AV:n omalääkäreitä paikalla? Mikä mulla on ihossa..? (kuva)
Kyse on siis käsivarresta. Alue alkoi kutiamaan muutama päivä sitten, jolloin en kiinnittänyt asiaan sen suurempaa huomiota kun kärsin muutenkin atooppisesta ihosta. Toissapäivänä alue alkoi kipeytyä ja nyt tuo "rinkula" on kasvanut muutaman sentin päivävauhdilla. Alue on hieman arka ja kuumottava.
Näyttää omaan silmääni ihan punkin puremalta, mutta en keksi missä välissä/missä se olisi voinut tapahtua. Voisiko olla mitään muuta selitystä..? Huomenna pitää varmaan varata aika lääkärille jos ei lähde paranemaan.
Kommentit (23)
Ihon seluuliittitulehdus ts. bakteeritulehdus. Tarvitset ab-kuurin.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:20"]
Ihon seluuliittitulehdus ts. bakteeritulehdus. Tarvitset ab-kuurin.
[/quote]
Voi olla muukin bakteeritulehdus, lääkäriin kannattaa mennä viimeistään ja viivyttelemättä jos alkaa nousta kuumetta.
Tulehtunut karvatuppi, ab-kuurin tarvii.
Aasialainen hyppykuppa tai kyrmyniskanakertajan purema.
Se on hyönteisen purema. Kokeile auttaako antihistamiini.
T. valelääkäri
Mulla noita tuli aina kun leikkasin ruohoa, ja veilä pahempina, turvonneina, kuumottavina. Joku ötökkä puri. Ja paskat millään lääkärillä ei tarvii noin pienen ja vaalean paikallisen pikku tulehduksen takia juosta. Jos pahenee eikä mene ohi niin sitten kyllä. Oikeasti mammat, ab-kuuri yhden ihokarvan tupen tulehdukseen?
Antihistamiinia kokeilin eilen ja toissapäivänä, ei auttanut huomatakseni yhtään. Ap
Laita google kuvahakuun:
punkin purema borrelioosi
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:33"]
Antihistamiinia kokeilin eilen ja toissapäivänä, ei auttanut huomatakseni yhtään. Ap
[/quote]
No kortisonia sitten saatana. Sitä saa kyypakkauksen muodossa käsikauppalääkkeenä.
kortisonigeeliä , semmoinen sininen tuubi.
Voisi olla streptokokin tekoisia tuo jälki. Käy lääkärissä, antavat ab-kuurin ja tarvittaessa avaavat paiseen.
Kiitos vastauksista! Täytynee siis suosiolla vaan varata se lääkäriaika, eikai se tässä googlettamalla parane. Unohdin aloituksessa mainita, että olen siis kokeillut nyt näiden kahden pv:n ajan puhdistaa näppylää septidinillä ja käyttänyt bacibact-voidetta. Kortisonia en ole kokeillut, täytyy vielä kokeilla sitä :) Ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:27"]Tulehtunut karvatuppi, ab-kuurin tarvii.
[/quote]
munkin arvaus! Ootko vahaillu/sheivannu ihoa ? Ja ootko raapinu sitä vai miks on toi alue vaaleanpunainen? Mulla oli pari vk sitten varmaan kymmenen tommosta kun vahasin käsikarvat. Puristin se mömmön ulos ja desinfoin. Parantui mulla itsestään. Älä laita kortisonia.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:27"]Tulehtunut karvatuppi, ab-kuurin tarvii.
[/quote]
munkin arvaus! Ootko vahaillu/sheivannu ihoa ? Ja ootko raapinu sitä vai miks on toi alue vaaleanpunainen? Mulla oli pari vk sitten varmaan kymmenen tommosta kun vahasin käsikarvat. Puristin se mömmön ulos ja desinfoin. Parantui mulla itsestään. Älä laita kortisonia.
[/quote]
Näyttää minunkin mielestäni tulehtuneelta karvatupilta. Itselläni oli nimittäin just tuommoinen, se "kehä" siinä ympärillä oli kuuma ja hieman kosketusarka. Putsailin sitä silloin tällöin ja lähti aika nopeasti pois.
En ole sheivannut tuota kohtaa varmaan koskaan ja muutenkin itselläni siinä karvan kasvu lähes olematonta :D Kyseessä siis käsivarren kohta kyynärpäästä kymmenisen senttiä alaspäin. Voi kai se karvatuppi silti tulehtua, en tiedä.. Ap
Lääkäriin.