Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

167kg nainen haluaa alle sadan

Vierailija
07.11.2014 |

Haluan laihtua. Painan nyt 167 kg. Onko ruoka vinkkejä? En ole erityisen innokas liikunnan suhteen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/36 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kellot ei soineet jo vaikkapa sadan kilon kohdalla? Hurjaan kokoon oot ittes päöstäny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/36 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka

Vierailija
5/36 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laihtua, niin sitten löytyy keinot.

Jos taas painonpudotus on pelkkä toive, eikä haluta oikeastaan luopua mistään tai muuttaa mitään, niin laihtuminen ei tapahdu.

Vierailija
6/36 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:31"]

Sinä 125 kiloa ja tippuu.. Tiedätkö, olisin voinut vannoa ennenkö viestissä 21 kerroit mitä SYÖT koska kyllä tuokin on melkoista paskaa. On ihan eri juttu syödä terveellisesti kiinalaista, ne miljoonat hoikat kiinalaiset ei syö tätä "made in Finland"-kiinalaista ja ne kiinalaiset jotka syö noin -on niitä lihavia kiinalaisia!

Saat ruokavaliostasi ihan järkyttävän määrän suolaa. Se ihan alkuun.

Sitten tiedä nyt mitä niissä ravintoloissa joissa syöt, läträtään rasvan määrän kanssa. Uuuuu kun on hyvää. Mitä jos menisit ja paistaisit itsellesi kalan?

Tee itse ruokasi, älä käytä valmiskastikkeita. LUE vähintään paljonko niissä on esim. suolaa.

Ajattele mitä sinä teet itsellesi. Ei ollakseen läski tarvitse syödä sipsejä, suolaa voi saada enempi ruuassa jota syö.

Suosittelen että rytmitätte syömistänne, lisäätte heviä, näläntunteen kokeminen = HYVÄ!

Liikunnaksi perseen nostaminen penkistä on jo paljon. Oletteko koskaan miettineet miten epäaktiivisia olette? Tiedän tämän itsestäni: olen minäkin joskus lihonut ja tehnyt muutoksen. Mietin mikä arjessani on väärin, otin omaa aikaa itselleni ja sallin itsehemmottelun: muuten kuin syömällä. Kannattaa pohtia miten itselleen saa omaa aikaa ja miten saada hemmoteltua itseään kun on kiire, kun harmittaa tai vaikka juhlistaa perjantaita. Siihen joku muutos, eikä siihen välttämättä tarvita kuntosalia vaan se että ajattelee että nyt mennäänkin koko perhe nauttimaan uimahalliin tai rinteeseen ja sitten iltapalaksi etukäteen mietit jotain järkevää. Sitten nukkumaan. Aamulla uusi päivä ja uudet kujeet: MITEN KÄYTTÄÄ AJAN? ISTUMALLA?? Onko sinun tapa viettää illat/vapaat/lomat millainen? Väitän että jos vaan alkaa tekemään jotain, ei mussuta (mitä sitten syökään) ja kun riittää tekemistä, ei mutustele ruokien välilläkään.

Aktiivisuutta voi sitten lisätä mutta nyt on helppo lisätä vaan sitä että olisi pois penkiltä. Koita muuttaa valintojasi näin miten vietät aikaa -sanon tämän siis ihan jokaiselle suunnattuna. Minä tein näin, koskaan en ole liikunnasta välittänyt ja siihen on pitänyt kasvaa sisään. On niin helppoa sanoa että mene 3 kertaa viikossa harrastamaan liikuntaa mutta se kyllä jää jos 1) ulkona on pimeää/sataa/tuulee 2) mies sanoo että jäädään katsomaan leffa 3) on vähän väsy/vilu/ei nappaa 4) lapset sairastaa/mies sairastaa 5) on ylitöitä/töissä oli kiire.. Näitä riittää -ja sohva kutsuu mukavasti, silloin pitää olla se asenne että jääkö sohvalle vai nouseeko siitä ja tekee jotain.

Sitten kun alkaa olla aktiivinen, tuntee muutoksen niin voisi mennä kävelylle, ottaa ehkä muutaman juoksuaskeleen? Tai mennä pulkkamäkeen: vedä lapsia pulkassa ja siellä pyllistelet itsekin tunnin niin johan on kiva treeni!

Koita ajatella että hommaat jonkun välipalkinnon itsellesi kun olet ollut aktiivinen vaikka jouluun saakka.

