaminen? Miten? Ympäristötekoja? Jonkun ammattiryhmän vahvistaminen? Ei ole kuin muutama itsellä mielessä, haluisin tietää lisää.
Kommentit (73)
Suomen pitäisi arvostaa ja olla ylpeitä yhteiskuntansa arvoista, turvallisuustilanteesta, kulttuurista ja opetuksen onnistumisen tasosta. Päätökset pitäiai tehdä niin, että nämä turvataan
Vanhusten hoidon kuntoon laittamista.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, Suomi on minun kannaltani täydellinen maa. Ei tarvitse käydä töissä ja silti saa rahaa joka kuukausi kun vaan pyytää.
Olet kuningas.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, Suomi on minun kannaltani täydellinen maa. Ei tarvitse käydä töissä ja silti saa rahaa joka kuukausi kun vaan pyytää.
Jos sinulla on ongelmia työkyvyssä, olet mielestäni oikeutettu tuohon. Vanhempasi ovat maksaneet veroja hyvinvointiyhteiskunnan rakentamiseksi. Ehkä sinäkin.
Ei ole kuitenkaan mahdollista elättää kaikkia tuplla tavalla, eikä ainakaan koko maailmaa. Suomi suomalaisille.
Kelakustannettu laatuaika kilteille ja mukaville miehille, joilla ei ole muuten mahdollisuutta saada naisen lämpöä. On se nyt kuitenkin ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Olen jo 60-vuotias ja sopeutunut aina ihan kaikkeen, mitä kulloinenkin hallitus on keksinyt.
Kun omaat jo kokemusta, niin onko mielestäsi hyvinvointiyhteiskuntamme säilynyt samana vai onko taso laskenut? Entä miten näet tulevaisuuden?
Sivusta: Olen myös vanhempi ihminen ja hyvinvointiyhteiskunta on kehittynyt minun nuoruusvuosien ja aikuisvuosien aikana. Parempaan on menty koko ajan.
Kun itse opiskelin, ei ollut valtion takaamia opintolainoja, ei muitakaan tukia näin suuria määriä kuin tällä hetkellä oli. Ihmisiä 8 miehiä) lähetettiin hätäapu töihin eri puolille Suomea.
Kekkonen löi nyrkkiä pöytään, että jotain hommaa on järjestettevä ja niinpä sitä järjestettiin.
Nyt voi työttömänä istuskella kotona kaikessa rauhassa, kukaan kummemin patistele minnekään.
Ymmärrän että tämän ajan ihmiset eivät itse oivalla, miten hyvää aikaa saavat kuitenkin elää, koska he eivät ole mitään huonompia aikoja milloinkaan kokeneet.
Itse toivon tulevilta vuosilta sitä, että saisin asua kotonani mahdollisimman pitkään ja tarvittaessa sitten sitä hoitoapua kotiin.
Toivon siis että kotihoitoa edelleen kehitetään ja alalle saadaan ammatttitaitoisia ihmisiä töihin.
Vanhuksille pitää taata hyvä hoito. Palvelu pitää saada suomeksi ja vuoroissa pitää olla tarpeeksi hoitajia.
Asuntorakentamisen roima lisääminen - kunnon perheasuntoja sinne, missä on työpaikkojakin!
Saataisiin nuo tolkuttomat hinnat jotenkin kuriin.
Tuskin tapahtuu - monopoli rahastaa aina luomalla niukkuutta, myös kaavoitusmonopoli.
Lapsiperheille tukea.
Ja Helsinkilisä takaisin! Vihreät äänestivät sitä vastaan. Mokomatkin takinkääntäjät. 😡
Voitaisiinko laittaa ympäristönsuojelubudjetti nollaan? Vastuutetaan yritykset vastaamaan sitä itse - ilman tukia.
Ei rakenneta suomeen mitään säännösviidakkoa asian tiimoilta, vaan panostetaan asiantuntijan avulla kansainvälisen tason toimintaan, jonka tavoitteena väestönmäärän kasvun hillitseminen ja suurimpien tehtaiden muuttaminen ympäriatöystävällisemmiksi.
Jotenkin pitäisi saada asuntosijoittajien aiheuttama vuokratason nousu kuriin. Mutta miten?
Onko enää toivoa tässä sensuurissa?
Muuttuuko mikään, kun hallitus vaihtuu?
Onko järkeä vaihtaa hallitusta niin usein - eikö siinä kulu iso kasa rahaa, kun lopetetaan juuri käynnistetyt ja käyntiin lähtenet projektit ja sitten aloitetaankin taas jotain ihan uutta.
Perustulo! Nykyään osa-aikatyöt lisääntyvät ja perustulo mahdollistaisi niiden tekemisen paremmin.
Muutoinkin parempi, nykyinen tukiviidakko on aivan karmea.
Ohisalon ja kumppaneiden luulisi pian heräävän siihen, että yksi suuri teko ilmaston hyväksi olisi väestömäärän kasvun pysäyttäminen. Tämä on ainoa asia, mihin Suomen pitäisi kehitysmaiden osalta rahaa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisten lakkauttaminen
Hahahaha, ei tule tapahtumaan. 💪🏻🇫🇮 Sentään yksi puolue joka puolustaa oman kansan oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin pitäisi saada asuntosijoittajien aiheuttama vuokratason nousu kuriin. Mutta miten?
Miten asuntosijoittajat nostavat vuokratasoa? Varmaan haluaisivat, mutta onko heillä jokin keino käytössään? Tietysti voisivat vähentää asuntojen vuokraamista ja lopettaa sijoittamisen, jotta supistuva tarjonta nostaisi hintoja, mutta pystyttäisiinkö tuollainen kartelli sopimaan, ja pitäisikö se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten asuntosijoittajat nostavat vuokratasoa? Varmaan haluaisivat, mutta onko heillä jokin keino käytössään? Tietysti voisivat vähentää asuntojen vuokraamista ja lopettaa sijoittamisen, jotta supistuva tarjonta nostaisi hintoja, mutta pystyttäisiinkö tuollainen kartelli sopimaan, ja pitäisikö se?
Olen ajatellut, että jos asumistukea saisi vähemmän, vuokralaiset eivät ottaisi niitä ylihintaisia asuntoja ja heidän olisi pakko laskea vuokria. Nämä asunnot olisivat sitten tietysti halvempia myös työssäkäyville.
Mutta muutosta ei voida tehdä niin, että lasketaan ensin asumistukea ja ihmiset kärsivät.
Joku toinen keino täytyy olla. Joku maksimivuokra per neliö?