Saako rokotus-kuumeisen lapsen kanssa käydä vaunu lenkillä?
-1 pakkasta. Kuumetta pepusta 38.4. Vauva 5kk.
Terveydenhoitaja ei vastaa, kipeänä taas todennäköisesti.
Kommentit (12)
Ei varmaan kannata, ettei vilustu kaupan päälle. Muutenkaan ei tee hyvää topata paljon vaatetta kuumeiselle lapselle.
Kuumeessahan vilpoinen tekee hyvää ja laskee kuumetta ja toisaalta eihän vaunuissa kylmä ole
No ei kuumeista lasta viedä ulos, haloo vähän nyt voi käyttää omaakin järkeä. Tuohan on jo ihan reilu kuume eikä vain lämpöä. Nyt kyllä kyseenalaistan APn oman arvostelukyvyn. Kyllä ne rakit on pistettävä arvojärjestyksessä vauvan hyvinvoinnin taakse.
Raitis ilma ei sinänsä tee pahaa mutta tosiaan kuumeiselle lapselle ei kannata pukea liikaa päälle joten en lähtisi.
Itse tein kerran virhearvion kun lapsi oli 1v. ja hänellä oli pientä lämpöä 37,5 ja laitoin päiväunille sukkahousuissa ja pitkähihaisessa ja naps 20min päästä tuli kuumekouristus kun kuume nousi raketin lailla...hyvä ettei aivot käristyneet! 3 päivän sairaalareissu siitä tuli...
Kyllä mä uskaltaisin mennä. Ei tietenkään tuntitolkulka siellä pihalla mutta hetken pienen lenkin voi mennä. Luultavasti vauvakin nukahtaa niin että jatkaa uniaan kotona. Varsinkin jos on nukkunut huonosti näin kipeänä.
Mulla ei ole rakkeja :D olisin vain halunnut käydä vähän ulkona T. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:38"]
Ei varmaan kannata, ettei vilustu kaupan päälle. Muutenkaan ei tee hyvää topata paljon vaatetta kuumeiselle lapselle.
[/quote]
Mitä sinun mielestäsi on vilustuminen?
Toki vaunussa olevan vauvan voi viedä ulos. Tarkistat vain, ettei vauvalla ole liian kylmä eikä kuuma. Vaunussa makaava lapsi ei rasitu sen enempää köllöttikö se pinnasängyssä tai rattaissa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:43"]No ei kuumeista lasta viedä ulos, haloo vähän nyt voi käyttää omaakin järkeä. Tuohan on jo ihan reilu kuume eikä vain lämpöä. Nyt kyllä kyseenalaistan APn oman arvostelukyvyn. Kyllä ne rakit on pistettävä arvojärjestyksessä vauvan hyvinvoinnin taakse.
[/quote]
Eli sitten siivotaan paskaa ja kusta ympäri kämppää?
Käyttäkää nyt hyvät ihmiset maalaisjärkeä :)
Toki voit ap käydä happihyppelyllä . Eihän tuo ole edes mitään kuumetta. Korkeintaan pientä lämmönnousua. Wikipediakin tämän tietää ;)
Terveillä imeväisillä peräsuolesta mitattu lämpö saattaa olla jopa hieman yli 38 °C
Kokeneet äidit?