Sitten katsot eteenpäin ja peilaat kroppaa vanhaan, näe muutoksia ja mene ottamaan vaikka kampaus tai käy hieronnassa/kuorinnassa tms.

Seuraavaksi onkin pian keväthanget ja aurinko paistaa, mahdutko ulkovaatteisiisi vai olisiko hyvä aika mennä ostamaan uudet?

Keväällä voi puhua perheen kanssa kesän suunnitelmista: jos laihdut/mahtuisit johonkin vanhaan mekkoosi niin menisittekö kesällä sen kunniaksi vaikka lappiin patikoimaan tai Puuhamaahan? Tässäkin voi inspiroida se että sielläkin mikä olisi palkintona voi kokea liikunnan mukavana tekemisenä.

Minusta ehdottomasti paras tapa laihtua on koittaa liikuttaa itseään, osallistua ja olla aktiivinen. Kyllä siinä läskit tippuu. Jossain vaiheessa voi olla hyvä harrastaa 3 kertaa viikossa liikuntaa salilla tms mutta et sinä joka olet reippaasti ylipainoinen sitä välttämättä sitten orjallisesti noudata ja laihdut vähemmälläkin.

[/quote]

En nyt ehdi lukea sun passiivisaggressiivista vuodatusta, mutta kyse oli siis aikaisemmista elintavoistani (niistä, joilla olin saanut kerättyä 125 kilon lähtöpainoni), joista kerroin, koska joku (sinä?) ihmetteli lihavien ihmisten herkkujen syömisen määrää. Mielestäni siis kaikki hyvin tehty ruoka on herkkua, vaikka sitten se ehdottamasi kala.

En alennu vääntämään kättä kanssasi itse valmistamieni etnisten ruokien tasosta. Sinulla ei ehkä ole laajaa repertuaaria keittiössä, mutta me emme kaikki ole kaltaisiasi.

Varmasti laitoit paljon hyviä vinkkejä, joista on varmaan monille elintapojensa kanssa hukassa oleville paljon hyötyä. En tiedä, olitko osoittanut ne minulle henkilökohtaisesti vai ap:lle, mutta varmasti moni saa niistä hyviä vinkkejä omaan painonpudotukseensa.

Terv. Matkalla alas
[/quote]

Olen kokki. Ja ruoka jota syöt muiden valmistamana voi olla erittäin suolaista.

Oleellista on että syö riittävästi. Kun energiamäärä putoaa, ymmärtää että normaalia ruokaa voi syödä paljon.

Kun taas opettelee olemaan aktiivinen niin sekin tehostaa kroppaa mutta tämä sellaisenaan on jo niin suuri muutos ettei siihen päälle tarvitse kuntosaleja. Jos sinulla on lapsi niin menkää pulkkamäkeen, uimaan, pelaamaan sulkkista, tennistä, Keilaranta -äläkä istu!

Olen itse ex-sohvaperuna ja sieltä muutos jo laihduttaa. Elämäntapasi on se joka lihottaa ja se myös laihduttaa. Jos otat kuurin, se joskus myös loppuu. Muuta siis arkea! Tämä on mun "passiivisaggressiivinen" vastaus mutta minun entiseen painoon menee kaksi nykyistä minää.

Pointti on että ravintosi on huonoa, se jonka luettelit. Sinä itse kirjoitit mitä syöt. Huomaa että nyt puolustat sitä! :( Jos syöt kiinalaista niin syöt kiinalaista. Mitä sitten? Se on valintasi. Älä ihmettele kun olet lähempänä 200 kiloa.

Nouse penkiltä. Jo 6 h päivässä istuminen on huonoksi. Mieti miten parantaa omaa arkea.

Vierailija
7/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:08"]

Mulla on ongelmana itsekurin puute. Vaikka aina päätän että pysyn ruokavaliossa niin aina sorrun kuin huomaamatta syömään jotain ylimääräistä koska hirveä kiire, nälkä, väsymys, paska päivä jne. Nyt otin pt:n jolle voin aina laittaa viestiä jos vaikka kaupassa meinaan suklaapatukan edessä sortua ja tsemppaa jättämään sen kauppaan. Minulla ei niinkään ole ongelma annoskoot vaan kaikki sokeriherkut. Ilman niitä varmaan laihtuisin helposti. Toi mun pt käy meillä kotona ja on tehnyt mulle sellasen kotona tehtävän ohjelman, koska en pienten lasten kanssa paljon pääse kodin ulkopuolelle liikkumaan. Toivottavasti saan tuloksia, mulla "vaan" 110kg paino, mutta koska olen aika lyhyt on tuo kuitenkin aika paljon. Mullakin aika normaali ruoka, mutta kalorit syötän kalorilaskuriin ja seuraan niitä.

[/quote]

On niin helppo uskotella itselleen, ettei ole itsekuria ja että se estää laihtumisen tai että se aiheuttaa lihomista. Oma, virheellinen toimintasi aiheuttaa ne tilanteet, joissa se ruokavalio muuttuu haitalliseksi. 

Miten voisit toimia fiksummin? Millä sinä ratkaisisit sun sudenkuopat?

Ruokalista, jossa on ainoastaan nopeita ruokia, joiden ainekset olet jo hommannut kaappeihin? Useammat, terveelliset eväät kun lähtee kotoa? Joku kiva harrastus, ettei joka päivä olis paska päivä jne.

Samalla selittelyn vaivalla, mitä lihavuutesi syihin ja muuhun käytät, selittäisit itsesi liikuntaa harrastamattomasta liikunnalliseksi, kiireisestä ajanhallinnan mestariksi, paskasta päivästä hyvän päivän... Haluatko vain kertoa sellaista tarinaa, että et muka voi millekään mitään?

Vierailija
8/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava

Vierailija
9/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:31"]

Sinä 125 kiloa ja tippuu.. Tiedätkö, olisin voinut vannoa ennenkö viestissä 21 kerroit mitä SYÖT koska kyllä tuokin on melkoista paskaa. On ihan eri juttu syödä terveellisesti kiinalaista, ne miljoonat hoikat kiinalaiset ei syö tätä "made in Finland"-kiinalaista ja ne kiinalaiset jotka syö noin -on niitä lihavia kiinalaisia!

Saat ruokavaliostasi ihan järkyttävän määrän suolaa. Se ihan alkuun.

Sitten tiedä nyt mitä niissä ravintoloissa joissa syöt, läträtään rasvan määrän kanssa. Uuuuu kun on hyvää. Mitä jos menisit ja paistaisit itsellesi kalan?

Tee itse ruokasi, älä käytä valmiskastikkeita. LUE vähintään paljonko niissä on esim. suolaa.

Ajattele mitä sinä teet itsellesi. Ei ollakseen läski tarvitse syödä sipsejä, suolaa voi saada enempi ruuassa jota syö.

Suosittelen että rytmitätte syömistänne, lisäätte heviä, näläntunteen kokeminen = HYVÄ!

Liikunnaksi perseen nostaminen penkistä on jo paljon. Oletteko koskaan miettineet miten epäaktiivisia olette? Tiedän tämän itsestäni: olen minäkin joskus lihonut ja tehnyt muutoksen. Mietin mikä arjessani on väärin, otin omaa aikaa itselleni ja sallin itsehemmottelun: muuten kuin syömällä. Kannattaa pohtia miten itselleen saa omaa aikaa ja miten saada hemmoteltua itseään kun on kiire, kun harmittaa tai vaikka juhlistaa perjantaita. Siihen joku muutos, eikä siihen välttämättä tarvita kuntosalia vaan se että ajattelee että nyt mennäänkin koko perhe nauttimaan uimahalliin tai rinteeseen ja sitten iltapalaksi etukäteen mietit jotain järkevää. Sitten nukkumaan. Aamulla uusi päivä ja uudet kujeet: MITEN KÄYTTÄÄ AJAN? ISTUMALLA?? Onko sinun tapa viettää illat/vapaat/lomat millainen? Väitän että jos vaan alkaa tekemään jotain, ei mussuta (mitä sitten syökään) ja kun riittää tekemistä, ei mutustele ruokien välilläkään.

Aktiivisuutta voi sitten lisätä mutta nyt on helppo lisätä vaan sitä että olisi pois penkiltä. Koita muuttaa valintojasi näin miten vietät aikaa -sanon tämän siis ihan jokaiselle suunnattuna. Minä tein näin, koskaan en ole liikunnasta välittänyt ja siihen on pitänyt kasvaa sisään. On niin helppoa sanoa että mene 3 kertaa viikossa harrastamaan liikuntaa mutta se kyllä jää jos 1) ulkona on pimeää/sataa/tuulee 2) mies sanoo että jäädään katsomaan leffa 3) on vähän väsy/vilu/ei nappaa 4) lapset sairastaa/mies sairastaa 5) on ylitöitä/töissä oli kiire.. Näitä riittää -ja sohva kutsuu mukavasti, silloin pitää olla se asenne että jääkö sohvalle vai nouseeko siitä ja tekee jotain.

Sitten kun alkaa olla aktiivinen, tuntee muutoksen niin voisi mennä kävelylle, ottaa ehkä muutaman juoksuaskeleen? Tai mennä pulkkamäkeen: vedä lapsia pulkassa ja siellä pyllistelet itsekin tunnin niin johan on kiva treeni!

Koita ajatella että hommaat jonkun välipalkinnon itsellesi kun olet ollut aktiivinen vaikka jouluun saakka.

Sitten katsot eteenpäin ja peilaat kroppaa vanhaan, näe muutoksia ja mene ottamaan vaikka kampaus tai käy hieronnassa/kuorinnassa tms.

Seuraavaksi onkin pian keväthanget ja aurinko paistaa, mahdutko ulkovaatteisiisi vai olisiko hyvä aika mennä ostamaan uudet?

Keväällä voi puhua perheen kanssa kesän suunnitelmista: jos laihdut/mahtuisit johonkin vanhaan mekkoosi niin menisittekö kesällä sen kunniaksi vaikka lappiin patikoimaan tai Puuhamaahan? Tässäkin voi inspiroida se että sielläkin mikä olisi palkintona voi kokea liikunnan mukavana tekemisenä.

Minusta ehdottomasti paras tapa laihtua on koittaa liikuttaa itseään, osallistua ja olla aktiivinen. Kyllä siinä läskit tippuu. Jossain vaiheessa voi olla hyvä harrastaa 3 kertaa viikossa liikuntaa salilla tms mutta et sinä joka olet reippaasti ylipainoinen sitä välttämättä sitten orjallisesti noudata ja laihdut vähemmälläkin.

[/quote]

En nyt ehdi lukea sun passiivisaggressiivista vuodatusta, mutta kyse oli siis aikaisemmista elintavoistani (niistä, joilla olin saanut kerättyä 125 kilon lähtöpainoni), joista kerroin, koska joku (sinä?) ihmetteli lihavien ihmisten herkkujen syömisen määrää. Mielestäni siis kaikki hyvin tehty ruoka on herkkua, vaikka sitten se ehdottamasi kala.

En alennu vääntämään kättä kanssasi itse valmistamieni etnisten ruokien tasosta. Sinulla ei ehkä ole laajaa repertuaaria keittiössä, mutta me emme kaikki ole kaltaisiasi.

Varmasti laitoit paljon hyviä vinkkejä, joista on varmaan monille elintapojensa kanssa hukassa oleville paljon hyötyä. En tiedä, olitko osoittanut ne minulle henkilökohtaisesti vai ap:lle, mutta varmasti moni saa niistä hyviä vinkkejä omaan painonpudotukseensa.

Terv. Matkalla alas

Vierailija
10/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, ettei 167kg voi ihan tosta vaan lenkille kipasta. Se voi olla jopa vaarallista. Eli mene sinne lääkäriin.

Vierailija
11/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuuu kun on hyvää. Mitä jos menisit ja paistaisit itsellesi kalan?

[/quote]

Luin tätä keskustelua ja ihmettelin vain, että miksi olet noin ilkeä? Mikä ihmisvihaaja sä oikein olet? Perjantai-ilta ja oot noin pahalla tuulella! :( Mee vaikka lenkille ja laita sauna lämpiämään, niin tulee parempi mieli.

Vierailija
12/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:43"]

[/quote]

Luin tätä keskustelua ja ihmettelin vain, että miksi olet noin ilkeä? Mikä ihmisvihaaja sä oikein olet? Perjantai-ilta ja oot noin pahalla tuulella! :( Mee vaikka lenkille ja laita sauna lämpiämään, niin tulee parempi mieli.

[/quote]

Vai on ilkeyttä opastaa syömään terveellisempää ruokaa esim. kalaa kuin jotain moskaa?

Toki ylipainoiselle onkin hänen mielestään kaikki ilkeilyä jos tarraudutaan hänen herkku- ja "palkinto/lohtu/ilo ym :)"ruokiinsa esim. "muka" kovan liikunnan jälkeen.

Itse painoin 3 kk sitten elokuun alussa 115kg, sel jälkeen alkoi liikunta pyöräillen, kävellen ja myöhemmin kuntosali. Ruokaani ei kuulu enää karkit, suklaa, limsa, pullat ym. makea vaan hedelmät, kasvikset ja juurekset niiden tilalla eli vain omena ja porkkana. Lihaa syön kalaa, kalkkunaa ja kanaa: Hyvin harvoin nautaa ja sian lihaa vältän aina. Vain ruisleipää eikä vaaleita leipiä. Kerran viikossa nautin esim. croisantin kahvin kanssa ym.

