Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitsut haluaa lääkikseen?

Vierailija
07.11.2014 |

Eikö hoitotieteiden maisteri ole melkein sama asia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo yleistys. Jos hoitaja halua lääkikseen, niin hän on tehnyt varmasti väärän uravalinnan ja haluaa korjata sen. Hoitotieteiden maisteri ei valmistu lääketieteellisestä tiedekunnasta, eli aivan eri asia.

Vierailija
2/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivarrellaan nyt vähän. Itseasiassa esim Turussa hoitotieteen laitos on lääketieteellisessä tiedekunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:34"]Kuinka isolla otannalla päättelet, että hoitsut haluaa lääkikseen? Mä taas tiedän pari lääkäriopiskelijaa, jotka haki sairaanhoitajaksi vaan eipä päässeet pääsykokeesta läpi... [/quote] teoreettinen mahdottomuus. lääkikseen sisään pääseminen on niin paljon vaikeampaa ja vaatii sen verran älyä, että sairaanhoitajakoulutukseen pääsee varmasti. taitaa täällä olla joku kateellinen sairaanhoitaja joka ITSE ei päässyt lääkikseen ja sen vuoksi yrittää kohottaa itsetuntoaan valheilla.

[/quote]

Jaha... Teoriasi ontuu, sillä oon hakenut kolmena vuonna sairaanhoitajaksi pääsemättä sisään, mutta Turun lääkikseen pääsinkin sitten toisella kerralla sisään :)

Vierailija
4/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, mä olen itse asiassa valmistunut Turun lääkiksestä Ttm:ksi ;)

Ja ei, tosiaankaan ei kaikki hoitajat halua lääkikseen. Jos olisin halunnut, olisin hakenut. Mä haluan hoitaa, auttaa, ymmärtää, johtaa, opettaa- toimia potilaan parhaaksi mutta hoitajan näkökulmasta.

Vierailija
5/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isolla otannalla päättelet, että hoitsut haluaa lääkikseen? Mä taas tiedän pari lääkäriopiskelijaa, jotka haki sairaanhoitajaksi vaan eipä päässeet pääsykokeesta läpi...

Vierailija
6/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hoitotieteiden maisteri ole sama kuin lääkäri, ei niillä ole oikeuksia toimia lääkärinä. Ja lääkäreillä on hyvä palkka ja varmasti löytyy töitä,joten jos vaan yhtään kiinnostaa ja jaksaa opiskella, niin en yhtään ihmette sitä, että tahtovat nimenomaan lääkäriksi eikä hoitotieteen maisteriksi.

Itse en alalla ole enkä tiedä tarkemmin, minne hoitotieteen maisterit pääosin suuntaavat, mutta tuttu sellainen on ainakin opettajana terveydenalan oppilaitoksessa. Ehkä heitä on myös tutkijoina ja monissa muissakin ammateissa, jotka lliittyvät terveydenhoitoon ja joissa vaaditaan korkeakoulututkintoa. Mutta eivät he lääkäreitä ole

Vierailija
7/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluavat. Koska osaisivat ihan hyvin tehdä joitakin lääkärin hommia.

Vierailija
8/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:34"]

Kuinka isolla otannalla päättelet, että hoitsut haluaa lääkikseen? Mä taas tiedän pari lääkäriopiskelijaa, jotka haki sairaanhoitajaksi vaan eipä päässeet pääsykokeesta läpi...

[/quote]Niinhän sen pitäisi mennäkin, että pääsykokeessa seulottaisiin oikeasti motivoituneet opiskelijat. Ei ole järkeä, että lääkikseen pyrkivät tulevat vuodeksi viemään opiskelupaikan joltakin, joka todella haluaa hoitajaksi.

Vierailija
9/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:34"]

[/quote]Niinhän sen pitäisi mennäkin, että pääsykokeessa seulottaisiin oikeasti motivoituneet opiskelijat. Ei ole järkeä, että lääkikseen pyrkivät tulevat vuodeksi viemään opiskelupaikan joltakin, joka todella haluaa hoitajaksi.
[/quote]

mielestäni on aivan reilua, että paikka lääkikseen viedään sellaiselta, joka haluaa hoitajaksi eikä lääkäriksi.

Vierailija
10/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:34"]Kuinka isolla otannalla päättelet, että hoitsut haluaa lääkikseen? Mä taas tiedän pari lääkäriopiskelijaa, jotka haki sairaanhoitajaksi vaan eipä päässeet pääsykokeesta läpi...
[/quote]

teoreettinen mahdottomuus. lääkikseen sisään pääseminen on niin paljon vaikeampaa ja vaatii sen verran älyä, että sairaanhoitajakoulutukseen pääsee varmasti. taitaa täällä olla joku kateellinen sairaanhoitaja joka ITSE ei päässyt lääkikseen ja sen vuoksi yrittää kohottaa itsetuntoaan valheilla.

Vierailija
11/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystieteiden maisteri on lukenut pääaineenaan hoitotiedettä, ei lääketiedettä. Terveystieteiden maisterit voivat toimia erilaisissa asiantuntijatehtävissä,esimiestehtävissä, tutkijoina ja opettajina.

Vierailija
12/12 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajakoulutukseen on psykologiset soveltuvuustestit joita lääkikseen ei ole. Miksei sh voisi kiinnostua lääketieteestä niin paljon,että haluaisi lääkikseen.Kyseessä on kaksi täysin eri ammattia, joista toinen tietysti paljon paremmin palkattu. Hoitotieteen maisterit hakeutuvat hallintoon,opettajiksi tai tutkijoiksija heillä ei ole sen enempää lääketieteellistä koulutusta kuin ssiraanhoitajillakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi