Onko tämä smart casual?
Tämäntyylinen Desigualin mekko:
http://funfashion.ca/wp-content/uploads/2013/08/37V2014-Desigual-Dress-Stella.jpeg
jonka kanssa mustat läpinäkymättömät sukkikset ja mustat tyylikkäät saappat?
Firman asiakastilaisuudessa on tuommoinen pukukoodi nimittäin.
Kommentit (27)
Smart casual on hankala. Toisaalla se voi tarkoittaa, että mies voi jättää kravatin pois puvusta, toisaalla, että puetaan suorat housut farkkujen sijaan.
Voiko nro 2 perustella? Mikä sitten olisi?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:24"]Smart casual on hankala. Toisaalla se voi tarkoittaa, että mies voi jättää kravatin pois puvusta, toisaalla, että puetaan suorat housut farkkujen sijaan.
[/quote]
Varma smart casual miehelle : bleiseri, kauluspaita ja mustat suorat housut
Naiselle : jakku, kauluspaita ja hame. Iso käsilaukku, koruja
Mekko kuvassa on aika tyylitön. Mutta jotakin sellaista se varmaankin voisi olla.
Ei ole. Jos haluat pukea mekon, pue joku yksivärinen ja laita vaikka bleiseri päälle. Asua voit piristää vaikka jollain isommalla statement kaulakorulla.
Jos haluat laittaa housut niin joko suorat tai farkut, siisti esimerkiksi sifonkinen paita ja bleiseri.
Täsmennän vielä, että kyseessä on luonteeltaan rento iltatilaisuus, musiikkia soitetaan ja viiniä lipitetään. -ap
On smart casual. Tietysti myös kenkien ja käsilaukun on sovittava smart casual -tyyliin.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:29"]Täsmennän vielä, että kyseessä on luonteeltaan rento iltatilaisuus, musiikkia soitetaan ja viiniä lipitetään. -ap
[/quote] Sinne sopii erittäin hyvin.
Kyllä se minun mielestäni tuollaiseen iltatilaisuuteen sopii, päivällä järjestettävään oikeaan työ-kokoontumiseen taas se jakku+yksivärinen mekko olisi parempi.
Ei ketään kiinnosta, jos sulla on isot tissit ja iso kaula-aukko.
Wau, 12! Olen 180 cm pitkä, BMI 21 ja tissit B-kuppia.
Kokonaisuus vastaa tätä allaolevassa linkissä olevaa, paitsi että mulla on mustat saappat eikä taatusti tuommoista laukkua, vaan pieni musta:
http://static.monshowroom.com/img-collection/1/6/7/1/6/6/167166-01-b.jpg?d=2014-04-24_01:59:08
Itse tunnet työpaikkasi parhaiten, onko kovin formaali vai saako ottaa vapauksia pukukoodissa. Nimittäin tuossa mekossa on liian avonainen kaula-aukko ja liikaa röyhelöä ollakseen oikeasti smart casual. Kovin korkeat korotkaan eivät ole smart casualia, että millaiset ne sun tyylikkäät saappaat on?
(Olen ollut tosi konservatiivisessa paikassa töissä ja tosta olisi tullut sanomista smart casual -pukukoodilla.)
Minusta kannattaisi jättä noin desigualin mekot kotiasuiksi. Ne ei ole mitään tyylivaatteita.
Saappaat ei kuulu smart casual pukeutumiseen.
Tässä esimerkki smart casual tyylistä:
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:10"]
Tässä esimerkki smart casual tyylistä:
[/quote]
Jaa-a toi on mun tavanomaista arkityyliä.
No ei tuo 17:n esimerkki juhlaan sovi. Tavalliseen työpäivään kyllä.
Desingual on vähän hippityyliä, laittaisin hillitymmän mekon.
Kyseessä tosiaan viiniin ja musiikkiin vivahtava akateeminen iltatilaisuus. Saappaissa on arviolta 5 cm huima korko ;) -ap
Juu ei todellakaan ole.