Nyt painan n. 90 kg; tosin en ole punninut itseäni kuukausiin kuin 2 krt eli elokuun alussa lääkärillä ja aloittaessani kuntosalin. Kun kunto hiukan kasvaa niin liikuntaa pitää harrastaa nääntymisen partaalle; silloin tulee tunnekin, että on ainakin yrittänyt.

Niskasta vain kiinni ja hiki virtaamaan ja syö järkevästi. Herkkujen tilalla kasvikunnan tuotetta.

Vierailija
13/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:59"]

[/quote]

[/quote]

Vai on ilkeyttä opastaa syömään terveellisempää ruokaa esim. kalaa kuin jotain moskaa?

[/quote]

Ei ystävä hyvä, kyse ei ole neuvojen antamisesta, kuten varmaan itsekin hyvin tiedät, vaan tavasta, jolla neuvoja annetaan. Tarkoitan siis sanavalintaa, joka suoraan sanottuna muistuttaa koululaisten lapsellista vittuilua.

Onnittelut painonpudotuksesta! Toivottavasti hyvä olo alkaa näkyä sinusta päälle!

Vierailija
14/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei ystävä hyvä, kyse ei ole neuvojen antamisesta, kuten varmaan itsekin hyvin tiedät, vaan tavasta, jolla neuvoja annetaan. Tarkoitan siis sanavalintaa, joka suoraan sanottuna muistuttaa koululaisten lapsellista vittuilua.

Onnittelut painonpudotuksesta! Toivottavasti hyvä olo alkaa näkyä sinusta päälle!

[/quote]

"Uuuuu kun on hyvää. Mitä jos menisit ja paistaisit itsellesi kalan?". Mikä tässä tavassa on epämiellyttävää? Lisäksi joskus pikku piruilu myös aikaan saa ns. vauhtia touhuun. Minullekin lääkäri sanoi, että olethan sinä jo tuon ikäinen niin kyllä niitä kiloja ja vaivoja alkaa kertymään. Päätin heti, että katsotaanpa vuoden päästä p-keel lekuri!

Vierailija
15/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä sulle toimii. Mulle toimi laihdutuksen alotukseksi 10 viikon VLCD-kuuri (lääkärin luvalla). Tiputin sillä 20 kiloa ja siitä tuli motivaatio että kyllä ne läskit siitä sulaa jos jaksaa ja viitsii nähdä vaivaa ja taistella mielihaluja vastaan.

Rupesi sitten liikkuminenkin maistumaan kun sitä ylimäärästä painoa oli lähtenyt n. 30 kg. Oli helpompaa ja ihan kivaakin sillon. Uin ja kävin kävelyillä lähinnä. Nyt kesällä tykkäsin ottaa pitkiä pyöräilylenkkejä, se vasta onkin kivaa!

Mutta noita ruokavinkkejä en voi sulle antaa kun en tiedä mistä tykkäät jne. Itse syön ihan perus kotiruokaa, mutta annoskoot on kurissa ja aloitan lautasen täyttämisen pistämällä siihen salaatin. Ei sitten jää tilaa sille muulle ruualle enää niin paljon kun ennen. :) Mun isoin ongelma oli (on?) annoskoot, jonka takia noi läskit tuli alunperinkin.

T: 171 -> 91 kg (vielä jatkuu)

Vierailija
16/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tehoaa kuntopyöräily ja annoskokojen vahtiminen. Söin ennen suklaata tai jätskiä suunnilleen joka päivä, mutta jätin sen tavan. Pelkästä suklaan syömisen lopettamisesta tulee 500-1000 kaloria säästöä per päivä, sillä on oikeasti jo merkitystä! Poljen kuntopyörää kolme kertaa viikossa noin tuhannen kalorin edestä enkä läträä oliiviöljyllä ruoanlaitossa.

Terv. Lähtöpaino 125, matkalla alas.

Vierailija
17/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Vierailija
18/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja saavutuksia teillä, ehkä minäkin sitten onnistun .

Vierailija
19/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais varmaan keskustella lääkärin kanssa, mikä on turvallisin keino. Aikasmoisen massan oot saanut kerättyä. Tsemppiä sulle.

Vierailija
20/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette edes päässeet tuollaiseen kuntoon? Taitaa ruokavalio koostua pelkästään herkuista.